Miten reagoida äitiin joka haluaa joka aamu kuskata lapset kouluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaluokkalaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaluokkalaisen äiti

Vieras
Syksyllä naapuruston ekaluokkalaiset kävelivät kouluun joka aamu. Matkaa n. 2 km joka mun mielestä ei ole liian pitkä matka käveltäväksi. Lumet ja pakkaset tuli niin heti löytyi kaksi innokasta perhettä kuskaamaan lapset autolla. Lähes joka ilta tulee jommalta kummalta viesti että voidaan viedä lapset aamulla. Ymmärrän sen et jos on esim. aivan kamala myrsky tulossa tms. ja on mahdollisuus viedä. Mutta kun tämäm alkaa olla joka päiväistä, ilmasta riippumatta. Mun mielestä olis hyvä kun lapset kävelis etteivät totu autokyytiin ja laiskistu ihan kokonaan. Siinähän tulis terveellistä ulkoilmaa ja liikuntaa. Mut ei mulla oo sydäntä sanoo omalle lapselle et muut menee autolla mut sä kävelet yksin.

Jos pidät kävelemistä terveellisempänä kuin autolla menemistä, niin miksei sulla "ole sydäntä"? Pitäähän sulla olla sitä sydäntä siinäkin vaiheessa, kun kaverit saa kaljaa tai tupakkaa, mutta sun lapsesi ei.

Jokainen tehkööt tyylillään.
Meillä kuljetan kouluun päin ja vaan omani =)
A. siksi että suht pitkä ja vaarallinen koulu matka
B. siksi että aamulla niin kiire etteivät ehtisi kävellen
C. olen vielä hoitovapaalla ja se on mahdollista
D. säälittää laittaa pimeeseen ja kylmään =(

Täysin typerää ja epäekologista. Tavallisella talvisäällä mun lapset ei todellakaan menisi kyytiin, vaan kävelisivät. Tuo matka on juuri sopiva käveltävä ekaluokkalaisellekin.

Voisi myös kuvitella, että jossain vaiheessa nämä kuskaajavanhemmat alkavat odottaa jonkinlaista vastapalvelusta, eli että tekin kuskaisitte vuorostanne heidän lapsiaan? Oli tuo kuskaaminen teidän mielestänne sitten miten tarpeetonta tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22920374:
Jos pidät kävelemistä terveellisempänä kuin autolla menemistä, niin miksei sulla "ole sydäntä"? Pitäähän sulla olla sitä sydäntä siinäkin vaiheessa, kun kaverit saa kaljaa tai tupakkaa, mutta sun lapsesi ei.

Kyllä tää on jo ikänsäkin puolesta pikkusen eri asia kun noi erinnäiset kokeilut sitten isompana.

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;22920419:
Kyllä tää on jo ikänsäkin puolesta pikkusen eri asia kun noi erinnäiset kokeilut sitten isompana.
No sitten annat lapsen kulkea autokyydissä, jos se susta on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin käveleminen.

[QUOTE="vieras";22920391]Täysin typerää ja epäekologista. Tavallisella talvisäällä mun lapset ei todellakaan menisi kyytiin, vaan kävelisivät. Tuo matka on juuri sopiva käveltävä ekaluokkalaisellekin.

Voisi myös kuvitella, että jossain vaiheessa nämä kuskaajavanhemmat alkavat odottaa jonkinlaista vastapalvelusta, eli että tekin kuskaisitte vuorostanne heidän lapsiaan? Oli tuo kuskaaminen teidän mielestänne sitten miten tarpeetonta tahansa.[/QUOTE]

Munkin mielestä typerää ja epäekologista. Oon kyllä miettiny sitä et millon alkavat odottaa et mekin kuskattas. Mut se vaan ei oo meidän autolla mahdollista. Kuopuksen istuin vie yhden paikan ja vapaille paikoille ei sovi koko porukka joka yleensä kulkee samaa matkaa (4 lasta).

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22920434:
No sitten annat lapsen kulkea autokyydissä, jos se susta on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin käveleminen.

Jos multa parempaa vaihtoehtoo kysytään niin mielummin pistäsin kävelemään.

Mikset soita ihan suoraan vanhemmille ja kerro, että on mukavaa, kun ottavat teidänkin lapsen kyytiin, mutta teillä ei ole mahdollisuutta osallistua vuorojen jakamiseen, joten toivottavasti he ymmärtävät. Ja voithan kysyä, että keväämmällä eikös vaan, sitten kulkevat kaikki kävellen taas?

Tein aiheesta hiljattain vastaavan avauksen, kun ihmettelin sitä että meidän pojan koulussa lähes kaikki kulkee sekä kouluun että pois autokyydeillä. Ja ihan ekaluokasta kutoseen. Oma poikakin sanonut, että ei oikeastaan nyt talvella kukaan muu kulje itse kuin hän. Poika tosin tykkää kulkea itse ja on usein kitissyt, jos on ollut pakko kuskata jostain syystä (jotain menoa heti koulun jälkeen tms) ja sanoo, että on turhaa ajaa autolla sinne kun hän ehtii niin nopeasti itse. Matkaa 1,5km.

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti myös;22920461:
Tein aiheesta hiljattain vastaavan avauksen, kun ihmettelin sitä että meidän pojan koulussa lähes kaikki kulkee sekä kouluun että pois autokyydeillä. Ja ihan ekaluokasta kutoseen. Oma poikakin sanonut, että ei oikeastaan nyt talvella kukaan muu kulje itse kuin hän. Poika tosin tykkää kulkea itse ja on usein kitissyt, jos on ollut pakko kuskata jostain syystä (jotain menoa heti koulun jälkeen tms) ja sanoo, että on turhaa ajaa autolla sinne kun hän ehtii niin nopeasti itse. Matkaa 1,5km.
Älä vaivaa päätäsi sillä, mitä muut vanhemmat tekevät. Tee kuten itse haluat ja katsot oikeaksi. Jos haluat, että lapsesi kävelee kouluun, niin sitten lapsesi kävelee kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22920458:
No sitten pistät lapsesi kävelemään.

Olis tosi reiluu lasta kohtaan laittaa se yksi kävelemään kun muut menee autolla. Mietin vaan et mitä noi kuskaajaäidit hakee? Yrittääkö ne olla parhaita mahdollisia kanaemoja joiden lapsille kelpaa vain paras?

meillä kouluun matkaa lähes 2km. vien autolla aamuisin, koska lähden samaan aikaan töihin ja koulu on matkan varrella. lapset kävelevät koulusta kotiin ihan omin voimin ja tiedän että tämä ei ole päivän ainoa liikunta eli harrastavat kyllä tarpeeksi liikuntaa koulun jälkeenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;22920518:
Olis tosi reiluu lasta kohtaan laittaa se yksi kävelemään kun muut menee autolla. Mietin vaan et mitä noi kuskaajaäidit hakee? Yrittääkö ne olla parhaita mahdollisia kanaemoja joiden lapsille kelpaa vain paras?
No ihan itse päätät, mikä on reílua omille lapsillesi. Jos ei ole reilua laittaa niitä kävelemään, niin sitten viet autolla. Mä en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä ongelmaasi, sillä olen itse joutunut aikoinaan kieltämään lapsiltani moniakin asioita, mitä lasten kaverit ovat saaneet. Jos se on lapsistani tuntunut epäreilulta, niin voi voi ja ikävä juttu. Mutta meidän perheessä on eletty näin, vaikka naapurin perheessä onkin eletty noin. Ihan täysipäisiä aikuisia lapsistani kuitenkin tuli.

No minä kuskaan neljäsluokkalaisenkin kouluun joka-aamu.
No okei en minäkäänkoe reiluksi, että pitäisi lähteä yksin tarpomaan pimeässä, meillä kun ei ole katuvaloja ja asutaan aika metsäisellä alueella. Lisäksi vielä ajan koulun ohitse joka tapauksessa.

Kun taas ilmat sallivat, alkaa mennä pyörällä, sekä nelonen, että kolmasluokkalainen.

Yhteistyössä