Miten pystytte käyttämään KORKOKENKIÄ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noheel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noheel

Vieras
Miten ihmeessä niin monet naiset pystyy käyttämään korkokenkiä, jopa päivittäin??! Mielestäni ihan jokainen korkkari (korkoa yli 6cm, sitä matalemmat on ok) on epämukava jalassa, lestistä tai koron mallista riippumatta, jotkut toki vielä huonompia kuin toiset. Koitan valita kenkiä, jotka on tarpeeksi tukevat, korko paksuhko ja "koronkaari" ei ole liian jyrkkä, mutta aina sama juttu! Alkaa sattumaan jo tunnin-parin käytön jälkeen päkiöihin niin paljon, ettei tee mieli liikkua metriäkään. On kokeiltu geelityynyt sun muut. Seuraavana päivänä saattaa jalat olla niin kipeät, että tekisi mieli uittaa niitä kylmässä vedessä koko päivän.

Osaan kyllä kävellä koroilla oikein, ja mielestäni valitsen kenkiäni melko maltillisesti, kaikki superpiikkarit unohdan suosiolla. Tykkäisin niin paljon käyttää korkoja, mutta kyllä mielummin haluan kävellä ihan normaalisti.

Kertokaa arvot naiset, käytättekö te korkokenkiä vaikka sitä päkiää polttelisi koko illan, vai miten ihmeessä teette sen? Sattuuko teillä korkkarit? Käytättekö niitä ylipäänsä?

Käytän korkkareita, jotkut ovat parempia jalkaan kuin toiset. Onhan tuo myös tottumiskysymys.

Mitään välimallin matalakorkoisia en edes omista, vaan kengät ovat vähintään 8-10 cm korkeat, tai sitten matalat ballerinat.

ei mulla kyllä päkiä polttele tai ole kamala kulkea niissä. Tosin minulla on käytössä myös korkkareihin kuuluvat pehmusteet ja kerran kun gaalassa ollut 10cm koroilla niin minun päkiään iskettiin hivenen botoxia.
Pitää oppia kävelemään niillä kengillä rennosti ja kenkien pitää olla aivan sopivat, ei liian pienet tai isot.

Kannattaa varmaan aloittaa totuttaminen matalista koroista. Itselläni päkiät tulevat kipeiksi vasta kun käytän arviolta yli 10cm korkoja. Olen kyllä käyttänyt korkkareita koko elämäni, joten jalka on tottunut siihen jo. Ja tosiaan, kengän tulee olla kooltaan sopiva, liian isot tai pienet korkkarit saavat kyllä jalat kipeiksi.

Pystyn sitä noin 5cm korkoa käyttämään ihan arkikäytössäkin ilman ongelmia. Koroihin totuttautumisessa on se ongelma, että kun jalka on seuraavana päivä niin kipeä ettei tulisi mieleenkään laittaa niitä korkoja taas! Mielestäni 6-8cm on melko matala korko vielä, siis näin ulkonäöllisesti, ja siihenkään jalka ei meinaa millään tottua! Siitä matalemmat on jo todella matalia minikorkoja.

ei mulla kyllä päkiä polttele tai ole kamala kulkea niissä. Tosin minulla on käytössä myös korkkareihin kuuluvat pehmusteet ja kerran kun gaalassa ollut 10cm koroilla niin minun päkiään iskettiin hivenen botoxia.
Pitää oppia kävelemään niillä kengillä rennosti ja kenkien pitää olla aivan sopivat, ei liian pienet tai isot.

Kai tiedät että Botox eli botuliinitoksiini on clostridium botulinum -nimisen bakteerin tuottama hermomyrkky, joka lamaannuttaa lihasten toiminnan.
Itse tiedän mistä puhun, koska työpaikallani on botoxia, jota joskus joudutaan käyttämään..ja ei todellakaan gaalaillallisia varten.

Eihän niitä olekaan tarkoitettu ihmisten jalkaan, luonnottoman näköisesti jalka niissä on:( Miesten keksintö, olis hauska nähdä kuinka pitkään miehet pitäisi noita jalassaan?

Mä käytin korkkareita melkeinpä joka päivä niin jopa erittäin korkea ei tuntunut missään. Sitten tuli tauko ja nyt muutaman sentin korkokin tuntuu ihan tuskalta kun kävelee pidempää :D Se on vaan se totuttaminen..

ostamalla hyviä kenkiä ei mitään parinkympin halpa-halli kenkiä. Itse pidän töissä 8-10 cm korollisia kenkiä sen 8h päivässä eikä tunnu missään. Vapaaajalla myös käytän samanmoisia juuri eilen tehtiin 10 tunnin särkänniemi- reissu ja hyvin meni.Päinvastoin mun tulee alaselkä kipeeks balleriinoista jos joutuu paljon käveleen.

ostamalla hyviä kenkiä ei mitään parinkympin halpa-halli kenkiä. Itse pidän töissä 8-10 cm korollisia kenkiä sen 8h päivässä eikä tunnu missään. Vapaaajalla myös käytän samanmoisia juuri eilen tehtiin 10 tunnin särkänniemi- reissu ja hyvin meni.Päinvastoin mun tulee alaselkä kipeeks balleriinoista jos joutuu paljon käveleen.

Mun mielestä on vähän naurettavaa laittaa 10 sentin korot johonkin Särkänniemen tapaiseen paikkaan. Just pidättelin naurua kun näin Korkeasaaren reissulla kun nainen hoiperteli piikkikorkkareilla siellä soratiellä. Mut kaikki tietty tyylillään.

Itse pidän korkokenkiä juhlissa, muuten on yleensä matalat kengät jalassa. Tosin omistan monetkin korkeakorkoiset kengät, mutta jotenkin vaan ne matalat aina eksyy jalkaan.. Tietty jos olisi kovin lyhyet jalat niin sitten käyttäisin korkoja enemmän.

Ei auta, mulla ei taida olla yhtäkään alle 100€ korkkariparia...

Itselläni on sen verran korkea jalkaholvi, että koroilla käveleminen ei tee tiukkaakaan. Enemmänkin on hankaluuksia kävellä aivan tasapohjaisilla kengillä. Kävelen siis mieluiten paljain jaloin tai koroilla. Korkoja löytyy n. 5cm kiilakoroista 12-15cm piikkareihin.

Huonoissa korkokengissä varpaat joutuvat puristuksiin tai päkiä väsyy, mutta itse olen ostanut vain hyviä korkokenkiä.

Koroissa muuten tuntuu pätevän se, että mitä kalliimpi sen kiduttavampi. Parhaat korkkarini ovat tarjouslöytöjä hintahaarukassa 20-40 e.

Mä käytän muutaman kerran kuussa, noin keskimäärin.
Alle 10cm korkoja en edes omista, yleensä 15cm taitaa olla käytössä.
Ei tuu ikinä kipeeksi, vaikka en jatkuvasti käytäkään.

Kerran mä olen joutunut riisumaan korot pois ja kävelemään paljain jaloin kotiin, mut silloin mä olin tanssinut koko yön. :D

[QUOTE="minä";26794142]Mun mielestä on vähän naurettavaa laittaa 10 sentin korot johonkin Särkänniemen tapaiseen paikkaan. Just pidättelin naurua kun näin Korkeasaaren reissulla kun nainen hoiperteli piikkikorkkareilla siellä soratiellä. Mut kaikki tietty tyylillään.

Itse pidän korkokenkiä juhlissa, muuten on yleensä matalat kengät jalassa. Tosin omistan monetkin korkeakorkoiset kengät, mutta jotenkin vaan ne matalat aina eksyy jalkaan.. Tietty jos olisi kovin lyhyet jalat niin sitten käyttäisin korkoja enemmän.[/QUOTE]

Kuka on sanonut että hoipertelin piikkikorkkareilla, ensinnäkin osaan kävellä korkkareilla(olen ollut myös mallina ja käynyt mallikursseja),toisekseen ne ei ollut piikkikorkkarit eikä särkänniemes ole sorateitä vaan ihan asfalttia.

En minäkään ymmärrä miten jotkut vetelevät yli 10cm:n piikkareilla tuolla mukulakivikaduilla mutta ihan vapaasti :D.

Itse tykkään kyllä että kengässä on vähän korkoa, on kyllä sitten lenkkaria ja sandaalia tietysti ilman korkoakin. Joku 7cm korko ei nyt ole vielä paha, jos se on hyvin muotoiltu. Ei välttämättä tarvitse olla hirveä kapula, ohuempikin voi olla tukeva.

Yhteistyössä