Miten pesette painavan lapsen pepun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selkävaivanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja selkävaivanen:
Niin se vielä et meillä on tosiaan tyttö ja jos sen istuttas lavuaarin reunalle niin sieltä etupuolelta ei sais millään puhtaaks jos kakka on ehtiny leviämään, pakko melkein suihkuttaa myös edestäpäin.

Mä seisotan poitsua pepun pesun jälkeen lavuaarissa kasvot samaan suuntaan kuin omani, toisella kädellä pidän kiinni jotta koko paino ei oo lavuaarin varassa. Suihkutan ensin käsisuihkulla ja sitten vielä läträän nivuset hanavedellä...

Monimutkaista joo, mutta en oo kyllä muutakaan keksinyt.. :/ Mullakin selkä sen verran kipeytynyt nykyään että välillä jopa istuminen tekee kipeää. Mä myös olisin niiiin onnellinen jostain oikotiestä tuon pepun pesuun :)

Potasta tuo ei tajua hölkäsen pöläytystä, jotta mitä varten se on.

Uutta tekniikkaa juuri kokeiltu! Mies apurina vessanpöntöllä pesu onnistui hienosti! En vielä uskaltanut yksin kokeilla kun pelkään et tyttö tipahtaa pönttöön :D

Uutta tekniikkaa juuri kokeiltu! Mies apurina vessanpöntöllä pesu onnistui hienosti! En vielä uskaltanut yksin kokeilla kun pelkään et tyttö tipahtaa pönttöön :D

Meillä poika haluaa työntää päänsä jalkojeni välistä ja kuikuilla sieltä. En pistä hanttiin, siinä saa jaloilla kivasti varmistettua, ettei poika luiskahda pönttöön. Pöntöllä siis pesen pojan pyllyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saku82n:
Mä pesin vessanpytyllä käsisuihkulla, lapsi istui pytyllä ja nojasi eteenpäin pitäen mun jaloista kiinni...ei selkä kipuja :D

Näin meilläkin tehdään. En oo yrittänyt änkeä tota 2-vuotiasta lavuaarin ja hanan väliin enää pitkään aikaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Niin se vielä et meillä on tosiaan tyttö ja jos sen istuttas lavuaarin reunalle niin sieltä etupuolelta ei sais millään puhtaaks jos kakka on ehtiny leviämään, pakko melkein suihkuttaa myös edestäpäin.

leviää se pojallakin ja puhtaaksi lähtee kun ujuttaa käden takakautta sinne eteen. Lopuksi kurkkaan että on puhdas. Kyl mää tyttöjäkin silleen oon pessy.

näin mä meidän tytön pehvan pesen, ja ihan on puhtaaksi tullut. Tosi ei tarvii kovin usein pestä kakkoja, kun tyttö kakkaa vain joka toinen/kolmas päivä ja senkin yleensä pottaan. On maha huisin kovalla kaikista luumuista sun muista huolimatta, aina ollut.

Mulla vähän painavampi lapsi, ja homma hoituu niin, että pyyhin pepun ensin vessapaperilla niin puhtaaksi ku mahdollista, ja sitten istutan lavuaariin niin, että jalat jäävät lavuaarin ulkopuolelle ja lapsen polvitaipeet ottavat tukea siitä lavuaarin reunalta. Vasemmalla kädellä pidän lasta kainaloiden alta, ja oikealla pesen.

Yhteistyössä