Miten pitkiä päivähoitopäiviä teidän pienillä lapsilla on/ on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset mennyt hoitoon 2 vuotiaina. Päivät olleet kaikkea mahdollista 4-8 tunnin välillä. Hoitosopimuksella kuitenkin aina olleet eli hoitopäiviä kuukaudessa 8-15. Sanoisin kyllä että tämä on huono vaihtoehto. Kesti epäsäännöllisyyden takia kauan sopeutua ja kun kasvoivat isommiksi alkoi harmittaa kun just sillon kun ei ollut hoitopäivää tehtiin jotain kivaa, tai hain liian aikaisin kun just olisi ollut joku muu juttu.

alunperin piti olla niin, että lapset olisi ollut viikon päikyssä, viikon vapaalla jne- systeemillä, kun tein ennen vuoroa, mutta nyt työnantaja sanoi, että teen pelkkää päivävuoroa :kieh: (ja tällöin päivähoitopäiväkin on pidempi), no vielä yritän keskustella, jos olisi mahdollista löytää jokin ratkaisu, jos vaikka mies tai minä pystyisi jompikumpi tekemään lyhkäsempää päivää...

Lapsi aloitti päiväkodin pari kuukautta enne kuin täytti kolme. On edelleen (nyt 4,5 v) päiväkodissa ma-pe 7 tuntia/päivä. Mä teen 6-tuntista työpäivää ja siihen tulee lisäksi puoli tuntia työmatkaa molempiin päihin.

Esikoinen oli 2,5 v ja hoitopäivät oli n. 7 tuntia alussa, myöhemmin n.7,5 tuntia ja ihan joka arkipäivä oli hoidossa.Kuopus oli 11,5 kk ja hoitopäivät on n. 7,5 tuntia, nyt 5 pvä viikossa, ensi kuusta 3 pvää viikossa.

kaikki melkein tekevät lyhyempää päivää/viikkoa. onko todella näin? mä en tee ihan sen takia että saisin tehdä 8h työt 6h palkalla tai viiden päivän työt neljässä päivässä... jotenkin vaan työni on sellaista että mitään ei kuitenkaan olisi vähemmän muuta kuin palkkaa. esimiestyö ja pidän kyllä työstäni noin yleisesti....

[QUOTE="essi";28062423]kaikki melkein tekevät lyhyempää päivää/viikkoa. onko todella näin? mä en tee ihan sen takia että saisin tehdä 8h työt 6h palkalla tai viiden päivän työt neljässä päivässä... jotenkin vaan työni on sellaista että mitään ei kuitenkaan olisi vähemmän muuta kuin palkkaa. esimiestyö ja pidän kyllä työstäni noin yleisesti....[/QUOTE]
mä olen nyt siirtymässä esimiehen asemaan, joten mulla ei taida tuo työpäivän lyhentäminen käydä : / miehellä saattas onnistua, kun on raksalla... Meillä on työnjohtajan työpäivä tasan 9h, toki siitä kertyy lyhennyksiä, joita voi pitää pois kun kerkeää...

[QUOTE="essi";28062423]kaikki melkein tekevät lyhyempää päivää/viikkoa. onko todella näin? mä en tee ihan sen takia että saisin tehdä 8h työt 6h palkalla tai viiden päivän työt neljässä päivässä... jotenkin vaan työni on sellaista että mitään ei kuitenkaan olisi vähemmän muuta kuin palkkaa. esimiestyö ja pidän kyllä työstäni noin yleisesti....[/QUOTE]

Niinpä. Täällä vaan tosiaan taitaa olla enemmän duunareita, joilla on vuorotyö kuin meitä korkeasti koulutettuja, joilla 8h säännöllinen päivätyö + työmatkat (ja miehellä samoin).

Niinpä. Täällä vaan tosiaan taitaa olla enemmän duunareita, joilla on vuorotyö kuin meitä korkeasti koulutettuja, joilla 8h säännöllinen päivätyö + työmatkat (ja miehellä samoin).

No niin eihän se mahdollinen puoliso tietenkään voi tehdä mitään? Meillä mies vei kuopuksen pk:tiin puoli yhdeksän jälkeen ja mä hain sitten klo 15 jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28062490:
No niin eihän se mahdollinen puoliso tietenkään voi tehdä mitään? Meillä mies vei kuopuksen pk:tiin puoli yhdeksän jälkeen ja mä hain sitten klo 15 jälkeen.

meillä on lähes samat työajat miehen kanssa, alkaa työt samaan aikaan, miehellä loppuu 15.30, ja mulla 15.45. Mutta mahdollista voisi olla, että mies tekis lyhyempää päivää. Appiukko haluaa hoitaa lapsia joka perjantai(on osa-aikaeläkkeellä), joten lapset olisi sen 4 päivää/viikko hoidossa...

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28062490:

Molempien pitää olla töissä klo 9-16 välillä (siis joko tyyliin 8-16 tai 9-17) ja työmatka kestää lyhimmilläänkin 35-40min. Kyllä tuosta yhtälöstä tulee väkisinkin se melkein 9h päivässä.

Nyt lapsi on hoidossa isoäidillään, mutta samat aikataulut tulee olemaan kun syksyllä menee päiväkotiin. Nyt siis 2,5-vuotiaasta kyse, ja hoidossa ollut puoli vuotta. Ajat ovat päivittäin matkoineen 7,5 tuntia. Tämä 7,5 tuntia vaihtelee välillä 7.30-17.00.

Tosin toivon, että lapsi ei mene mihinkään syksyllä vaan jää minun kanssani kotiin. Jos vaan toka saisi nyt alkunsa :)

Lapsella 7,5 h päivässä hoitoaikaa, ja olen pienen palvelulaitoksen johtaja. Meillä ratkaisu on ollut se, että teen pienen osan työajastani kotona, jolloin voin tehdä sen koska vain.

Sopii meille.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;28061804:
ihan kauheeta kuule, tollasia päiviä meidänkin lapselle tulee, kun menee syksyllä päikkäriin(n.4päivää viikossa ja 9h/päivä), mulla työpäivä kestää joka päivä sen 8h45min, miehellä 8h 30min. Onneksi meillä on hyvä päiväkoti :)

Niin monille lapsille tulee mutta onko se oikein on eri asia! Oli miten hyvä pk hyvänsä
kyllä tuo menee jo liian pitkälle. edesvastuutonta ja kuvottavaa "vanhemmuutta"

Meillä alkaa vuodenvaihteessa luultavasti se 9h jokapäivä..... Isompi ekalla ja pienempi täyttää 3. Työaika +matka tekee just 9h. Jonain päivävä tietysti parintunnin lyhennys. nyt osittaisella niitä vapaita on tullut 1-2 ylimääräistä.

Eiköhän se siitä, mitään harrastuksia ei lapsilla ole, nyt ikänsäkäänpuolesta. Isompi haluaa jonkun aloittaa, sen varmaan jo syksyllä jaksaa.

Kuka jåssåå teillä hoitaa sit kun sairastuu? Meillä on onneks mummu apuna....

[QUOTE="sepi";28063710]Niin monille lapsille tulee mutta onko se oikein on eri asia! Oli miten hyvä pk hyvänsä
kyllä tuo menee jo liian pitkälle. edesvastuutonta ja kuvottavaa "vanhemmuutta"[/QUOTE]

taisin jo ketjun alussa kirjoittaa että tässä ketjussa ei haasteta riitaa, jota ihan selkeästi yrität. Huono yritys. Edesvastuuton vanhemmuus on ihan muuta, kuin lapsen päiväkotiin laittaminen.

Yhteistyössä