Miten pärjätä työhaastatteluissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun puhetaidot on ihan olemattomat. En omista sosiaalista elämää jonka avulla pääsisi harjoittelemaan puhumista. Olen hyvin vähäsanainen ja en siis pärjää haastattelutiöanteissa.

Viimeksi olin haastattelussa niin sanoin varmaan viiteen kysymykseen että "en tiedä".

Meen vaan ihan lukkoon ku multa kysytään jotain.

Mun puhe on hyvin epäloogista koska mielenterveysongelmat ja en osaa oikeen pukea sanoiksi mun ajatuksia. Hankala pitää se puhe loogisena ja kärsin semmosesta et en oikeen pysty keskittymään koko tilanteeseen ku päässä ihan puuroinen olo ja niinku ei vaan saa sanotuks mitään.

Kerrankin haastattelussa kysyttiin että millainen on hyvä asiakaspalvelija. Ni en saanu soperretuks ku vaan jotain "öö no siis semmonen mikä, öö tota niinku mukava ja kuuntelee ja sit tota niinku auttaa asiakasta silleen iloisesti ja kuuntelee ja eiku niin siis semmoinen että siit kohtaamisest tulis olo tai siis semmonen et tulen tänne uudestaan joku päivä... siis niin"

Ja sit "miten suhtaudut konflikteihin"
"Hyvin...." (paniikki ja pää lyö tyhjää)
"Eli miten, osaisitko tarkentaa"
"Hengitän syvään ja sit tota tärkeintä että ei tuu tunnerektiota ulospäin tai siis niin niinku ettei näytä omaa tunnereaktiotaan ulospäin. Olen siis rauhallinen ja niin. En ota konfliktei niin vakavasti... tärkeint ettei ite reagoi tunteella niin sen sanoinki jo joo öö niin"

"Kerro jotain itsestäsi"
"Oon laura ja tuun raisiosta ja oon 24. Harrastuksiin kuuluu lukeminen ja piirtäminen niistä tykkään paljon... *hiljaisuus* ja siis no oon käyny lukion ja sit tota ööö amiksen ja nii.."

"Mites nää sun vahvuudet näkyy sun elämässä (positiivisuus ja huolellisuus)"
"No sillee et oon aina positiivinen vaik miten kävis ja sit no huolellisuus niin no näkyy vähän kaikessa semmosena liiankin huolellisuuten et joskus vähän oon hidas ku niinku oon niin huolellinen... en osaa sanoa"

"Miksi haluat työskennellä meillä?"
"Olen kuullut hyvää yrityksestänne ja koen et oon sopiva tähän"
"Mitä olet kuullut yrityksestämme"
"...... ootte .... ootte joustavia...
"No miten koet olevasi sopiva tähän"
"Olen ahkera ja tykkään oppia uutta..."

"Kerro osaamisestasi"
".... en osaa sanoa ku ei oo työkokemusta. Osaan vähän kaikkee. Oon hyvä kuuntelemaan ja koen että oon niinku tosi reipas tekemään asioita ja ahkera kans. Kyllä mä sit opin. Tekemällä. Opin siis tekemällä parhaiten... haluan oikeesti oppia uutta"

Oon vittu 24 enkä vaan osaa.

Sairastuin psykoosiin mikä tuhos mun muistin kokonaan ja jotenki mun puhe vaa sairastelun aikana muuttu epäloogisemmaks ja köyhemmäks. Ja siis ni vaikka oon yrittäyt opetella ulkoa vastauksia niin en vaan muista niitä siinä tilanteessa ja sit joudun sönköttämään jotain typerää. Oon muutenkin tosi tyhmä ni en osaa vastata mitenkään kattavasti. En vaan saa tuotettua sitä puhetta.

Älkää sanoko että opettele niitä vastauksia ulkoa. Opettelen ja opettelen mut mun muisti on olematon ja siis en vaan muista ja siinä tilanteesaa kun on paniikki päällä ni ei ainakaan muista... oon sellaneb aivokuollut henkilö jolla pää lyö tyhjää 24/7 ni miten vitussa pitää improvisoida jotain ku ei päässä liiku mitään.

En pärjää elämässä.. nöyryyttäviä noi haastattelut. Tulen olemaan työtön loppuelämäni... itken enne haastatteluja vessassa ku tiiän että nolaan itteni. Kuka tämmöstä palkkais. :(

• Surullinen
Reactions: Echo
Miten arvioisit, että pärjäisitkö siinä itse työssä?