miten onnistuu 1,5v hampaiden pesu, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hjelp

Vieras
miten saatte pestyä taaperon hampaat. Meillä on hirveä vääntö aina asiasta.

Ei suostu olemaan sylissä kun pestää, eikä seisomassa. onnistuu vain jos saisi makoilla hoitoalustan päällä ja oma harja kädessä! Pikkaisen on hankalaa jos selällään pitäisi makoilla kun kai tuon ikäisen hampaita pitää jo pystyasennossa harjata. Hampaita ei ole vasta kun 8 tullut, joten paljon ei ole.

pitäiskö hommata joku korokepenkki että yltää altaalle ? vai miten toimitte? Osaako teillä taapero jo sylkeä tahnaa? Annatteko vettä myös? Meillä ei sylkeminen vielä onnistu, joten tahnaa pistetää sitten vaan vähäsen.

Meillä istuu pytyn kannen päällä, toisessa kädessä oma harja ja mulla oma. Molemmissa ihan pikku sipaisu tahnaa. Sitten harjataan vuorotellen, selostan samalla että nyt ylhäältä, nyt alhaalta, noin, tuosta jne. Sitten harjataan minun hampaat ja lopuksi lapsi auttaa minua. Nykyään menee jo ihan kivasti kaksi kuukautta sitten oli vielä yhtä tappelua.

Meillä 1v5kk istuu minun koukistetun jalan päällä (jalka pöntön päällä) että näkee peiliin. Pitää kädessään hammastahnaputkiloa ja minä harjaan hampaat :D Meillä on näin tehty koko ajan niin on siihen kai niin tottunut,että ei vielä ole hoksanut riidellä edes hammasharjasta :)

Meillä poika istuu sylissä ja antaa harjata ihan suosiolla (mitä nyt välillä kieppuu levottomasti, jos ei ole mitään viihdykkeitä käsillä). Meillä ongelma on se, että heti alkuun poika imeskelee harjasta tahnat pois, eikä tahnaa tietenkään viitsitä lisätäkään kun poika ei osaa sylkeä tahnaa pois. Toinen ongelma on se, että poika järjeksii harjaa, joka menee ihan parin käyttökerran jälkeen huonoksi.

Meillä pikkupoika 1½v ja 16 hammasta. Pestään niin, että mulla jalka jakkaran päällä ja poika siinä jalanpäällä istumassa (meillä erittäin pieni kokoinen poika) ja näkee tästä siis peiliin. Tahnaa pikkuruisen harjaan ja sitten pestään. Jossain kohtaa ei suostunut avaamaan suutaan, mutta nyt onnistuu hyvin kun isosisko pesee omia hampaitaan vieressä. Sylkemistä harjoitellaan edelleen....vettä saa pari hörppyä pesun jälkeen, mutta ei sitäkään sylje....

Yhteistyössä