V
"vieras"
Vieras
Kyseessä on 2,5v taapero, joka hakkaa, lyö, nipistelee ja viskelee tavaroilla muita lapsia. Toki mukulat nujuavat välillä keskenään, mutta tähän lapseen ei saa otetta. Oma lapsi on ollut usein naarmuilla ja kuhmuilla, miten tähän pitäisi puuttua? Hän alkoi jo pelkäämään tätä toista lasta (ollaan perhetuttuja). Hakkaava taapero ei puhu juuri mitään ja mitä puhuu, niin tosi epäselvästi, ei hymyile kuin harvoin, nauravan en ole kuullut ikinä. Ei leiki muiden kanssa, repii lelut käsistä tai hakkaa niillä muita lapsia tai pikkuveljeään. Muut lapset joutuvat poikkeuksetta lyödyksi tai nipistetyksi ja kaikki siinä sitten kiusaantuneina hymyilevät ja koettavat lohduttaa omia lapsiaan. On hirveän vaikeaa komentaa toisen lasta, mutta jos joku komentaa, ei usko sitäkään. Lapsi on ollut väkivaltainen niin kauan kuin muistan. Hakkaa myös päätään lattiaan raivotessaan, kunnes väkisin pidetään sylissä, hakkaa kunnes otsa veriruhjeilla.
Sivullisena nämä tilanteet ovat tosi tukalia, kun pitäisi ymmärtää, että lapset leikkivät joskus vähän rajusti, mutta en minä anna enää lastani lyödä, se on nyt loppu. Lapseni pelästyy joka kerta niin, että takertuu täristen vanhempiinsa ja leikkikerrat ovat harvenneetkin. En halua oman lapseni ottavan mallia
hän kysyy usein, että äiti miksi tuo lyö minua, ja nyt oli pakko lähteä kiireesti kotiin, kun lapsi veti oman lapseni hiuksista lattiaan. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä, vai olla tekemättä mitään muuta kuin pysytellä erossa? Kun lapsi ei usko kieltoa, vaan heti tekee uudelleen. Sitä luuli, että kyllä se on tällä ja tällä kertaa rauhoittunut, mutta joka kerta sama homma, kun leikitään yhdessä.
Sivullisena nämä tilanteet ovat tosi tukalia, kun pitäisi ymmärtää, että lapset leikkivät joskus vähän rajusti, mutta en minä anna enää lastani lyödä, se on nyt loppu. Lapseni pelästyy joka kerta niin, että takertuu täristen vanhempiinsa ja leikkikerrat ovat harvenneetkin. En halua oman lapseni ottavan mallia