Miten paljon teidän 7kk vauva syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tara

Vieras
Meillä syö rintamaidon lisäksi: aamulla puuroa ja marja/hedelmäsosetta yhteensä ½-1 dl, päiväruuaksi lihakasvissosetta ½-1 dl, illalla kasvissosetta tai puuroa ½-1 dl. Nuo kerralla syötävät määrät vähän vaihtelee, yhteensä syö noin 2 dl päivässä. Onkohan tarpeeksi?

Kylä vauvasta näkee saako tarpeeksi ruokaa. Meillä nyt 8kk tyttö, samat määrät syö kuin 7kk iässä eli rintamaidon lisäksi aamupala(hed.sose tai jukurtti), lounas lihasose, välipala(hed.sose tai jukurtti), iltaruoka(liha- tai kasvissose) ja iltapala(puuro, jukurtti,hed.sose tms.) Lisäksi olen yrittänyt tarjota lisämaitoa nokkiksesta koska luulen ettei maitomäärä enää riitä itsellä, vauva tosin on tyytyväinen, mutta itsestä tuntuu että enempi saisi maitoa juoda. Annoskoot on meillä maksimissaan pilttipurkillisen kokoisia, yleensä vähempi. Puuro ei ole nannaa, siksipä sitä olen monesti vaihtanut jukurttiin tai muuhun sellaiseen. Niin ja yöllä tissillä 2-3kertaa!

Eli tuo ½-1 dl on sopiva kerta-annos? Minulla maitoa tulee yllin kyllin, joten en ole ajatellut vielä lisätä kertoja, ja kun vauva näinkin nukkuu yöt läpi 9h.

Päviäunia nukkuu kahdet, aamupäivällä 3 tuntia ja iltapäivällä 1-2 tuntia.

Yhteistyössä