MITEN OPETTAA 1V SYÖMÄÄN KARKEETA?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EPÄTOIVOINEN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EPÄTOIVOINEN

Vieras
Auttakaa hyvät ihmiset.. mulla loppuu keinot ja konstit meidän neitin kanssa.. eilen siis tuli jo 1v täyteen ja mikään muu ruoka ei uppoo kuin SOSE!
Olen jo pitkään antanut itse "syödä" leipää, kurkkua, makaroonia, murorenkaita, maissinaksuja.. mutta kun tää tapaus tekee vaan niin, että suuhun ruoan kyllä saa, mutta sitten sylkee pois ja lopuksi heittää lattialle!!
Hampaitaan ei taida oikein osata käyttää vielä kunnolla..
Mitä muita konsteja voisi olla karkeen ruoan opettelun suhteen? Hävettää jo kohta kylillekii mennä ku aina kysellään joko syö normiruokaa jne.. Ja helpottas niin kovasti ku samaa söis meidän kanssa eikä aina noita purkkiruokia. Tällä hetkellä parhaiten menee 5-6kk soseet ja joten kuten 8kk soseet, mutta niissäkin liikaa paloja..

Noo kuule. Vinkkejä en osaa antaa, mutta lopeta ystävä hyvää tuo stressaaminen. Kyllä se siitä aikanaan, ihan oikeasti. Ei 1-vuotiaan kanssa kannata vielä ollenkaan hätäillä. Pääasia että lapsesi syö edes jotain.

Onko hän kiinnostunut teidän aikuisten lautasilla olevasta ruuasta?

Meillä oli silloin neitillä ihan sama juttu... Ensimmäiset hampaat tuli vasta 1 vuotiaana. Tein sillein, että annoin puolet 8kk sosetta, mössösin isot palat ja "ohensin" sillä 5-6kk soseilla. Sitten taas kun alkoi mennä enemmän möykkysempää niin vähensin sitä 5-6kk sosetta, ja lopulta sain "huijattua" tyttöä, ja se hieno sose jäi kokonaan pois. Kannattaa juuri antaa niitä itse syötäviä juttuja omaan käteen jne. Alkaa puhe kehittyä paremmin, jos antaa suuhun jotakin "tekemistä"... :) Näin sanottiin neuvolassa!
Tsemppiä! :D

Joskus osoittaa kiinnostusta meidän ruokaan, mutta useasti myös niin että syödään eri aikaan.. Tiedän ettei pitäis stressata ja tiedän että kyllä se JOSKUS syö samaa kun muutkin, mutta ehkä sitä nyt vaan niin paljon ympärillä toitotetaan, että se stressaa senkin takia..

Tiedän täysin tunteen tuosta stressistä. :hug: Meidän 1-vuotias on muuten vaan toodella huonosti syövä. Viimeksi teki mieli käydä käsiksi neuvolantätiin "joo no alkakaa vaan antaa sitten ihan tavallista ruokaa", "ja teillä varmaan jo syödään hapanmaitotuotteita" jne. :kieh:

Kiitti muillekin vastanneille vinkeistä!! Olen noihin 5-6kk soseisiin mättäny raejuustoa, riisiä ja makaroonia (jonka saa pilkkoa noin kymmeneen osaan..) että edes vähän sais sitä tuntumaa..

täälläkin. En oo ressannut itteeni syömingeillä, pääasia et jotain alas menee.
Kovasti meilläkin leipää ym. syödään, mut sen olen huomannut et kantsii laajentaa
makuelämyksiä. Joku uudempi maku vaik ois kuin pehmost, niin kakotaan aikansa
ja sit alkaa mennä jo oikeeseen "torveen".
Aikansa kutakin....

Nyt tulee kyllä kakkelia niskaan mutta.... Mä olen antanut mun tytölle keksin paloja, jopa suklaavohvelia. Se tykkää kun saa itse purasta ja tunnustella suussa. Noiden herkkujen kautta lapsi voi oppia että palat ovat oikeestaan ihan kiva juttu. :)

Yhteistyössä