G
gennia
Vieras
Kysymys tulikin otsikossa, eli miten voisi opettaa lasta pitämään omista leluistaan, vaatteistaan yms. huolta ja jonkunlaista järjestystä yllä? Tavarat unohtuu mikä minnekin jatkuvasti, ja sitten kun jotain etsitään niin mistään ei löydy. Sängyllä aina jotain kirjoja, joita kaivelee illalla salaa lukemiseksi, likaisia vaatteita jättää sängylle tai jos pyykkiin vie niin ne jää pesukoneen tai pyykkikorin päälle mutta sisälle ei niitä saa. Leluja, levyjä, dvd:itä hukkuu kokoajan. Päiväkotiin hukkuu vaatteita kun lapsi levittää ne sielläkin ihan hujanhajan. Joka asiasta täytyy erikseen muistuttaa, aina ei sekään auta. Aamuisin jää puoliksi syödyt aamupalat ja tiskit pöytään ja kun sanoo että laitas ne pois, niin varmistelee JOKA IKINEN kerta että roskiinko nämä jne. Tuntuu ettei osaa mitään tehdä ilman ohjausta. Jos sanon, että astiat paikalleen, vaatteet päälle ja hammaspesulle niin näistä kolmesta muistaa juuri sen vaatteidenpukemisen.
Syksyllä lapsi tosiaan lähtee aamuisin yksin kouluun ja pitäisi osata aamulla toimia. Iltapäivällä on myös joskus pari tuntia yksin. Ei huvittaisi tulla töistä kotiin keräämään tiskejä ja vaatteita ja petaamaan sänkyjä jne.
Leluista olen osan laittanutkin jemmaan, käytössä vain osa. Cd-levyt ja dvd:t jää aina ilman kansia lojumaan pöydille, silloin olen ottanut ne joksikin aikaa jäähylle, mutta eipä tuokaan ole mitään muuttanut. Mitä konsteja teillä on käytössä tai tuleeko mieleen mitään vinkkejä? En jaksaisi papattaa samoista asioista monta kertaa päivässä vieläkin.
Syksyllä lapsi tosiaan lähtee aamuisin yksin kouluun ja pitäisi osata aamulla toimia. Iltapäivällä on myös joskus pari tuntia yksin. Ei huvittaisi tulla töistä kotiin keräämään tiskejä ja vaatteita ja petaamaan sänkyjä jne.
Leluista olen osan laittanutkin jemmaan, käytössä vain osa. Cd-levyt ja dvd:t jää aina ilman kansia lojumaan pöydille, silloin olen ottanut ne joksikin aikaa jäähylle, mutta eipä tuokaan ole mitään muuttanut. Mitä konsteja teillä on käytössä tai tuleeko mieleen mitään vinkkejä? En jaksaisi papattaa samoista asioista monta kertaa päivässä vieläkin.