V
"vieras"
Vieras
Monet julistaa pienille lapsille että Jumalaa ja Jeesusta ei ole olemassa, ei tässäkään asiassa anneta lapsen itse päättää asiasta. Sitten ne ihmettelee, miksi hoidossa puhutaan Jeesuksen syntymäpäivästä jne
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Väitätkö sinä lapsellesi että jokaikinen satu on totta? Jos häntä pelottaa esim. muumien Mörkö, sanotko että joo pelkää vaan kyllä se voi tulla sut viemään, vai sanotko ettei sitä ole oikeasti olemassa?
Sinä ja muutkin saatte aivan vapaasti valehdelle lapsillenne vuosikausia mutta minusta se on sairasta. PISTE.![]()
Ei se lasta kaada jos keijuja ei ole olemassa. Tai joulupukkia. Kun ikää karttuu niin alkavat ihan itse miettiä asioita ja kysellä. Ja joka tapauksissa lapsen pitää oppia käsittelemään myös pettymyksiä elämässä.
Kerrotko että Jumalaa ei ole olemassa? Koska sitähän ei ole itse asiassa todistettu. En ole itse uskovainen mutta jos nyt ihan viilataan niin mistä sä tiedät onko keijuja olemassa? Tai Jumalaa? Onhan meillä Norjan kruununprinsessakin joka puhuu enkelten kanssa ja hän on vain yksi monista enkeleihin kosketuksissa olevista.
Mun pointti on että antaisin lapsen itse kiinnostua asioista ilman että ohjailen häntä. Jos hän itse on sitä mieltä etä pukkia ei ole niin antaisin hänen uskoa niin. Ja toisinpäin. Mitä me oikeastaan tiedämme tästä maailmasta tarkalleen ottaen. Lapsia pitäisi kannnustaa omaehtoiseen tutkimiseen ja kyselyyn eikä antaa omia totuuksia heille jauhettuina valmiiksi.
On totta että meillä on sanottu että pukki on olemassa. Mutta en pidä sitä uskomusta yllä pakonomaisesti ja huomaan että 5v on alkanut epäillä ihan itse asiaa. On kiva seurata ajatuksenjuoksua vierestä.
Väitätkö sinä lapsellesi että jokaikinen satu on totta? Jos häntä pelottaa esim. muumien Mörkö, sanotko että joo pelkää vaan kyllä se voi tulla sut viemään, vai sanotko ettei sitä ole oikeasti olemassa?
Sinä ja muutkin saatte aivan vapaasti valehdelle lapsillenne vuosikausia mutta minusta se on sairasta. PISTE.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25170021:No valehtelu on valehtelua. Mä en ainakaan halua opettaa lapsia valehtelemaan, edes kenenkään puolesta.