K
Kamala äiti
Vieras
Meillä 2-vuotias kotona joka ei tykkää yhtään esim. pukemisesta. Aamulla hoitoon vietäessä koittaa mennä karkuun, sylissä rimpuilee jne. Haluaisi pukea itse, mutta kiireessä en voi antaa kun pakko saada nopeesti valmiiksi. Tähän olen ratkaisuksi keksinyt että pidän tiukasti sylissä niin ettei lapsi pääse juurikaan liikkumaan siinä, ei siitä yhtään tykkää ja huutaa naama punaisena. Sitten kyllä rauhoittuu, mutta tuntuu tosi inhottavalta tehdä niin. En keksi muutakaan keinoa miten toimia. Jossain vaiheessa jo lopetti moisen, mutta nyt on aloittanut sen taas. Olisiko jotain muuta vinkkiä miten lapsen saisi toimimaan toivotulla tavalla/ olemaan rimpuilematta?
Toinen ongelma on kaupassa käynti. Lapsi ei jaksa enää kauaa rattaissa istuskella, mutta kun pääsee rattaista pois niin juoksee kuin päätön kana paikasta toiseen eikä tottele mitään. Jos otan kädestä kiini alkaa kauhea huuto ja jalat menevät "makarooniksi"
Miten saan hänet kävelemään/ käyttäytymään kiltisti? Olen koittanut jopa pelottelua (että eksyy tai loukkaa), lahjontaa jne. mutta mikään ei unnu toimivan. Alkaa olla oma mielikuvitus käytetty joten ideoita kaivataan.
Toinen ongelma on kaupassa käynti. Lapsi ei jaksa enää kauaa rattaissa istuskella, mutta kun pääsee rattaista pois niin juoksee kuin päätön kana paikasta toiseen eikä tottele mitään. Jos otan kädestä kiini alkaa kauhea huuto ja jalat menevät "makarooniksi"