Miten pärjään yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero

Vieras
Lapset 1 ja 2 vuotiaita. Haluan erota miehestäni, joka on tähän asti ollut paljon lasten kanssa jne.

Itsellä olis haaveena opiskelu, miten onnistuu kahden pienen lapsen yh:na?? Taloudellisesti jne. Tähän pieneen asuntoonko me jäisimme koko loppu elämäksemme? :(

Ite olen kahden lapsen yh. Kieltämättä välillä on tiukkaa ja voimat vähissä mutta kadu en sitä että jätin exän. Mun lapset on nyt tokaluokalla ja nuorin on 3v. Valmistuin noin puoli vuotta sitten. Paljon jouduin olemaan poissa viimeisen vuoden aikana koulun penkiltä kun nuorin sairasteli tuon tuostakin. Onneksi opettajien kanssa pystyi sopimaan poissaolot ja niinhän siinä kävi että paperit sain =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pidät ihan itsestään selvänä, että erossa lapset jää sulle? Mitäs jos miehesi on toista mieltä?

:o No joo, mies on kyllä ihan samaa mieltä, ei se lapsia edeas haluaisi ottaa. Eikä sitä paitsi saiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Ite olen kahden lapsen yh. Kieltämättä välillä on tiukkaa ja voimat vähissä mutta kadu en sitä että jätin exän. Mun lapset on nyt tokaluokalla ja nuorin on 3v. Valmistuin noin puoli vuotta sitten. Paljon jouduin olemaan poissa viimeisen vuoden aikana koulun penkiltä kun nuorin sairasteli tuon tuostakin. Onneksi opettajien kanssa pystyi sopimaan poissaolot ja niinhän siinä kävi että paperit sain =)

Miksi valmistuit? Onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pidät ihan itsestään selvänä, että erossa lapset jää sulle? Mitäs jos miehesi on toista mieltä?

:o No joo, mies on kyllä ihan samaa mieltä, ei se lapsia edeas haluaisi ottaa. Eikä sitä paitsi saiskaan.

Miten niin "ei saisi"?

Alkuperäinen kirjoittaja eikö hän ole virallinen huoltaja?:

Miten niin "ei saisi"?

No sen perusteella mitä on tehnyt jne.

Meilläkään ei mies edes haluaisi/halua lapsia, ei pysty kantamaan sitä vastuuta vaan mielellään ottaa vaan välillä viikoloppuisin lapset. Meillä lapset 1v ja 2,5v ja miettinyt ihan samaa.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:

Miksi valmistuit? Onnea!

Lähihoitajaksi. Kiitos =)

Typyjen äippä (anteeksi ap kun tungen kysymykseni tähän ketjuun)
Minulla suht.samanikäiset lapset ja ero tulossa, minkä kokoisessa asunnossa mahdutte asumaan tuolla kokoonpanolla? Kiinnostaa koska katsellaan asuntoa ja mietin miten muut yh:t joilla lapsilla isommat ikä-erot, ovat järjestelleet nuo asumis/huone järjestelyt.

Alkuperäinen kirjoittaja erossa:
Typyjen äippä (anteeksi ap kun tungen kysymykseni tähän ketjuun)
Minulla suht.samanikäiset lapset ja ero tulossa, minkä kokoisessa asunnossa mahdutte asumaan tuolla kokoonpanolla? Kiinnostaa koska katsellaan asuntoa ja mietin miten muut yh:t joilla lapsilla isommat ikä-erot, ovat järjestelleet nuo asumis/huone järjestelyt.

meillä on 2h+k+s 60neliötä. Tytöt on samassa huoneessa ja mulla sänky olkkarissa. Kieltämättä alkaa pikku hiljaa tulemaan ahdasta kun vanhempi haluaa oman huoneen ja olenkin jo laittanut kaupungille isomman asunnon haku paperit menemään koska täällä on tosi tiukassa saaha 3h+k+s. =)

Opiskelen yliopistolla ja muutaman useamman lapsen yh äipän sieltä tiedän. Varmaan raha tiukalla mutta onneksi saavat tukia ja kaikilla on kyllä koti, ruokaa, vaatteita ja ihan asiallinen hyvä elämä.

Opiskelevia äitejä/isiä jos joitain pitäisi tukea koska hyvä ammatti takaa pääsyn pois tuki kierteestä, kurjempi olla paska hommissa lopun ikää ja nstaa tukia..

Ihan näyttää heillä olevan perus asioihin rahaa kuten koti, ruoka, vaatteet jne..