miten päiväunille???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiiiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiiiu

Vieras
1v 4 kk poikani on nyt päättänyt tehdä päiväunille käymisestä oikean extreme-tapahtuman.

Voiko tuon ikäinen oikeasti alkaa jättää jo päiväunia pois?
On kuitenkin kiukkuinen kuin mikä ja itkee ja kitisee ja mikään ei ole hyvä mutta nukkumaan ei voi käydä.

Nyt on yritetty taas 1,5 tuntia.

Aamulla heräilee n. 7.30, 8 aikaan syödään puuro, 10 kieppeillä ulos ja siellä noin tunti. Sitten touhutaan sisällä ennen lounasta ja 12 aikaan aletaan käymään päikkäreille. Päiväkotipäivinä sama rytmi.

Mitä olette tehneet kun lapsi alkaa kiukuta päikkäreitä vastaan. Annatteko tapella vai luovutatteko?

tietysti jotkut lapset jättää päiväunet ajoissa pois mutta uskon kyseessä olevan joku vaihe. meidän tyttö reilu 3v. nukkuun edelleen 2 tuntia päiväunia ja silläkin on vielä vaiheita milloin nukutaan ja nukahdetaan huonommin ja taas sitten paremmin! ja meillä tyttö todella vielä tarvii päiväunia,jos joskus ei nukuteta esim.lääkärin tms takia niin on illalla niin kiukkunen ja nukahtaa sohvalle.
joten en suosittele ainakaan heti niitä unia jättään pois.

tuollakin huoneessaan tyyppi paraikaa itkee.....tätä jatkunut nyt 1/2h, oon käyny välillä laittaan nukku-asentoon....poika 1v 2vkoa ja välillä päikkäreille käynti painajaista. Herää klo 8 ja siinä klo 11 aloitetaan päikkäreille meno... Yöunille ei mitään ongelmia vielä, ja nukkuu kokoyön heräämättä. Vitsi varsinaista unikoulua nämä päikkärit, itseään ärsyttää kuunnella vauvan itkua.

Samaa mieltä ed.kirjoittajan kanssa, koita laittaa lapsesi päikkäreille myöhemmin (13.00-14.00). Päiväkotipäivinä noustaan usein jo ennen 7 ja lapset ovat päiväkodissa valmiita nukkumaan 12.00 koko aamupäiväisen hulinan/ulkoilun ja ruokailun jälkeen, kotona on vähän erilaista lapselle, kun ei ole sitä vilskettä ja vipinää:)

Meilläkin on kovia ongelmia ollut nukahtamisten kanssa. Meillä on ollut jo useamman viikon pakkanen lähempänä -30, joten ulkoiluhetkiä ei ole juuri kertynyt. Ja se näkyy heti! Tänään sain pojan ulos nukkumaan ja nukahti vaunuihin samantien. Niin poika on 1,5 vuotta, herää 8:n aikaan ja menee päikkäreille 12:sta aikaan 1,5-2 tunniksi. En usko, että meillä tulisi illoista mitään muuta kuin kaikkien kiukkuilua, jos nyt jäisi päiväunet kokonaan pois!

Meillä sama homma. Poika (1v4kk) on tosi vaikea saada päikkäreille omaan sänkyynsä. Tätä on jatkunut jo ainakin pari kuukautta.
Nykyään sitten pääsääntöisesti poika nukkuu minun viekussa meidän sängyssä. Siihen rauhoittuu hyvin nopeasti ja nukkuukin pidempään kuin omassa sängyssä. En tiedä mistä moinen johtuu, aikaisemmin ei poikaa olis saanut kirveelläkään viereen nukahtamaan.

Itse olen koittanut laittaa poikaa aikaisemmin päikkäreille ja sitten vastaavasti myöhemmin. Kaikkea olen kokeillut, mutta jostain syystä omasänky on nyt out. Ehkä se joku päivä siitä tokenee =).

Yhteistyössä