Miten oppia juomaan vihreetä teetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kati

Vieras
jotenkin se on vaan pahaa ja kuitenkin olen lukenu siitä niin paljon hyvää että haluaisin oppia sitä juomaan :)
miten muuten kuin laittamalla desin sokeria tai hunajaa kuppiin? :D

mä en mitenkään erityisemmin pidä teestä, mutta huvikseni joku aika sitten ostin vihreää teetä, ja se oli mielestäni hyvää. kuitenkin olen kuullut monen valittavan vihreän teen pahaa makua.. ehkä sitten eri merkeillä on suuri ero maussa?

Vihreän teen laaduissa on paljon eroa, en itsekkään joisi ihan mitä vain.
Ostan teen aina luontaistuotekaupasta tai jostain erikoisliikeestä.
Luomutee on parasta. Täällä hetkellä lempimerkkini ovat Salus ja Qi.
Kokeile eri merkkejä, luomuteet ei ainakaan ole niin kitkeriä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mä en mitenkään erityisemmin pidä teestä, mutta huvikseni joku aika sitten ostin vihreää teetä, ja se oli mielestäni hyvää. kuitenkin olen kuullut monen valittavan vihreän teen pahaa makua.. ehkä sitten eri merkeillä on suuri ero maussa?

Jos on tottunut juomaan maustettua teetä, on vihreä tee kitkerän makuista. Eikä siihen sovi oikein maitokaan, kuten tavalliseen perusteehen voi lisätä halutessaan. Nykyään kyllä vihreääkin teetä on erilaisilla makuvivahduksilla esim. vihreä tee + sitrus, suosittelen aloittamaan sillä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja miks?:
Mitä iloa siitä vihreästä teestä on? Siis miksi te sitä juotte? Jos siis jotain hyötyä haette?

http://vihreatee.blogspot.com/

Itte tuon teen juomisen oppimisesta, kannatta ohjeita seurata niin pitäisi onnistua. Oma paha tapa on heittää teet lonkalta kasaan ja sitten on nauttiminen kortilla. Jos on kitkerää niin tuli liian pitkään haudutettua.

Kalsium sitoo antioksidantteja, jolloin ne eivät pääse toimimaan halutulla tavalla. Ja oikeesti, ei se tee mikään laihduttaminen ihmelääke ole. Minäkin juon pannun pari päivässä, enkä todellakaan mikään laihuliini ole :D kahvikin nopeuttaa aineenvaihduntaa huomattavasti tehokkaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kalsium sitoo antioksidantteja, jolloin ne eivät pääse toimimaan halutulla tavalla. Ja oikeesti, ei se tee mikään laihduttaminen ihmelääke ole. Minäkin juon pannun pari päivässä, enkä todellakaan mikään laihuliini ole :D kahvikin nopeuttaa aineenvaihduntaa huomattavasti tehokkaammin.
Niin ja jos ei juo tarpeeksi vettä tai muita nesteitä päivän aikana, vaan vetäsee illalla vihreän teen, niin saa itsensä kuivatettua aika tehokkaasti, mikä ei ollenkaan ole sama, kuin että ylimääräinen neste poistuisi. Semmoisen jälkeen sitten kun juo, niin turpoaa vaan. :D On kokeiltu.

Yhteistyössä