Miten pukeudutaan jumalanpalvelukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Ei tartte pukua olla mutta en nyt ihan sortseilla ja t-paidallakaan lähtis.

Ok, kiitos. Mies kysyi että pitääkö vaatteet vaihtaa ja mä sanoin että ei...mutta sitten pohdin että onkohan kuitenkin jumalanpalvelus juhlallinen tilaisuus joka vaatii jonkintasoista pukeutumista.

Onko kyseessä joku juhlajumalanpalvelus vai ihan tavallinen? Juhliin tietysti juhlavaatteet tai ei ainakaan shortsit ja t-paita. Muuten voi mennä ihan tavallisissa vaatteissa, vaikka juuri noissa mainituissa oikein mainiosti näin kesäaikaan.

aikuiset ihmiset ja ette tiedä miten jumalanpalvelukseen pukeudutaan,
pitäisi kouluissa olla enemmän uskontokasvatusta kun näköjään kodit ei enää kykene siihen

T-paita ja caprit on vähän siinä ja siinä... Kyllä niilläkin kirkkoon mennä voi, mutta mieluummin vaikka farkut tai pitkät puuvillahousut ja pikeepaita tai lyhythihainen kauluspaita.

Miesten asiallinen pukeutuminen sisältää kesälläkin pitkät housut. Siis jumalanpalvelukseen pitkäpunttiset, oli ne sitten vaikka farkut, mutta ei missään nimessä shortseissa. T-paita on ihan ok jumalanpalveluksessa.
Ja ihan muuten vaan miesten pukeutumisesta: on ihan ok että lomailijamiehet kulkee shortseissa ja vaikka hawaii-paidassa rannalla, kaupungilla, ostoksilla jne. Mutta silloin kun haluaa pukeutua uskottavasti niin pitkäpunttiset housut on ainut vaihtoehto kesälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Ja hei vähän riippuu siitäkin minkälaiseen kirkkoon ootte menossa, olin nimittäin erään helteisenä päivänä pukeutunut kesäisesti kivikirkkoon mennessä ja toppatakkia tuli ikävä hyvin äkkiä :D

Ei ole kirkossa tää jumalanpalvelus, vaan seurakunnan tiloissa. Mutta en tosiaan tidä miten "hieno" tuo tilaisuus on siis ylipäänsäkään.

Mutta mies lupasi laittaa nyt sitten farkut jalkaan :)

Meille opetettiin koulussa että kirkkoon voi mennä missä vaatteissa vaan. Niinhän se Jumalakin sanoi että antakaa lasten tulla luokseni. pidän sitä veratuskuvana että jokainen on tervetullutjumalan luo sellaisena kuin on. Itse ajattelisin että menisin siisteissä vaatteissa, vaikkapa capreissa ja t-paidassa. Juhlat eri asia.

Yhteistyössä