Miten päästä eroon vauvakuumeesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahden äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahden äiti"

Vieras
Tai ei nyt välttämättä kokonaan eroon mutta lykätä ainakin! Lapsia on nyt kaksi, nuorempi 1 v 8 kk, ja nyt pari kuukautta on mennyt niin, etten meinaa pystyä ajattelemaan mitään muuta kuin kolmatta lasta. Ongelma vaan on se, että olemme miehen työkomennuksella ulkomailla eikä täällä ole mitään tukiverkkoja ja muutenkin haluttaisiin saada se kolmas lapsi Suomessa ja sellaisella ikäerolla, ettei tarvi ihan piippuun itteä vetää. Mieskään ei ole vielä valmis. Muutto Suomeen on mahdollisesti edessä vuoden päästä, mutta komennus saattaa venähtää sen jälkeenkin, siis pakko tästä tunteesta on päästä eroon tai tulen hulluksi! Opinnotkin on vielä itsellä kesken ja tässä pitäisi yrittää vielä tutkintokin saada valmiiksi. Mutta mistä tämä pakottava alitajuinen tarve saada kolmas lapsi hetinyt tulee, ja miten siitä pääsee eroon?!

Nimimerkistäkin voi varmaan päätellä, että en ole päässyt siitä eroon. ;) Nyt tosin tuntuu siltä, että meidä lapsiluku on tämän nelosen synnyttyä ehdottomasti täysi. Itseni tuntien tulen silti potemaan vauvakuumetta joskus myöhemmin. Siitä pääsee eroon kahdella tavalla. Eka ja tehokkain on tehdä vaan se lapsi, jos oikeesti siltä tuntuu, että sitä haluatte. Toka vaihtoehto on, että keksit jotain muuta projektia tai keskityty johonkin muuhun asiaan. Mulla toisen lapsen jälkeen vauvakuumetta helpotti mielenkiintoinen työ. Silti aika-ajoin vauvakuume muistutti olemassaolostaan ja annettiin kolmoselle lupa tulla. Kolmosen odotusaikana olin täysin varma, että ei enempää vauvoja, mutta jo synnärillä tuli sellanen olo, että haluaisin vielä yhden. Neloselle annettiinkin heti lupa tulla ja ikäeroa tulee 1v8kk. Nyt tuntuu siltä, että neolosen vauva-ajan jälkeen olen elänyt näitä vauva-aikoja jo niin paljon, että alkaa riittämään vois keskittyä muunkin laiseen elämään.

Yhteistyössä