Miten pääsen menneisyydestä irti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierain

Vieras
Tilanne on se, että ollaan vuosi sitten erottu lapsen isän kanssa. Kummallakin on uudet puolisot ja uudet elämät joihin meistä toinen kuuluu vain yhteisen asuntolainan ja yhteisen lapsen kautta. Alussa asiat meni erittäin nopeasti; muutettiin yhteen ja pian olin jo raskaana ja synnytyksestä vuosi eteenpäin ostimme yhteisen talon. Elämä meni siihen, että mä pyöritin arkee, olin lapsen kanssa kotona, kävin kaupassa, tein ruuat, siivosin yms. ja mies kävi töissä ja eli muuten aivan omaa elämäänsä, vaikka saman katon alla asuttiinkin. Hän sulkeutu töiden jälkeen tietokonehuoneeseen ja tuli sieltä pois vasta iltapalalle. Sitten mulle riitti. Monista yrityksistä huolimatta tahti ei muuttunut, joten päätin erota.

Kaipaan miestä, lapseni isää. Olen yrittäny päästä tunteistani yli itse ja olen käynyt puhumassa tilanteesta myös ammattilaisen luona, mutta en vain osaa päästää menneisyydestä irti. Muistot satuttavat eniten. Tietysti aika kultaa muistot, mutta välillä mietin, että päätinkö kaikki sittenkin liian nopeasti. Tiedän, etten tahdo samaan elämään takaisin, vaan tahdon olla onnellinen nykyisen mieheni kanssa ja tahdon elää nykyistä elämää, mutta menneisyys ja hyvät aikamme exän kanssa roikkuu mukana.

En tiedä, aika oudolta kuulostaa. ilmeisesti olet tosiaan edennyt liian nopeasti. Mulla meni erosta toipumiseen kaksi vuotta, vaikka olimme yhdessä vain 3v josta 1v naimisissa.
On tärkeää antaa itselleen aikaa eikä kiirehtiä, se kostautuu jälkeenpäin, luulisin.
No, ehkä sulle käy niinkuin itselleni, että eräänä päivänä vain tunsin että nyt olen vapaa menneestä ja sen jälkeen ei ole enää ahdistanut. Muistoja voi joskus muistella mut ne ei enää koske.

Mitä kaipaat entisessä? Ole rehellinen. Sanoit, että mies vetäytyi tietokoneensa pariin ja eli "omaa elämäänsä". Jos nyt saisit hänet takaisin, eikö sellainen käytös haittaisi? Vai luuletko, että hän on muuttunut ja olisi huomioivampi nyt? Oliko uusi suhteesi vain laastari vai joku yritys saada ex mustasukkaiseksi? Oletko ajatellut, että hän voi olla onnellinen uuden puolisonsa kanssa, vaikka se satuttaakin ajatella niin hän voi jopa rakastaa uutta puolisoaan enemmän kuin sinua.

Haikailet menneitä, jotka eivät olleet erityisen hyviä edes tapahtumahetkellä.

Yhteistyössä