Miten saa lapsen siirtymään kokonaan omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unirauha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unirauha

Vieras
6v. lapsi nukahtaa omaan sänkyynsä, on nukahtanut jo monta vuotta. Jossain vaiheessa yötä kuitenkin kömpii perhepetiin meidän kanssa, joka yö. Alkaisi olla jo aika saada nukkumaan koko yö omassa pedissä, kun koulukin alkaa syksyllä.
Miten olette onnistuneet tässä hommassa?

Onko kertonut syytä, pelkääkö tms? On varmaan yövalot ja muut kokeiltu?

Minulla saman ikäinen ja antaisin tulla viereen jos haluaa. Luulen ettei kovin kauaa enää halua viereen tulla ;)

Ei osaa sanoa syytä. Joskus sanoo, että pelottaa, selvästihän enemmän vain hakee läheisyyttä. Olen ajatellutkin, että itsestään menisi ohi. Muttei välttämättä mene. Sukulaislapset nukkuivat omassa sängyssä, mutta vanhempien huoneessa yläasteikään saakka! En haluaisi ihan samaan mennä... Tiedän lapsen pärjäävän omillaan. On vaan tottunut perhepetiin.
Siksi kyselen, jos kellään olisi vinkkejä miten tästä on selvitty?

Meillä nukkuvat 5,5v ja 4v omissa sänkyissä (omassa huoneessa), ovat nukkuneet jo monta vuotta. Viereen saa tulla jos on joku syy (esim. nähnyt paha unta tai lapsi on kipee yms), mutta muuten jokainen nukkuu omassa sänkyssä. Kummallakin on ollut varmaan n. 3vuotiaana sellainen vaihe, että yrittivät jonkun aika joka yö tulla meidan sänkyyn, mutta me palautimme ainaa lempeesti takaisin omaan petiin.
Teilläkin varmaan ei muu auta, kun viedä lapsi aina takaisin omaan sänkyyn. Ja jos sen päätöksen kerran tekee, niin siinä on myös pysyttävä.

Uusimmat

Yhteistyössä