Miten ratkaista ongelma? (vauvan sukunimestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arg..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka voit äitinä hyväksyä tuollaista kohtelua omalle lapsellesi? Yleensä se on niin, että ensin lapset ja sitten vasta mies :o Säälittävää!
Miten luulet hänen kohtelevän lastasi sitten kun omansa syntyy??

Miksi se on noin iso juttu, jos ulkopuolinen luulee mistä isommankin lapsen isäksi? Onko tämä selittänyt sitä?

Mutta nyt pitäis oikeesti nostaa kissa pöydälle ja laatia säännöt. Ei toimi noin.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
ootko kysyny mieheltä, miksi tuo isyys kysymys on hänelle niin ratkaiseva asia??

Takana on viha lapseni isää kohtaan, lapsen isä ei halua olla missään tekemisissä minun ja lapsen kanssa, ei halunnut edes raskausaikana olla tekemisissä ja mies kantaa kaunaa hänelle siitä. Ovat pari kertaa puhelimessa ottaneet yhteen, ja koska heillä on joitakin samoja ystäviä tulee lapseni isä väkisin aika usein kaveripiirissä jutun aiheeksi ja samassa paikassa ovat pari kertaa olleet iltaa viettämässä jne..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ootko kysyny mieheltä, miksi tuo isyys kysymys on hänelle niin ratkaiseva asia??

Takana on viha lapseni isää kohtaan, lapsen isä ei halua olla missään tekemisissä minun ja lapsen kanssa, ei halunnut edes raskausaikana olla tekemisissä ja mies kantaa kaunaa hänelle siitä. Ovat pari kertaa puhelimessa ottaneet yhteen, ja koska heillä on joitakin samoja ystäviä tulee lapseni isä väkisin aika usein kaveripiirissä jutun aiheeksi ja samassa paikassa ovat pari kertaa olleet iltaa viettämässä jne..

lapseenhan tuo viha tuntuu kohdistuvan, ei lapsen isään. toisekseen, hittoako se hänelle kuuluu.

Naurettavaa.

Jos vihaisi lapsen isän käytöstä, ei kostaisi sitä lapselle. Kypsä ihminen ottaisi isän roolin lapsen elämässä.

Onko oikeesti noin tyhmää ukkoa olemassa? Ja toisaalta äitiä, joka antaa kohdella lastaan noin?? Just.

Lasta kohtaan on mukava, ja touhuaa ja puuhaa lapsen kanssa, vie mäkkäriin ja uimaan yms.. Leikkii lapsen kanssa jne.. Lapsi tykkää miehestä kovasti, mies osaa ottaa lapsen hyvin huomioon ja välittää kyllä. Mutta tuo isä homma on ainoa joka saa hänet hiiltymään, ja pahasti.

Oletko oikeasti hölmö.
Tilanne tulee muuttumaan kun yhteinen lapsenne syntyy, sen kertoo jo miehen suhtautuminen siihen, ettei vanhempi lapsi saa kutsua häntä isäkseen.

Voin sanoa, ihan kokemuksesta, että tuollainen jättää syvät arvet.
Minäkään en ole kasvatti isämme lapsi, en saanut häntä isäksi kutsua. Lapsuus vuodet, ennen äidin ja hänen yhteistä ensimmäistä lasta, hän touhusi kaikkea kivaa kanssani. Kun yhteisiä lapsia alkoi syntymään, jäin syrjään ja vain sisarukseni saivat kutsua häntä isäksi, mutta en minä. En voinut ymmärtää tätä ollenkaan, luulin ettei minua rakasteta ja minussa on jotain vikaa jne.

Jos kaksi ihmistä aloittaa yhteiselon ja toisella heistä on lapsi, pitäisi minusta olla itsestään selvää, että vaikka puoliso ei olisikaan biologinen vanhempi ja yhteisiä lapsia tulee, tulisi lasten olla samalla viivalla keskenään.
Kannattaisi kuule puhua asiat halki ukkosi kanssa. Tuo on lapsellista ja edesvastuutonta käytöstä viatonta lasta kohtaan.

Kuinka joku aikuinen ihminen voi kohdistaa aikuiseen mieheen kokemansa vihantunteet pikkutyttöön?

Onpa sulla lapsellinen mies! Kysy miksi hän kostaa viattomalle lapselle isänsä teot?

mut eikait se lapsen vika ole että lapsen biologinen isä on äälilö.. päin vaston, sun miehes vois korjata tän bilogisen miehen tekosia. Tuolla asenteellaan ei ole "pekkaa parempi".

Päin vaston miehes sais olla ylpeä siitä että voi korvata lapselle isän paikan

Sehän on kypsää käyttäytymistä siirtää vastenmielisyytensä viattomaan lapseen! Onko sulla ap itselläsi ongelmia omassa isäsuhteessasi, vai minkä ihmeen takia annat hänen käyttäytyä noin?

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Naurettavaa.

Jos vihaisi lapsen isän käytöstä, ei kostaisi sitä lapselle. Kypsä ihminen ottaisi isän roolin lapsen elämässä.

AP:lle
Sinä olet hölmö ap, ihan totta.
Jos miehelläsi on kaunaa ja vihaa lapsesi isää kohtaan, ei sitä vihaa ja kaunaa sälytetä lapsen niskoille, syytön hän isänsä typeryyteen on.
Ja mikä puolustus tuo edes oli olevinaan miehesi käytökselle??
Luulisi, että jos on ollut raskautesi ajan ja lapsen kaikki ensivuodet tiiviisti kanssanne ja tietäisi biologisen isän typeryyden, haluaisi näyttää, että parempaa on olemassa, siis sinulle ja lapsellesi.
KUITENKIN hän jopa pahempi, kuin mitä lapsen isä on.
Mietihän nyt itsekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja grr:
Onko oikeesti noin tyhmää ukkoa olemassa? Ja toisaalta äitiä, joka antaa kohdella lastaan noin?? Just.

Lasta kohtaan on mukava, ja touhuaa ja puuhaa lapsen kanssa, vie mäkkäriin ja uimaan yms.. Leikkii lapsen kanssa jne.. Lapsi tykkää miehestä kovasti, mies osaa ottaa lapsen hyvin huomioon ja välittää kyllä. Mutta tuo isä homma on ainoa joka saa hänet hiiltymään, ja pahasti.

Oletko oikeasti hölmö.
Tilanne tulee muuttumaan kun yhteinen lapsenne syntyy, sen kertoo jo miehen suhtautuminen siihen, ettei vanhempi lapsi saa kutsua häntä isäkseen.

Minäkään en ole kasvatti isämme lapsi, en saanut häntä isäksi kutsua. Lapsuus vuodet, ennen äidin ja hänen yhteistä ensimmäistä lasta, hän touhusi kaikkea kivaa kanssani. Kun yhteisiä lapsia alkoi syntymään, jäin syrjään ja vain sisarukseni saivat kutsua häntä isäksi, mutta en minä. En voinut ymmärtää tätä ollenkaan, luulin ettei minua rakasteta ja minussa on jotain vikaa jne.

Jos kaksi ihmistä aloittaa yhteiselon ja toisella heistä on lapsi, pitäisi minusta olla itsestään selvää, että vaikka puoliso ei olisikaan biologinen vanhempi ja yhteisiä lapsia tulee, tulisi lasten olla samalla viivalla keskenään.
Kannattaisi kuule puhua asiat halki ukkosi kanssa. Tuo on lapsellista ja edesvastuutonta käytöstä viatonta lasta kohtaan.

Voi asia tietysti muuttua kun toinen syntyy, mutta ainakin nyt mies on tytön elämässä hyvin mukana mm.. kustantaa hänen harrastuksen, kuskaa tyttöä sinne jne.. Yhdessä olivat juuri 2vk miehen sukulaisten luona jne.. miehen sukulaiset pitävät myös lasta kuin olisi ihan verisukulainen, eikä esim. eroa yhtään miehen veljen lasten kanssa vaan samalla viivalla ovat jne..

Ja hyvin harvinaisia ovat nämä tilanteet että mies korostaa tätä isä asiaa.

Jos olisin sinä, niin vaatisin, että molemmille lapsille tulee sama sukunimi ja jos vanhempi lapsi EI SAA kutsua isäksi, ei yhteinenkään tule kutsumaan isäksi, piste.
Jos miehesi tahtoo biologiselle lapselleen sukunimensä, pitää toisenkin lapsen se saada, tosin siinä onkin sitten enemmän paperisotkua edessä, mutta kuitenkin.

Minä en suostuisi mitenkään siihen, että uudessa parisuhteessa lapseni olisivat keskenään eriarvoisia kumppanilleni, missään suhteessa, paitsi hyvässä ja normaalissa mielessä. Esimerkiksi, äitikin rakastaa lapsiaan yhtäpaljon, mutta eritavoilla.

Oletko miehen kanssa ottanut tämän aiheen puheeksi? Mitä vastaa?
Mä olen kasvanut tilanteessa, jossa en ikinä ollut toisten sisarusten veroinen. Kyllähän munkin menoni maksettiin ja kanssani leikittiin kun kerittiin. Mutta sellaisen kuvan sain , että ikinä en omana itsenäni kelpaa. Ja melkoinen itsetunto-ongelma kaikkine muine lieveilmiöineen kehittyi.
Toivottavasti sä puutut teidän perheessä tähän ongelmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Mä laittaisin lapselle saman sukunimen mikä toisellakin lapsella on. Miehesi ei kuulosta kovinkaan kypsältä, kun tommosta vaatii. Mulla on yks tuttu, jonka lapsella on sen isän sukunimi ja tää tuttu erosi sen lapsen isästä ja on nyt naimisissa toisen miehen kanssa ja niillä on yhteinen lapsi. Molemmilla lapsilla oli eri sukunimet, äidillä oma sukunimi ja äidin uudella miehellä oma sukunimensä :o Alakerran nimitaulussa luki kolme eri sukunimeä yhteen aikaan :laugh: Nyt kaikilla on ilmeisesti sama sukunimi, kun ei lue kun yksi nimi enää :laugh:

Näin meilläkin on, mitä outoa tässä muka on?? :o Itselläni tosin kaksoisnimi ja ovessa lukee kaksi nimeä vain. Siinä vaiheessa, kun ei oltu vielä naimisissa, oli ovessa kolme nimeä. Mikä olisi pitänyt jättää pois? Minun lasten? Minun? Mieheni?

Ongelma ei tosiaankaan taida olla pelkässä sukunimessä. Mutta jos miehes käytös on tuollaista niin sinun pitää sitten myös hyväksyä seuraukset.. Miehesi lokeroi lapsesi ja lapsenne eri tavalla joten SINUN lapsellasi ei taida olla samat säännöt kuin TEIDÄN lapsella. Eriarvoisia ovat miehellesi, toivottavasti siitä ei tule myöhemmässä vaiheessa ongelmia sisarusten välille, saati miehesi ja tyttäresi välille.

Alkuperäinen kirjoittaja grr:

Oletko oikeasti hölmö.

Voi asia tietysti muuttua kun toinen syntyy, mutta ainakin nyt mies on tytön elämässä hyvin mukana mm.. kustantaa hänen harrastuksen, kuskaa tyttöä sinne jne.. Yhdessä olivat juuri 2vk miehen sukulaisten luona jne.. miehen sukulaiset pitävät myös lasta kuin olisi ihan verisukulainen, eikä esim. eroa yhtään miehen veljen lasten kanssa vaan samalla viivalla ovat jne..

Ja hyvin harvinaisia ovat nämä tilanteet että mies korostaa tätä isä asiaa.

Lopeta jo puolustelu, sillä miehen käytöstä ei voi puolustella sillä, mitä kaikkea tekee lapsen kanssa.
Voit selostaa ummet ja lammet siitä mitä kaikkea kivaa hän tekee lapsesi kanssa, mutta se ei siltikään korvaa lapselle sitä puuttuvaa isänrakkauden tunnetta, jota miehesi ei lapsellisista ja moukkamaisista syistä suostu lapsellesi tarjoamaan.
Tarkoitan juurikin sitä, että saisi kutsua isäksi.
Koska miehesi ei anna tätä tehdä, on se varsin selkeä merkki siitä, että ei tahdo edes olla lapselle enempää, kuin äidin uusi mies ja sisaruksen isä. Jossain vaiheessa lapsesi tulee miettimään, että mikä hän sitten tälle miehelle on, jos ei kerta lapsi ja miksi hän kohtelee häntä eritavoin jne.
Ei tuollaiset arjen teot korvaa lapselle sitä rakkauden tunnetta. Sanalla isä on lapselle kytkös. Samalla tapaa, kuin sana äiti tuo heti mieleen ihania tunteita.
Oma lapsesi menettää paljon.

Mielestäni sukunimi-hässäkkä on vimeisin murheistasi. Ajattelisit omaa ensimmäistä lastasi nyt ihan ensin ja sitä millainen hänestä kasvaa: rikkinäinen miestenvihaaja.

Herraisä nähköön miten tollo olet.

Mä luulen, ettei näillä meidän sanoillamme ole mitään merkitystä. Ap jatkaa miehensä kanssa kuten tähänkin asti ja sivusta saa sitten parinkymmenen vuoden päästä, kun tyttö painiikin isojen ongelmien kanssa.

Yhteistyössä