Miten pystyn lopettaa tän ainaisen herkuttelun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pysty hillitsee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei pysty hillitsee

Vieras
Mulla ei ole paino-ongelmaa eli olen nomipainoinen, mutta eihän tää nyt ole tervettä että mä vedän kaksin käsin herkkuja, joka päivä. Ihan saattaa paniikki iskeä jos kotoota ei illalla löydykään mitää makeaa.
Tässä esimerkki mitä esim. tänään oon syöny.
Aamiaiseksi: 2 karjalanpiirakka+viili ja kahvia
Heti aamiaisen perään pieni pussu karkkia
Lounas: iso hampurilainen ja limua+pieni salaatti
Jälkkäriksi kahvia ja 4 muffinssia.
Vähän ajan päästä tästä nachoja ja juustodippii
Kohta ajttelin vielä syödä vähän suklaata :/
ja puhumattakaan mitä syön kun pääsen töistä kotiin.

Joka päivä syön useamman (3-5)kahvileivän (pulla, muffinssii, kakkua, ihan mitä vaan ja vähintään karkkipussin. Usein vielä suolasiakin herkkuja kuten sipsejä ja dippejä ja limuakin kuluu
En vaan pysty olee ilman herkkuja :(

Painostani en siis ole huolissani vaan lähinnä terveydestäni, sillä eihän tuollanen sokerimäärä voi tehdä hyvää.

kun menet kauppaan,tee tiukka ostoslista,jossa ei ole herkkuja! 1herkkupäivä viikossa. Näin meillä meni herkuttelu kuriin. Kaupassa käydään 2 kertaa viikossa, ja ostoslistasta ei lipsuta. Kaikki herkut heitin roskiin!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kun menet kauppaan,tee tiukka ostoslista,jossa ei ole herkkuja! 1herkkupäivä viikossa. Näin meillä meni herkuttelu kuriin. Kaupassa käydään 2 kertaa viikossa, ja ostoslistasta ei lipsuta. Kaikki herkut heitin roskiin!

Mutta oikeesti kun mä lähen vaikka myöhään illalla huoltoasemalta hakee niitä herkkuja jos niitä ei ole kotona....tai syön hilloa suoraan purkista tai jotain muuta hölmöä. Miten voikin olla näin addiktoinu makeaan?

kannattais syödä normaalia ruokaa, eikä mitään hamppareita. kasviksia ja hedelmiä, minusta voit herkutella joka päivä kerran, jollakin. mä esim söin tänään kipon kermavaahtoa. muuta hyvää en ota.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pysty hillitsee:
Mulla ei ole paino-ongelmaa eli olen nomipainoinen, mutta eihän tää nyt ole tervettä että mä vedän kaksin käsin herkkuja, joka päivä. Ihan saattaa paniikki iskeä jos kotoota ei illalla löydykään mitää makeaa.
Tässä esimerkki mitä esim. tänään oon syöny.
Aamiaiseksi: 2 karjalanpiirakka+viili ja kahvia
Heti aamiaisen perään pieni pussu karkkia
Lounas: iso hampurilainen ja limua+pieni salaatti
Jälkkäriksi kahvia ja 4 muffinssia.
Vähän ajan päästä tästä nachoja ja juustodippii
Kohta ajttelin vielä syödä vähän suklaata :/
ja puhumattakaan mitä syön kun pääsen töistä kotiin.

Joka päivä syön useamman (3-5)kahvileivän (pulla, muffinssii, kakkua, ihan mitä vaan ja vähintään karkkipussin. Usein vielä suolasiakin herkkuja kuten sipsejä ja dippejä ja limuakin kuluu
En vaan pysty olee ilman herkkuja :(

Painostani en siis ole huolissani vaan lähinnä terveydestäni, sillä eihän tuollanen sokerimäärä voi tehdä hyvää.

miten sä EHDIT töissä syödä joka välissä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Mutta oikeesti kun mä lähen vaikka myöhään illalla huoltoasemalta hakee niitä herkkuja jos niitä ei ole kotona....tai syön hilloa suoraan purkista tai jotain muuta hölmöä. Miten voikin olla näin addiktoinu makeaan?

mä kannatan pehmeää laskua. osta jotain puputettavaa, mutta sellaista mikä on jopa terveellistä.

Osta esim. makeita hedelmiä. mä voisin syödä kilon persemoneja ihan herkuttelun takia. tai ananasta. tai osta aluksi niitä kuivattuna pussissa.

Sit alat vähentään herkuttelukertoja. kieltäydy kerran päivässä vaikka herkusta. tai älä syö saman kahvin kanssa 4 muffia vaan vaikka 2. päätä se ennen herkuttelua!

sinähän olen sakkaroosisti, siis sokerin ongelmakuluttaja.

Sokerimieltymykselle löytyy selitys lajinkehityksestä. Energiaa piti vetää varastoon, jos sitä sattui saamaan.

Kun suussa sulaa suklaapala, mielihyvän tunne oikein virtaa aivoihin. Haima reagoi kohonneeseen verensokeriin kytkemällä insuliinuntuotannon päälle, jolloin verensokeri laskee. Sitten heikottaa ja väsyttää, on hankala keskittyä. Ja kohta on taas nälkä.

Valkoisesta sokerista on paljon haittaa, muttei mitään hyötyä.

Teollisesti valmistetussa valkoisessa sokerissa, sakkaroosissa, ei ole mitään hivenaineita tai vitamiineja. Runsas sokerin käyttö yksipuolistaa ruokavaliota ja vie tilaa terveellisiltä ruoka-aineksilta. Ihminen saa tarvitsemansa sokerin normaalista ruoasta, vaikka ei käyttäisi lainkaan lisättyä sokeria.

Sitä paitsi sokeri lihottaa, koska elimistö varastoi ylimääräisen energian rasvaksi. Ja pilaa vielä hampaat.

Lapsia ei kannata lohduttaa sokerilla: aikuisena he käyttävät samaa mekanismia yrittäessään lohduttaa itseään.

75 % saamastamme sokerista tulee ns. piilosokereina (Lapsemme 1/2010 s.29). Piilosokerit paljastuvat tuoteselosteista, joihin valmistusaineet on kirjoitettu enimmäisjärjestyksessä. Tuotteen ravintosisällöstä sokerin osuuden voi nähdä prosentin tarkkuudella.

Paljon piilosokereita on esimerkiksi maustetuissa jogurteissa (2 dl, 16 g eli 6 palaa sokeria) ja mehuissa (2 dl, 8 palaa sokeria).

Limsat ja karkit on omaa luokkaansa: 1,5 litran limsapulloon on liuotettu 60 palaa sokeria ja 200 g:n (maito)suklaalevyyn 48 palaa. Lisää tietoa tältä sivulta.

Järkevän päiväkäytön yläraja voisi olla siinä 50 gramman (20 palaa) paikkeilla. Sen saa liiankin helposti syömällä esimerkiksi kaksi munkkia tai 100 grammaa suklaata. Monet ovat sitä mieltä, että tässäkin on aivan liikaa.

Lisää 'sokeriropakantaa' esimerkiksi hiilaritietoisten sivuilla, joilta pääsee sujuvasti hiilihydraatteihin yleensä.

Lähde:http://www.topilinjama.net/?p=250

Yhteistyössä