miten pääsen allergiatesteihin esim. prick????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "charlotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"charlotta"

Vieras
mulla on nyt taas tässä kesän alkamisen kynnyksellä kamala nuha joka tulee yhtäkkiä..joskus tehty prick-testit, varmaan yli 15v. sitten joissa näkyi heinäallergia. olen joutunut joka kesä syömään ataraxia tai duactia kun tavalliset histecit ei riitä. viimeiset n. 7 vuotta olen kärsinyt ihon kutinasta joka on sietämätön ellen ota joka päivä histeciä. nokkosihottumaa, sanonut joskus tk-lääkäri.
onko jollain tietoa voinko päästä jonnekin kunnon allergiatesteihin, julkiselle puolelle mielellään koska en ole niin rikas että yksityiselle menisin tälläsessä asiassa..
onko minulla siis oikeus vaatia omalta tk-lääkäriltä että saisin päästä testeihin? jostainhan tuo ihonkin kutina on johduttava, se tosiaan alkoi yhtäkkisesti n. 7 v. sitten.. sisaruksilla on allergiaa ja astmaa ja minullakin on ollut teini-iässä astma johon en ole vuosiin lääkettä joutunut ottamaan kuin flunssien yhteydessä avaavaa lääkettä. viimeksi päivystyksessä käydessäni puhalsin pef-mittariin huonot lukemat ja siellä lääkäri sanoi että minun pitäisi jossain vaiheessa päästä puhallusseurantaan yms.. mistä siis lähteä liikkeelle..

Yhteistyössä