Miten oppisin olemaan naisellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijakukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijakukka

Vieras
olen kohta 40-vuotias nainen. Kasvoin lapsuuteni köyhässä perheessä, jossa periaatteena oli ettei vaatteilla tai millään ulkoisella koreilla. Minulla ei ollut meikkejä, kukaan ei opettanut minulle niitä juttuja. Kampaajalla en käynyt koskaan. Suihkussa sai käydä kaksi kertaa viikossa, joten olin murrosiästä eteenpäin vain ällöttävä rasvaletti. Vaatteina sain pitää tuulipukua, kunnes yläasteen 8.luokalla sain ekat ja ainoat farkkuni. Muina vaatteina sain isoveljeni vanhoja poikien vaatteita. Äidilleni oli tärkeää, että olin hoikka ja laiha. Hän rajoitti syömistäni ja lisäksi harrastin urheilua 8 kertaa viikossa (jep, yhtenä iltana oli kahden lajin harkat peräkkäin). Aikuispituuteeni kasvoin 6.luokalla, 170cm. Painoni oli aina kotoa poismuuttamiseen asti 42-46kg tuon mittaisena, eli olin todella laiha. Minua luultiin yleensä pojaksi...varmaan laihuuteni sekä pukeutumiseni takia.

Ongelmana minulla on, etten aikuisenakaan osaa pukeutua tai meikata naisellisesti. En pysty pitämään mitään korkokenkiä tms, enkä tykkää hameista, mutta olisi kiva osata pukeutua muuten kun väljiin huppareihin ja lököfarkkuihin. Osaan meikata siten, että laitan ripsivärin ja meikkivoiteen, mutta siihen se jää. Haluaisin osata pukeutua casual-tyyliin, mutta naisellisesti. En vaan osaa.... :,( Kaiken huippu oli tänään, kun eräs miespuolinen tuttavani kirjoitti muista asioista keskustellessamme, että olen sievä mutta tomboy. Piti googlettaa, mitä se tarkoittaa. Poikatyttö. Taas. Olen itkenyt koko loppupäivän....en pääse ikinä tästä häpeästä eroon. Tulen aina olemaan outo yksilö, josta ei tiedä onko se nainen vai mies :,(

Haluaisin niin olla jotain muuta, mutta päädyn aina piilottamaan itseni. Pois muiden silmistä. Haluaisin vain kuolla pois.

Eihän sitä oman tyylin löytämistä opikaan kuin vain kokeilemalla ja epäonnistumalla. Useimmat kuitenkin käyvät nämä virheet läpi teini-iässä. Onko sulla ketään ystävää tai kaveria, jonka kanssa voisit käydä ostoksilla? Oletko kokeillut selata erilaisia blogeja? Millainen vartalotyyppi sinulla on? Oletko edelleen laiha? Onko pitkät jalat? Sitä voisi hyödyntää. Sulla on varmaan sellainen vartalo, jota on helppo pukea.

Kannattaa varmaan aloittaa hillitysti, ettei tule kummallisia yhdistelmiä. Kiertele vaikka uffeja ja sovittele rohkeasti eri vaatteita. Itse rakastan hiukan polven yläpuolelle ulottuvia A-linjaisia vyötäröltä leveneviä hameita. Tyttömäisiä ja arkeen sopivia. Sopivat nelikymppisellekin.

En ole koskaan kokenut olevani erityisen stereotyyppisen naisellinen. En käytä rintaliivejä, en meikkaa, käytä hajusteita tai laita hiuksia. En tykkää noista asioista. Mutta tykkään pukeutua tyttömäisesti ja sirosti. Siveellisesti mutta viehättävästi. Vartaloni on keskipituinen, hoikka, pitkäjalkainen. Käytän paljon hameita, tykkään korostaa kapeaa vyötäröäni. Pidän paksuista materiaaleista trikoon ja halpojen puuvillakankaiden sijaan. Silloin ei haittaa, vaikkei liivejäkään ole. Paita on kiva laittaa hameen sisään. Käytän paksuja pehmeitä sukkahousuja ja yleensä matalapohjaisia mutta siroja kenkiä. Asun kruunaa vaikka söpö baskeri.