Miten pelastan porkkanalaatikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja runttipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

runttipulla

Vieras
Voi rähmä, olen tehnyt vaikka kuinka monet kerrat porkkanalaatikkoa ja tänään aamulla silmät ristissä tein kans... unohdin SIIRAPIN kokonaan! Maistoin äsken (ne on jo valmiina jääkaapissa), kun paukahti mieleen, että siirappia en muuten laittanu.. miten on, voikohan lämmityksen yhteydessä laittaa pinnalle siirappia vai onko nuo ihan joutokamaa.. muuten oli hyviä mutta se makeus puuttui, eli tuollaisenaan menee muttei mikään makunautinto ole. Mitäs olette mieltä? Vai teetättääkö tässä vielä toisen satsin???

Kuohukermaa ja voita on jo laatikoissa voita soseen seassa ja pinnalle laitoin kun paistoin, mutta pitänee vähän lorautella sitä siirappia. Perhana, taidan varuiksi ostaa yhden kaupan laatikon jos menee ihan piloille...

Mä tekisin varmaan niin, että kuorisin korppujauhokuorrutuksen pois (jos sellainen on), sekoittaisin massaan siirappia ja kuivumisen estämiseksi vähän lisää nestettä, todnäk. kermaa. Sitten uusi kuorrutus pinnalle ja uuniin kuortumaan. Yllättävän paljon ne laatikot kestää säätöä, kokemusta on...

Alkuperäinen kirjoittaja Joululaatikko:
Mä tekisin varmaan niin, että kuorisin korppujauhokuorrutuksen pois (jos sellainen on), sekoittaisin massaan siirappia ja kuivumisen estämiseksi vähän lisää nestettä, todnäk. kermaa. Sitten uusi kuorrutus pinnalle ja uuniin kuortumaan. Yllättävän paljon ne laatikot kestää säätöä, kokemusta on...

Tjaah, taidankin kokeilla tätä, kiitos! Huomennahan ne kuitenkin syödään ja joulupäivänä viimeistään, niin vaikka lämmittäis toiseen kertaan niin ei kai se pilalle mene... katsotaanpa, kohta on lanttulaatikot valmiit niin voin nakata vielä uuniin vähäksi aikaa porkkanalaatikot!

Yhteistyössä