Miten oppisin hyväksymään itseni???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Punkero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei todellakaan ole kannustavaa kuulla omalta äidiltään että oot lihava, koitas laihduttaa jos itsetunto on muutenkin alamaissa. Mun mielestä se ei kuulu kenellekään että millanen on kunhan ittensä kanssa tulisi toimeen ja hyväksyisi ittensä, mulla mureni itsetunto yläasteella just pahimpaan murkkuikään kun kiusattiin koulussa, tosin olin jo ala-asteella koulukiusattu niin eipä siinä itsetunto paljon päässyt kohentumaan. Nyt sitten vanhempana kun sain kehuja kun kävin karaokessa ja ihmiset tykkäs mun laulusta ym paitsi eräs ihminen kun laitoin välit poikki häneen niin sanoi siitäkin aika pahasti. Kaksi vuotta meni sen jälkeen etten käynyt missään laulamassa mutta viime syksynä omien synttäreitteni aikana sitten taas innostuin menemään karaokeen ja aattelin että mun puolesta se ihminen saa sanoa aivan mitä haluaa, ei tehoa enää minuun.
Mitä tohon painon pudotukseen tulee, niin olen saanut itekin siitä kuulla varsinkin velipojalta tai muilta sukulaisilta, tuttavat on onneksi jättäneet rauhaan kun tietävät että sanon kyllä aika pahasti jos aukovat päätään, sukulaisille ei kehtaa räjähtää sillai. Mutta nyt on menossa 10 viikko painonpudotusta ja painoa tippunut melkein 10 kg ja hyvin olen tuon systeemin jo oppinut eli 3-4 tunnin välein pieniä annoksia ja 5 ateriaa päivässä, eikä ole nälkä yhtään siinä välissä ja liikkunut aina sen mukaan kun fiiliksiä on.

Hei ap, voin sanoa, että noi ongelmat on syvemmällä. Mua katsoo peilistä läskipossu vaikka bmi on 20 ja silloinkin kun se oli alle 18 näin vain ruman läskin.
Täytyy sanoa, että kadehdin niitä, jotka on saaneet hyvän itsetunnon ja porskuttaa menemään, no matter what, tasan ei käy onnenlahjat.
Minunkin ongelmat on varmaan kotoota ja lapsuudesta lähinnä peräisin.

Uusimmat

Yhteistyössä