Miten oppisin pitämään puoliani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TaivaanPii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TaivaanPii

Vieras
En ole mikään supliikki-ihminen, joten joskus keskustelut jotka muuttuu ns. väittelyksi menee tosi huonosti minun kannaltani, vaikka olisin oikeassakin. En vain osaa perustella kantaani niin, että toinen ei pystyisi sitä kumoamaan. Ei siis sillä hetkellä löydy sanoja, jotka löytyvät sitten kyllä myöhemmin, mutta vanhaan asiaan on yleensä siinä vaiheessa enää turhaa palata. Vähän hankala selittää, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan :)

Olen nyt hieman tyytymätön vapaa-ajankäyttöön (miehen ja omaani) ja haluaisin jutella miehen kanssa tästä, josko jonkinlainen muutos saataisiin aikaan. Aikaisemmat yritykset on päättyneet siihen, että en ole saanut kantaani esille ja mies on "voittanut" ja tilanne jäänyt ihan ennalleen.

Miten pystyisin harjoittelemaan tätä puolta? Vaikeaa puolustaa itseään kun menee lukkoon ensimmäisistä vastalauseista... Muita kyllä pystyn puolustamaan eikä mitään ongelmia ole silloin sanoja löytää, mutta itseni kohdalla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettele ihan ensiksi taikasana EI ja harjoittele sen käyttöä. Kyllä se pikkuhiljaa lähtee siitä...

Ei:n minä osaan sanoa, pystyn sanomaan, että ei tämä ei käy näin, mutta siihen se sitten oikeastaan jääkin. Mies tivaa että miksi ei käy ja tässä vaiheessa yleensä menen lukkoon kun pitää alkaa vaatimaan omia oikeuksia. Mies tietää tämän heikkouteni ja osaa käyttää sitä hyväkseen.

Uusimmat

Yhteistyössä