Miten saada ELÄMÄNHALLINTAA????? (avuton kotiäiti tilittää...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt Alkaa Uusi Elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mun päivätyö on hoitaa lasta kotona, silloin kun mies on töissä. Ei kai se naisen tehtävä ole tehdä kotona kaikkea yksin, vaikka mies onkin töissä. Mun työ on nyt lapsen hoito ja kotityöt tehdään yhdessä. Vaikka mies taitaa tehdä niistäkin enemmän. :) Ja mies on vuorotyössä, joten pitkillä vapailla eli meillä ei mitään 8-16 työtä miehellä.

Ja silloin kun olen yksin kotona (mies töissä), niin kaikki on hujan hajan. Astiat jää siihen mihin jää, vaatteet pitkin poikin, sänky petaamatta ja tavarat hujan hajan.

Ja muuten, kaiken huipuksi. Kun mä jään kotiin miehen lähtiessä töihin, niin mies on huolehtinut ja tehnyt mulle ruuan jääkaappiin, että senkus lämmitän vaan. Ei varmaan muuten tulis syötyä mitään muuta ku leipää ja jugurttia.

ehkä mies mahdollistaa vielä mun mahdottoman laiskuuden.

:D Mitä miehes on mieltä sun laiskuudesta..?

hm. Missä työssä olet? (haluaa tietää missä ammatissa saa olla laiska, en ole koskaan tiennyt että noin laiskoja ihmisiä on olemassa kuin ap)
Mitä teet kaiket päivät? katsot kauniita ja rohkeita? 6 kk vanha ei edes sotke vielä. eri asia on hoitaa vaikka vauvaa ja uhmista/leikki-ikäistä tai isompaa, jolle pitää ruokaakin tehdä.

hm. Missä työssä olet? (haluaa tietää missä ammatissa saa olla laiska, en ole koskaan tiennyt että noin laiskoja ihmisiä on olemassa kuin ap)
Mitä teet kaiket päivät? katsot kauniita ja rohkeita? 6 kk vanha ei edes sotke vielä. eri asia on hoitaa vaikka vauvaa ja uhmista/leikki-ikäistä tai isompaa, jolle pitää ruokaakin tehdä.

siis joo, kotityöt tehdään yhdessä, mutta jokaisen kuuluu siivota omat sotkunsa. vauvanhoito on vielä äitiyslomaa, eli täyttä lomaa. vauvat eivät sotke, ei tarvitse viedä puistoihin, ei tarvitse kuin jotain soseita jne.
sulla on kaiket päivät aikaa vaan siivota ja makoillak ja silti et saa edes puettua?
eri asia on hoitaa isompia lapsia, jotka askartelevat, levittävät tavaroita...

Ap, kieltämättä on masennuksen tunnusmerkkejä miten elät, mutta jos et koe olevasi väsynyt tai onneton tai ahdistunut niin kyse on vaan sun tavastasi elää. Ja jotenkin paistoi läpi se, että mietit MUIDEN odotuksia (et ole käynyt näyttämässä vauvaa töissä jne.) Älä yritä muuttua muiden takia! Jos oot itse onnellinen ja teidän koko perhe on onnellinen, kyllä sitä ehtii elämä säännöllistyä vauvan kasvaessa. Mutta tottahan on, että mies toimii niin että tietynlainen laiskuus on sulle mahdollista.. Mitä hän on asiasta mieltä?

Siitä oon tasan samaa mieltä, että sun päivätyö on hoitaa lasta kotona eikä koko kotia! Hommat puoliksi juuri noin, niin meilläkin tehdään.

Mulla on ollut synnytyksen jälkeinen masennus ja sen myötä piti opetella laittamaan koko elämäntapa remonttiin ja kyseenalaistaa ne asiat, joiden mukaan olin elämääni arvottanut. Sen opin, että elämänmuutos lähtee todella PIENISTÄ asioista, ja nimenomaan käytännön asioista. Ei se toimi niin, että nyt koko elämä muuttuu ja lopetan laiskuuden. Vaan esimerkiksi päätät, että kello kymmeneen mennessä joka päivä vaihdat yöpaidan päivävaatteisiin. Tee näitä pieniä päätöksiä oman olosi mukaan ja aloita todellakin pienestä. Tai jos et saa itseäsi kotitöihin, päätä kellonaika (esim. klo 12-13) jolloin teet jotain hommia ja muuten et niistä stressaa.

Heh, ap, täällä toinen samanlainen :D Olisin melkein voinut vaikka vannoa, että toista kaltaistani ei löydy...

Jännä, kun tuota masennusta tarjotaan vankkana vaihtoehtona, vaikka toinen miten yrittää selittää että elämä on erittäin hyvin mallillaan ;) Toisinaan olen itse yrittänyt ehdottaa itselleni, että lienenköhän masentunut, kun en saa mitään aikaiseksi. Mutta kun en ole. En sitten millään.

Me kuule vaan olemme tällaisia mitäänsaamattomia laiskiaisia :D Potkut tarvittais perssuuksille. Ei meitä mikään mahti paranna, jollemme vain yksinkertaisesti ota itseämme niskasta kiinni. Ja emmehän me ota. Mokomat laiskiaiset.

...että neuvoja kuulisin minäkin hyvin mielelläni...

Heeh, olin ihan samanlainen kuin ap kotona ollessani :) vähänkö se oli IHANAA! Olen kodin ulkopuolella suorittaja, töissä paahdan hulluna ja teen tulosta, mutta äitiysLOMAN ja sitä seuraavat 1,5 vuotta otin rennosti. Nautin yöpaidassa haahuilusta ja muusta, opiskelin vähän harrastukseksi ja välttelin imuria kotona :D

Mies rakastaa mua, tällaisena. :)

Opiskelijana oli hyvin täsmällinen ja menestyin työssäni.

Ja uskokaa tai älkää, olen korkean johtajan "oikea käsi", joten töissä olen hirmu jämpti ja aikaansaava. Oikea tehopakkaus ja esim. huoneeni on aina siisti. Olen töissä todella tehokas ja saan siitä kiitosta. Ja aina iloinen yms.

Lapsuuden kotini on ihana paikka. Vanhempani ovat siistejä ja ahkeria, toisin kuin minä. :)

Ihana kuulla, että on muitakin patalaiskoja. Kai me vaan ollaa tällaisia.