Miten opiskelu ja työasioiden laita nuorena/aikuisena

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
menee, jos nuorella/aikuisella on jokin diagnoosi papereissaan?

Omalle lapselle on tulossa diagnoosiksi ainakin ADHD ja mahdollisesti myös joko lapsuusiän autismi tai piirteitä lapsuusiän autismista.

Silti olen jo nyt peloissani mihin hän nuorena pääsee opiskelemaan ja entä mihin työpaikkaan hän aikuisena pääsee?

Diagnoosi taatusti näin lapsena on hyödyksi, että hän saa tukea ja apua elämäänsä, mutta onko se sitten nuorena / aikuisena enää hyötytekijä.
Jos se silloin onkin haittatekijä ja lapsi sitten nuoruusiässä alkaakin kapinoida diagnoosiaan vastaan, että "pöllöt vanhemmat kun tälläisen riesan elämääni hankkivat jne jne."
 

Yhteistyössä