Miten päästä siististi eroon takertuvasta ystävästä, joka on myös lapseni kaverin äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihana ihminen valitsit itsellesi kyllä hyvän nimimerkin. Osaat ainakin provosoinnin jalon taidon. :flower:

Kiitos tunnustuksesta. Hymiökin oli hieno.

En ole oikeasti sisältä mitenkään täydellinen enkä ihana. Enkä ole sitä mitä nämä vuosien varrella minuun viehättyneet ihmiset ovat kuvitelleet minun olevan. Olen ns. pintaliitotilaisuuksissa, kuten kahvikekkereillä, harrastuspiireissä, kursseilla, tai aikanaan vanhempaintilaisuuksissa, roolini takana; hyvin käyttäytyvä, persoonaton, kuunteleva. Ystävyyssuhteita enpä juurikaan ole näitä kautta muodostunut: terveet ja sosiaalisia suhteita tajuavat ihmiset varmasti ymmärtävät etäisyyteni eivätkä lähde viemään tuttavuutta kanssani mitenkään eteenpäin. Mutta sitten ne jotka ovat yksinäisiä ja ehkä vähän sosiaalisesti lukutaidottomia, ne sitten helposti ymmärtävät kuuntelemiseni väärin.

Mietin tässä kuinka tietoisesti tässä mahdan provosoida. Kuvittelin keskustelevani. Ehkä sitten olen sitten vähän pöljä itsekin...

Tuon mun tapauksen kohdalla tuo ei ikävä kyllä onnistunut.

Soitteli pahimmillaan yli 20 kertaa päivässä, tekstiviestejä tuli kymmeniä päivässä. Kun lakkasin vastaamasta puheluihin, niin hän alkoi soittamaan tuntemattomasta numerosta tai jonkun toisen kännykästä. Päivysti mieheni työpaikan ulkopuolella ja kun miehen työvuoro alkoi, niin meni sinne hengailemaan. Selitti yhteisille tutuille että me olemme suunnitelleet yhteistä grilli-iltaa yms (hän suunnitteli, en minä). "Sattumalta" ajoi kotimme ohi pari kertaa (tai siis pari kertaa niin että näin hänet, muista kerroista en tiedä) vaikka asui ihan toisella puolella kaupunkia. Kun lopulta sain tarpeekseni ja suoraan kielsin ottamasta enää yhteyttä, niin alkoi tulemaan itsemurhaviestejä yms kivaa. Sitten soitin hänen isälleen, selitin tilanteen, sanoin toivovani että häirintä loppuu tai joudun ilmoittamaan poliisille asiasta - ja isä ihan avoimesti myönsi että tyttärellä on aika pahoja mielenterveyden ongelmia, pahoitteli tyttärensä aiheuttamaa häiriötä, ja lupasi hoitaa asian. Jotain tekikin, sillä häirintä loppui - tai soitti hän kerran, kai anteeksi pyytääkseen, mutta kun tunnistin hänen äänensä niin suljin heti puhelimen.

Kyllähän terveestä ihmisestä pääsee eroon ihan siten, että pikkuhiljaa harventaa yhteydenpitoa ja suhde ns. näivettyy luonnollisesti pois, ja voidaan moikata jos sattumalta tavataan. Mutta miten moni paha takertuja on terve...?

:O Huh mikä tyyppi.

Yhteistyössä