H
huolestunut_äiti
Vieras
Kyseessä 5v. tyttö ja ensi syksynä siis edessä eskariin meno. On ollut 3v. asti todella mukavalla pph:lla kivassa ryhmässä. Nyt on alkanut itseäni huolestuttaa tuleva eskari- ja koulu-ura: tyttö on kiltti ja ei helposti sano vastaan muille ja jos sanookin, niin ei pidä kunnolla puoliaan jos toinen ei usko. Eli on ollut tekemisissä "kilttien" lasten kanssa ja rajujen kanssa ei oikein ole tottunut pitämän puoliaan.
Olen yrittänyt sanoa että itseään saa ja pitää puolustaa ja että mitään mitä ei itse halua ei pidä tehdä vaikka toinen käskisi + kehunut jos pistää "kampoihin" hankalissa tilanteissa. Tuntuu vaan niin kamalan kiltiltä tämä tyttö moniin muihin verrattuna... onko muilla vinkkejä ettei tyttö joutuisi aivan tallatuksi kouluaikoinaan?
Olen yrittänyt sanoa että itseään saa ja pitää puolustaa ja että mitään mitä ei itse halua ei pidä tehdä vaikka toinen käskisi + kehunut jos pistää "kampoihin" hankalissa tilanteissa. Tuntuu vaan niin kamalan kiltiltä tämä tyttö moniin muihin verrattuna... onko muilla vinkkejä ettei tyttö joutuisi aivan tallatuksi kouluaikoinaan?