Miten reagoisit jos ystäväsi kertoisi olevansa pedofiili?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anne"

Vieras
Jos hyvä ystäväsi kertoisi olevansa seksuaalisesti kiinnostunut lapsista. Mutta ei koskaan olisi tehnyt lapselle pahaa. Miten toimisit. Ystävälläsi olisi omia lapsia. Sanoisitko hänelle että tapa itsesi niin kuin minulle sanottiin tällä palstalla.

En todella tiedä. En menisi tappokehotuksia jakamaan, mutta varmaan olisin liioitellun tarkka omista lapsistani. Tapaisin ystävää mieluummin ilman lapsia, vaikka harmihan se olisi lasten kannalta puolin ja toisin, kun siinä estyisi tietysti kaveruuskin.

Jos olisin itse pedofiili, pysyisin kaapissa. Voisin hankkia hoitoa, mutta muille en menisi avautumaan, ihan jo omien lasteni takia. He eivät tarvitsisi mitään leimaa otsaansa ja sen he saisivat heti, jos taipumukseni olisi tiedossa.

Se olis entinen ystävä.

Paljon siedän mutta pedofiliaa en. Eikä sitä tartte kenenkään sietää. Saattaisin jopa olla niin vittumainen että yrittäisin kyseisen ihmisen saada sanomaan sen uudestaan ja sillä kertaa äänittäisin sen ja kävelisin sosiaalipäivystykseen samantien kysymään neuvoja.

Pedofiilit on alinta pohjasakkaa mitä tämä maapallo voi päällään kantaa.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;27570893:
Se olis entinen ystävä.

Paljon siedän mutta pedofiliaa en. Eikä sitä tartte kenenkään sietää. Saattaisin jopa olla niin vittumainen että yrittäisin kyseisen ihmisen saada sanomaan sen uudestaan ja sillä kertaa äänittäisin sen ja kävelisin sosiaalipäivystykseen samantien kysymään neuvoja.

Pedofiilit on alinta pohjasakkaa mitä tämä maapallo voi päällään kantaa.

Etkö tiedä, ettei pedofiili ole yhtä kuin lasten hyväksikäyttäjä?

Olisi varmasti hurja uutinen. Mutta haluaisin kyllä kuulla, jos ystäväni pedofiili olisi, niin voisin itse tehdä päätöksen esim siitä vienkö lasta hänelle hoitoon yms..

En tiedä miten toimisin, varmaan vaistomaisesti ottaisin vähän etäisyyttä.

[QUOTE="vieras";27570904]Etkö tiedä, ettei pedofiili ole yhtä kuin lasten hyväksikäyttäjä?[/QUOTE]

Ai ei vai? Että pedofiili ei hyväksikäytä lapsia? No mitäs se sitten tekee?

No kyllä se kuule on. Se on sama kun yrittäis selittää paskaa kermakakuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;27570977:

Kaikki pedofiilit eivät koskaan vie ajatuksiaan tekojen tasolle, eli he eivät hyväksikäytä lapsia eivätkä ole siten rikollisia.

Kehottaisin hakemaan apua ja voisin selvittää ystävän kanssa mistä sitä saa ja tukea avunhaussa. Omaa lastani en jättäisi pedofiilille hoitoon ja pyytäisin häntä kertomaan heti jos ilmenee seksuaalisia ajatuksia omaa lastani kohtaan jolloin tapaisin ystävää vain ilman lastani. Jos ystävä olisi toeteuttanut taipumustaan eli käyttänyt lasta/lapsia hyväksi, kehoittaisin häntä tekemään itsestään rikosilmoituksen tai tekisin sen hnestä itse. Tällöin ystävyyssuhde katkeaisi, koska seksuaalirikollisen ystävä en voisi olla.

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Eivät kaikki homotkaan ikinä nussi miehiä vaan saattavat elää koko elämänsä kulissiliitossa naisen kanssa. Teot ovat eri asia kuin ajatukset. Ei ole kovin tervettä myöskään haaveilla kenenkään murhaamisesta mutta ei se rikos ole.

Tässä taas huomaa, etteivät ihmiset tiedä yhtään sanojen merkitystä. Pedofiili itsessään ei tarkoita lasten hyväksikäyttäjää. Myöskään homoseksuaali mies ei automaattisesti harrasta anaaliseksiä.

Pedofiilillä on seksuaalisia ajatuksia lapsista, mutta pelkästään ajatusten omaaminen ei tee pedofiileistä lasten hyväksikäyttäjää. Vasta silloin pedofiili muuttuu lasten hyväksikäyttäjäksi jos hän hyväksikäyttää lasta.

Sitten ap:n kysymykseen, jos noin kävisi, niin järkytyshän se olisi ja yrittäisin etsiä hoitomuotoja hänelle.

• Tykkää
Reactions: kana
En tiedä. Varmaan ottaisin etäisyyttä vaistomaisesti, vaikka yleensä koitan olla suvaitsevainen... Mutta. Pedofilia menee ehkä sitten sen rajan yli, vaikka ymmärränkin esimerkiksi hyväksikäytetyn riskin sairastua pedofiliaan. En tiedä, riippuu kuka ihminen olisi, miten se ilmenisi ja kuinka voimakkaasti. Vaikea asia.

[QUOTE="vieras";27571049]Niin, ja siitä on vain niiden oma sana.[/QUOTE]

Eli sopii olettaa että kaikki masentuneet yrittävät tappaa itsensä. Ihan vain tälleen kevyesti yleistämällä. Kun osa masentuneistahan on jossain vaiheessa sairauttaan itsetuhoisia.

Kannattasko ensin vaikka lukea ihan perustietoa psyykkisistä sairauksista,traumoista ja vääristymistä ennen kuin alkaa huudella tuota punaniskasivistystään julki? "Ruotsalaiset on homoja ja lappalaiset juoppoja. Yh:t on köyhiä ja kaikki tupakoitsijat alempaa sosiaaliluokkaa".

Rehellisesti?
Käskisin painumaan helvettiin, sanoisin ettei enää ikinä soita minulle, ei moikkaa minua jos kaupungilla törmätään, hän ei olisi enää minulle olemassa.

Tämän jälkeen varoittaisin kaikkia tuttaviani kyseisestä henkilöstä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Mä en vaan ymmärrä mitä sä täällä palstalla (lapsiperheiden palsta) oikeen asiasta märiset. Mene hoitoon hyvä ihminen!

Ja sitten vielä se, että ihmettelet miksi ihmiset kokee sut noin kuvottavana. Mietihän vähän sitä, että jokainen normaali ihminen kokee ajatuksen lapseensa seksuaalisesti sekaantuvasta ihmisestä sellasena joka herättää lievästi sanottuna ne uinuvat lynkkausrefleksit.

Mene hoitoon.

[QUOTE="vieras";27571088]Mä en vaan ymmärrä mitä sä täällä palstalla (lapsiperheiden palsta) oikeen asiasta märiset. Mene hoitoon hyvä ihminen!

Ja sitten vielä se, että ihmettelet miksi ihmiset kokee sut noin kuvottavana. Mietihän vähän sitä, että jokainen normaali ihminen kokee ajatuksen lapseensa seksuaalisesti sekaantuvasta ihmisestä sellasena joka herättää lievästi sanottuna ne uinuvat lynkkausrefleksit.

Mene hoitoon.[/QUOTE]

Sä voisit auttaa ap:ta ja kertoa miten näin kuntien säästökuurin aikana "mennään hoitoon"? :) Kävellään psykalle ja sanotaan että mää tulin ny,pedatkaa mulle sänky ja sanokaa terapeutille että mää oottelen tässä?

Mä koen jotenkin ymmärtäväni ap:n motiivin. Aiemmassa ketjussa tuli ilmi että taipumus pedofiliaan on seurausta lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja myös ap itse kokee asian ahdistavana ja pelottavana ja on yrittänyt aktiivisesti etsiä apua itselleen.

Ehkäpä kukaan ei halua kuulla olevansa pohjasakkaa,paskatunkio,ihmissaasta tai että kanssaeläjät toivoisivat hänen kuolevan mahdollisimman kivuliaasti.

On olemassa todella paatuneita rikollisia joilla ei ole omaatuntoa ja jotka nauttivat aiheuttamastaan kärsimyksestä eikä heihin tehoa terapiat tai pakkohoidot. Mutta kuuluuko ap heihin? Voiko kaikki todella niputtaa samaan pinoon riippumatta siitä onko rikosta edes tapahtunut?

Tuolla periaatteella jokainen punaisia päin kävelijä ansaitsisi saman tuomion kuin moninkertainen rattijuoppo.

Kehottaisin hakemaan apua, soittaisin kaikki yhteiset tuttumme läpi ja varoittaisin heitä asiasta enkä todellakaan päsätäisi häntä lasteni lähelle. Saattaisin myös tehdä lastensuojeluilmoituksen hänestä, jos hänellä on seksuaalisia ajatuksia myös omista lapsistaan. Nauhoittaisin keskustelun.

Toivottavasti anne saat apua. En tiedä miksi haluat puhua tästä asiasta täällä lapsiperheiden palstalla. Edellisessä ketjussa taisit sanoa ettet löytänyt muutakaan, mutta ihmettelen silti hieman.

Hoitoa ei ole helppo saada, mutta toivon että sitä löytyy ennen kuin sattuu mitään.

Ap:lle haluaisin sanoa, että mieti onko täällä avautuminen hyvä juttu vai ei. Puhuminen on hyväksi tottakai, mutta missä ja milloin, se on eri asia.

Yhteistyössä