Miten paljon arjesta poikkeavia elämyksiä lapsi tarvitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Teatterit, hoplopit, konsertit, uimahallit, tivolit, eläintarhat, sirkukset, museot. Miten usein harrastatte jotain tuon tapaista?

Minusta kun tuntuu, että meillä taitaa olla liian vähän arjesta poikkeamista. Me vaan puuhaillaan kotona, käydään kirjastossa ja tavisharrastuksessa. Joskus kyläillään sukulaisissa. Siinä meidän elämä. Pitäisikö mun nyt tsempata ja käydä enemmän elämyksissä?

jaa samanlaista meilläkin. kesällä muutaman kerran käydään jossain päivän reissuja. talvella laskettelemassa. ei paljon mitään muuta.
ei näin arkisin edes jaksais kun nyt saadais koulut ja työt tehtyä niin siinä on tarpeeks extremiä.
ja välillä tavisjuttuja ;-)

Ei me paljon niin sanotusti poiketa meidän arjesta. Sitte lomalla ja reissuilla poiketaan. Meidän arkeen kuuluu kuitenki uinti. Mun mielestä sen pitäis olla arkea. Meidän arkeen kuuluu silloin tällöin ravintolassa käynti ja elokuvat samoin rinteessä käyminen on arkea.

Huvipuistot ja eläintarhakäynnit on poikkeamia. Toisen arki on toisen suuri poikkeama. Luulen, että meillä jokaisella arkeen kuuluu jotain, mikä voi toiselle olla luksusta. Sitä ei vaan huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Ei me paljon niin sanotusti poiketa meidän arjesta. Sitte lomalla ja reissuilla poiketaan. Meidän arkeen kuuluu kuitenki uinti. Mun mielestä sen pitäis olla arkea. Meidän arkeen kuuluu silloin tällöin ravintolassa käynti ja elokuvat samoin rinteessä käyminen on arkea.

Huvipuistot ja eläintarhakäynnit on poikkeamia. Toisen arki on toisen suuri poikkeama. Luulen, että meillä jokaisella arkeen kuuluu jotain, mikä voi toiselle olla luksusta. Sitä ei vaan huomaa.

Joo, kyllä teidän arjessa on enemmän elämyksiä kuin meillä. Lapset kun ei ole ikinä edes käyneet elokuvissa saati laskettelemassa. Toivon kuitenkin, että meidän lapsilla sitten olisi kotielämyksiä eri tavalla kuin teillä... Ehkä ei kuitenkaan.

Yhteistyössä