Miten saada 1,7-vuotias potalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen äiti

Vieras
Ollaan jo 4 kuukautta opetettu lasta potalle ja alussa istuikin vaikka ei mitään sinne tehnytkään. Nykyään ei suostu edes istumaan potalle, jos sinne istutan nousee heti ja alkaa kiukutteleen. Auttaiskohan sellaiset harjoitus vaipat, missä lapsi tuntee pissan? Sitten jos suostuu istumaan miten saa pissaamaan pottaa? Olisi tosi kiva päästä vaipoista eroon ja käydä pelkästään potalla. Hyviä vinkkejä kaivataan! Kiitos!

vaikuttaa siltä ettei lapsi vielä ole oikein valmis pottailemaan. Pakottamalla ei tule mitään, päinvastoin potta kiinnostaa sen jälkeen vielä vähemmän.

Jotain vinkkejä joita itse/tutut käyttäneet:
-lue kirjaa kun lapsi istuu potalla
-laittakaa pehmolelu tekemään ensin "tarpeensa"
-lainatkaa kirjastosta pottakirjoja ja lukekaa yhdessä
-hieno tarra (tai muu palkinto) jokaisesta pisusta
-juttele lapsen kanssa pottailusta usein, kerro ketkä kaikki osaavat jo käydä potalla (lapsen sisarukset, kaverit, serkut...)

Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
Kannattaa totutella jo aikaisin. Meillä 4kk istuu, mutta toki tukien ja ainoastaan pienen hetken mitään sinne tekemättä

no tuo on nyt jo aika turhauttavaa 4kk vanhaa lasta istuttaa potalla mielestäni. mutta kukin tietysti tyylillää.

me alottettiin 10kk vanhana ku tyttö itte istu potalle ja sen jälkee onki kaikki tullut pottaan

Kannattaa totutella jo aikaisin. Meillä 4kk istuu, mutta toki tukien ja ainoastaan pienen hetken mitään sinne tekemättä

Oota vaan kun lapsesi oppii liikkumaan... Silloin voi käydä niin, että pelkän potan näkeminenkin aiheuttaa huudon, kun lasta ei pätkääkään kiinnosta kökkiä paikoillaan;) Mä vähän luulen, että tuonikäisen totuttaminen pottaan on aikalailla turhaa, koska homma ehtii unohtua vielä moneen kertaan.

Mun mielestä se olis helpompaa kun kävisi potalla ja säästäis rahaakin. Eikö yleensä tämän ikäinen jo jonkin verran tee asioita pottaan? Mä ja sisko ainakin käytiin potalla jo tämän ikäisenä. Jos joskus menee päiväkotiinkin niin helpompi sielläkin sitten käydä potalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun mielestä se olis helpompaa kun kävisi potalla ja säästäis rahaakin. Eikö yleensä tämän ikäinen jo jonkin verran tee asioita pottaan? Mä ja sisko ainakin käytiin potalla jo tämän ikäisenä. Jos joskus menee päiväkotiinkin niin helpompi sielläkin sitten käydä potalla.

Mä jouduin toteamaan että aivan sama mitä aikunen halus, lapsi teki sen vasta kun oli valmis. Ei millään ilveellä sitä ennen. Meni potalle 2v ite.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no tuo on nyt jo aika turhauttavaa 4kk vanhaa lasta istuttaa potalla mielestäni. mutta kukin tietysti tyylillää.

me alottettiin 10kk vanhana ku tyttö itte istu potalle ja sen jälkee onki kaikki tullut pottaan

Mekin aloitettiin kun poika oli 4kk ja heti alkoi tullat pissat ja pian kakatkin sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Oota vaan kun lapsesi oppii liikkumaan... Silloin voi käydä niin, että pelkän potan näkeminenkin aiheuttaa huudon, kun lasta ei pätkääkään kiinnosta kökkiä paikoillaan;) Mä vähän luulen, että tuonikäisen totuttaminen pottaan on aikalailla turhaa, koska homma ehtii unohtua vielä moneen kertaan.

Ei meillä ole unohtunut, poika on nyt vuoden ja kävelee. Ja tykkää käydä potalla ja on ylpeä tuotoksistaan. :) Me siis aloitettiin kun hän oli 4kk...

Mekin aloitettiin kun poika oli 4kk ja heti alkoi tullat pissat ja pian kakatkin sinne.

Minkä ikäinen lapsi nyt on? Jatkuiko pottaan tekeminen ilman takapakkeja täyskuivaksi asti?

Yhteistyössä