Miten palkanmaksun kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nekkis

Vieras
Olen kaupan kassalla töissä ns. ekstrana ja nyt pari kertaa käynyt niin ettei palkkaa ole maksettu oikeana palkkapäivänä (palkka tulee kahden viikon välein ) vaan olen joutunut soittamaan ja saanut palkan vasta seuraavana palkkapäivänä. Nyt tänään olisi pitänyt tulla palkkanauha maanantaina tilille tulevaan (toivotaan? ) palkkaan, mutta ei tullut ja pelko nousi että EIKÖ taaskaan tule palkkaa ajoissa... Kuulin ystävältäni sitten että työnantajan on maksettava korkoa myöhästyviltä päiviltä, mutta onko kellään tietoa miten kaupanalalla tuon kanssa on ja mikä se korko on? Tarvitsemme kipeästi palkkani jouluakin varten, eikä ole yhtään mukavaa jos se tuleekin vasta joulukuun vika päivä vaikka työtunnit on tehty jo marraskuussa...

pomo voittaa melkein aina. jos pidemmälle menee alkaa alkaa korvauksia vaatia. kokemusta on, saatavia oli 400e joita ei koskaan tullut, asia oli palkka turvassa mutta kun pomo esitti oman kantansa niin se niille riitti ja kotiin päätös "ei mitään korvausta"

Mitäköhän tuo kaveri sitten sanoi että ihan tes:ssä on tuo kohta ja ... no en tiedä. Ikävää todella, että palkkaa ei tule oikeana päivänä vaan 2 VIIKKOA myöhässä, näin joulun alla se olisi kahta kauheemmin ikävää. Ja lisäksi, näin on tapahtunut ennenkin. Ja viimeksi muuten kun soitin niin pomo vaan sanoi että "no ne tulee sit ens palkkaan... älä nyt ressaa", mutta silloin kun tiukempaa rahasta muutenkin niin kyllä se ressaa. Ja meidän jouluun se 400 euroa vaikuttaa aika paljon.

enpä ole tes:sä tommosta korkokohtaa nänhyt..ja mitä palkkanauhaan tulee,meillä on enemmänkin sääntö kuin poikkeus,et palkkanauha tulee vasta palkkapvänä..voit kyllä soittaa Pamiin ja kysyä..

siis meidän työpaikalla se palkkanauha tulee ed. arkipäivänä, joten ainoastaan silloin kun palkka on myöhässä niin sitä ei ole tullut oikeana päivänä, siitä päättelen ettei palkkaa tule.

Oletko staffpointin tms:n vuokrafirman kautta töissä? Oletko tehnyt tunti-ilmoituksen ja saanut siihen vahvistuksen kauppiaalta tai muulta kauppiaan valtuuttamalta henkilöltä? Palkkahan tulee vähän jälkikäteen, esim. ite olen staffpointin kautta töissä, ja esim. joulukuun 1-15. päivän palkka maksetaan 22.pvä., oletko huomioinut ko. asiat?

Yhteistyössä