Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En pidä aloittajaa nipona, jokaisella on omat tapansa. Mä aikoinaan pidin itsestäänselvänä, että päiväkodissa on päiväkodin säännöt ja niitä lapset noudattavat, vaikka kotona olisikin toisenlaiset säännöt. Tosin lapseni olivat päiväkodissa aikana, jolloin ei päiväkodille muutenkaan ollut tapana esittää vaatimuksia siitä, miten juuri minun kullanmuruani siellä pitää hoitaa ja kohdella.Alkuperäinen kirjoittaja Sanahelinää;25947403:Jos tuossa asiassa ei voi luottaa isovanhempiin, niin voiko muissakaan asioissa? Tietenkään noi tuollaiset eivät 'vaaranna' lapsen henkeä tms, mutta kyse on periaatteista. Ja jatketaampa kysymystä lisää: ne jotka pitävät ap:tä niuhona, niin mitä mieltä olette siitä, että esim hoitopaikassa teidän omia tärkeitä toiveita ei kunnioitettaisi ollenkaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Sanahelinää;25947403:Jos tuossa asiassa ei voi luottaa isovanhempiin, niin voiko muissakaan asioissa? Tietenkään noi tuollaiset eivät 'vaaranna' lapsen henkeä tms, mutta kyse on periaatteista. Ja jatketaampa kysymystä lisää: ne jotka pitävät ap:tä niuhona, niin mitä mieltä olette siitä, että esim hoitopaikassa teidän omia tärkeitä toiveita ei kunnioitettaisi ollenkaan?
Ei tietenkään sellaista saa tehdä, mikä voi aiheuttaa lapselle todellista vahinkoa. Meillä ei muuten ollut koskaan mitään ongelmia mummolassa syömisten suhteen. Ei me siellä kuitenkaan joka päivä käyty, ei edes joka viikko. Monilla muksuilla on karkkipäivä kerran viikossa eli nämä lapset vetävätä enemmän mässyjä naamaansa kuin mitä mun lapseni vetivät. Lisäksi monissa perheissä syödään viikottain makeita leivonnaisia ja muita herkkuja. Meillä ei syöty, joten en pitänyt mitenkään vaarallisena, että lapseni sitten mummolassa saivat näitä herkkuja syödä.lasta voi ilahduttaa myös muilla tavoilla kuim syöttämällä! on se sitten makkaraa tai karkkia ja pullaa
jos mummolassa on mummolan säännöt niin saako siellä syöttää vauvalle jätskiä vaarin lusikalla?Saa, koska mummi ja vaari määrää. Palstan mukaan...
Mä en ainakaan ajattele noin. Mulla ei tosin vielä ole lapsenlapsia, mutta molemmat lapseni ovat jo aikuisia. Luotan siihen, että jos heidän mielestään aikanan olen huono hoitaja heidän lapsilleen, niin he eivät sitten pyydä minua hoitamaan lapsiaan. Valinta on täysin heidän enkä tule puuttumaan siihen, millaisen valinnan aikanaan tekevät. En siis aio ryhtyä miksikään marttyyrimummoksikaan.Marttyyripuhetta. Olen muuten huomannut, että vanhemmat ihmiset monesti keskustelun rajoista arvosteluna. "Jos minun tapa ei kelpaa, vaikka kaikkeni olen hyvää hyvyyttäni tehnyt, niin minua vihataan enkä voi tehdä enää mitään.."
Isovanhempi tekisi oikein kysyessään jos on epävarma. Ei kysyminen tee kenestäkään tyhmää. Ei aikuisten lasten kanssa tarvitse enää esittää kaikkitietävää isiä ja äitiä, kyllä ne jo tietävät, että kaikki me olemme vain ihmisiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25948093:Mä en ainakaan ajattele noin. Mulla ei tosin vielä ole lapsenlapsia, mutta molemmat lapseni ovat jo aikuisia. Luotan siihen, että jos heidän mielestään aikanan olen huono hoitaja heidän lapsilleen, niin he eivät sitten pyydä minua hoitamaan lapsiaan. Valinta on täysin heidän enkä tule puuttumaan siihen, millaisen valinnan aikanaan tekevät. En siis aio ryhtyä miksikään marttyyrimummoksikaan.
Omakohtainen kokemus vuosien takaa: Kun lapsemme olivat pieniä, oli jo tiedossa että kariesbakteeri siirtyy vanhemmilta lapsille, ja siksi ei saanut laittaa lapsen suuhun mitään, mikä on ollut omassa suussa. Tämä ei tahtonut mennä mummun kaaliin millään - ruuan lämpötilaa kun oli vanhastaan tottunut itse maistamalla testaamaan. No, välit eivät tämän takia menneet ja mummu oppi tämän sääntömme, mistä kiitoksena nyt jo teini-ikäisillä lapsillamme ei edelleenkään ole ollut yhtään reikää hampaissaan. Että eivät ne "uudenaikaiset hömpötykset" ihan aina tuulesta temmattuja ole.