Miten otatte kehuja vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elena

Vieras
Tänään menin ostamaan anopille ruukkukukkia oven pieleen, ja mies sanoi kassalla, että onpas nätti ja niin on kukatkin. Helahdin punaiseksi, en saanut sanaa suustani, ja juoksin melkeinpä karkuun maksettuani. Siinä tilanteessa en keksinyt mitään mitä sanoa. Miten voi ottaa tuollaisen kommentin nätisti häkeltymättä vastaan, kertokaa viisaammat?

Kyllä minä ainakin ihan kiitän kehuista sen enempää punastelematta. Jos taas joku kaupankassa nyt kommentoisi ostostani, niin sanoisin että "Niin on, siksi sen ostankin".

Alkuperäinen kirjoittaja Elena:
Tänään menin ostamaan anopille ruukkukukkia oven pieleen, ja mies sanoi kassalla, että onpas nätti ja niin on kukatkin. Helahdin punaiseksi, en saanut sanaa suustani, ja juoksin melkeinpä karkuun maksettuani. Siinä tilanteessa en keksinyt mitään mitä sanoa. Miten voi ottaa tuollaisen kommentin nätisti häkeltymättä vastaan, kertokaa viisaammat?
Jospa se tarkoitti kassatyttöä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo meni jakeluun...viiveellä.

Huonosti. Mieluummin kovaa kritiikkiä kuin kehuja. Taatusti punastelen. Tänään sain kehuja ja heti perään minulta kysyttiin, että onko minulla kuuma?

No niin, minulle se oli tarkoitettu, kun sillä tavalla virnuili. Hävettää vaan minkäänlainen huomion saaminen. Mutta arvasin, että palstalaiset osaa ottaa kehut tyylikkäästi, joten siksi kyselin neuvoja...

Ei kun kommee nuori mies tietysti, eihän minua muuten olis ujostuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä en häkeltyisi. Olen saanut kyllä kohteliaisuuksia ja osaan ottaa ne vastaan punastelematta kuin navettapiika.

Tottakai Marilii, tietysti Marilii. Sillon 60-luvulla varmaan.
Oli se jo 70-lukua ja sen jälkeen myös. Miksi ei vois ottaa kehuja vastaan? Täällä suututaan heti, jos toinen myöntää ansainneensa ne. Eihän suomalaiset, eipä toki.

Yhteistyössä