Miten peukalon imemisestä eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kathy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kathy"

Vieras
Poika 1 v 10 kk tuntuu kiinnostuvan peukalostaan yhä enemmän ja enemmän ja juuri hammashoitaja sanoi että on oikein tuttirako ilmestynyt. Eli pitäis saada vinkkejä miten pojan saisi lopettamaan... sukka kädessä ei auta, koska hän ei ime öisin tai nukkuessaan vaan nimenomaan rauhoittuessaan, eli päivällä ja illalla.... uskaltaako sitä kynneliä (eri nimi taisi olla) käyttää, kun siinä lukee ettei alle 3-vuotiaille saisi laittaa? Onko kellään kokemuksia?

En tiedä lohduttaako, mutta itse imin peukaloa 7-vuotiaaksi saakka. Koulussa ollessa vasta sitten oli sen verran ymmärrystä ja tahdonvoimaa että lopetin, muistaakseni juuri käsineillä.

Ja vieläkin on ikävä! silloin kun imin peukaloa nukahdin aina hyvin ja olen joskun piloillani yrittäny tätä samaa konstia aikuisena, mutta ei se vaan enää onnistu. Nyttemmin olen hirveän huonouninen.

Mun vanhemmat sanoi, että mun nukuttaminen oli aina hirveen helppoa kun laitoin peukun suuhun ja nukahdin heti. Ei tarvinnu vanhempien tulla. Jälkeenpäin sitten kyllä sitä katuivat kun en meinannut päästä peukusta eroon.

Pitäis perustaa joskus nettiin sellainen anonyymit peukunimijät-sivusto niin ehkä saatais ymmärrystä peukkuihmisille.

Uusimmat

Yhteistyössä