Miten rytmitätte lasten heräämiset, jos lapsi on hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Jos jonain aamuna on aikainen herätys ja seuraavana päivänä voi nukkua pitempään tai ei ole hoitoa ollenkaan? Kumminkin sit aikaisen herätyksen jälkeen on mentävä aikaisin nukkumaan ja siten myös varmaan herääkin aikaisemmin. Vai heräättekö joka päivä sitten aikaisin?

meillä tuo tyttö heräs oman kellon mukaan silloinkin kun hoitoon ei tarvinnut lähteä.kyllähän se säännöllinen rytmi on helpompi.
hoitopäivinä tyttö meni aiemmin nukkumaan koska tarvi enemmän unta sen jälkeen kun kotipäivän jälkeen.

tyttö 2-vee saa kyllä nukkua niin kauan kun nukuttaa viikonloppuisin. päiväunet saattaa sitten olla hiukan lyhyemmät kuin arkisin (puolipäivähoidossa, nukkuu siis arkisnkin päikkärit kotona). Iltanukkumaanmenot vaihtelee ieman: joskus on valmis nukkumaan heti seitsemän jälkeen, toisina iltoina nukahtaa vasta yhdeksältä. Arkisin herää itsekseen kodin ääniin, vaihtelevasti klo 7-8. Jos herää vasta kasilta tulee kyllä kiire, mutta toisaalta silloin olen itse ihan valmis, ja voin käyttää kaiken ajan tyttöön. Kerran on menty oman jugurttipurkin kanssa aamulla tarhaan, kun ei kotona ehtinyt syömään (tarhassa ei tarjoilla aamupalaa).
voisi oikeastaan sanoa yhteenvetona että tyttö saa aika kivasti nukkua ihan oman, luonnollisen rytminsä mukaisesti, vaikka hoidossa onkin!

Meillä ainakin esikoinen menee nukkumaan klo 20 joka ilta- oli sitten hoitoonmenopäivä edessä taikka viikonloppu. Aamulla herätys hoitoaamuina klo 6.45 ja viikonloppuisin poika herää itsekseen samoihin aikoihin. Ei nuku oikeastaan koskaan sen pidempään (valitettavasti!).

Meidän ukko herää yleensä siinä vähän yli kuus aamulla, sitte kun saa nukkua pidempään, niin kyllä se osaa seiskaan nukkua. Ja nyt kun oon ollu sairaslomalla tän viikkoa, niin on alkanu nukkua tonne puol ysiin. Kova kolaus tulee, kun ens viikolla paluu arkeen, ja joutuu taas heräämään ja menemään tarhaan.

Nukkumaan mennään tarhapäivinä siinä 19.30-20.30 (tai nukahtaa tohon puol ysiin mennessä ) ja jos seuraavana aamuna saa nukkua, niin saattaa mennä ysiin ennenku nukahtaa.

Yhteistyössä