Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tälläinen hypoteettinen kysymys?
-sähköjen mentyä?
-kauppojen mentyä kiinni?
-öljy ja bensa toimitukset katkaistaisiin?
Wau!:heart:
Miten musta tuntuu että oon kaupunkilaistunut liikaa.
Kuullostaa tosi hienolta että ammut ja nyljet itse etc.
Mä taidan tulla teille jos sota syttyy.Oon kova tekemään töitä, eikä lapset syö paljon!
![]()
Ei, vaan tämä erä- ja luonto-opas naureskelee toisten kustannuksella heidän tietämättömyydelleen sodankäynnistä ja sen vaikutuksista siviilien elämään.
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29634283:Hyvin varmasti. Mentäisiin luultavasti mökille elelemään kaikessa rauhassa, siellä ei tarvitse "yhteiskuntaa"![]()
Saapi sen veden sieltä ilman pumppuakin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;29634921:Se tulee sadan metrin syvyydestä, joten hankalaa, ellei mahdotonta sen saaminen pinnalle ilman sähköä on.
Mä osaan ns.vanhan kansan oppeja, ja kesämökille mentäis, mies osaa metsästää, ja luonnosta sais vaikka mitä. Kotieläimiäkin on lähipiirissä lehmiä, kanoja, sikoja, lampaita ja hevosia.
Ei tulis ongelmaa, pirun raskasta tosin elämä olis.
No en kyllä ole mikään kaivoasiantuntija mutta neljästä kotitalouden omasta kaivosta mulla kokemusta on ja jokainen niistä on ainakin ollut sellainen että kurkistamalla kaivon sisään, näkee veden pinnan. En ole ikinä kuullut että normaalissa omakotitalossa kaivo olisi sadan metrin syvyydessä vaan ihan normaaleja pohjavesialueita käytetään hyväksi maaseudulla omien kaivojen kanssa pelatessa ja niissä kaivot eivät ole kovin syviä.
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;29634996:Olet tervetullut kurkistamaan meidän kaivoommeSinne menee se satametrinen paksu letku ja pumppu on siellä mukana vaijerin kanssa ja vesi tulee sieltä syvältä. Tämmöisiä kaivoja on tässä useilla lähistöllä, samasta kaivosta tulee vesi meille ja naapureille. Oli melkoinen homma aikoinaan kiskoa se letku ja pumppu pinnalle ja se kiemurteli omalla ja naapurin tontilla pumppuremontin ajan.
Onneks ollaan Suomessa joka on järvien maa, varmaan kantomatkan päästä joku jorpakko löytyy josta saa keittämällä ja suodattamalla juomavettä.
Alkuperäinen kirjoittaja entä jos;29635011:Se on totta![]()
Pahoitteluni tietämättömyydestäni kaivojen suhteen -> olen tutkinut 4 kaivoa, olen siis nähnyt ne kaikki:ashamed:
ne latvalinnut ammuttas viikossa sukupuuttoon jos niitä alettas ampumalla ampumaan
suurin osa mettämiehistähän on nostoväkeä...
Sitten pitäis siirtyä teeristä johonkin vähemmän maukkaaseen. Varistakin pystyy syömään.
ne latvalinnut ammuttas viikossa sukupuuttoon jos niitä alettas ampumalla ampumaan
suurin osa mettämiehistähän on nostoväkeä...
Niin siis mun mies on armeijan käynyt, terve, hyväkuntoinen ihminen ja varmastikin palvelisi sodassa ihan suoralta kädeltä.