Miten saada kohta 1-vuotias nukkumaan päikkärit sisällä!!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton äippä

Vieras
Vaunuissa nukkunut tähän asti, mutta kesää kohden mentäessä meillä parveke aivan liian kuuma päikkäreitä varten. Yöunille käy tosi hyvin omaan sänkyyn, ei nukahda syliin eikä viereen vaan on jo hyvän aikaa tottunut nukahtamaan itsekseen. Olen muutaman kerran kokeillu sisälle nukuttaa päikkäreille...itkuksi menee. Olen tehnyt samoja iltarutiineja kuin illalla, ei auta. Ei nuku myöskään rattaissa sisällä, huomaa että huijataan. Nukkui tuona muutamana kertana kyllä sisällekin, mutta jos normaalisti käy päikkäreille klo 11.30 niin nyt meni sitten klo 14.15 asti ennen kun nukahti ja nukkui vaan 1 h ja 15 min.

Kellään mitään vinkkejä? Pitäiskö tuota vaan sitkeesti toistaa ja toistaa että oppisi... vai mitenkä??

Auttaisiko jos alkuun nukuttaisit niin että huoneessa ikkuna auki? Vaikka jo vähän etukäteen, että ehtii huone viiletä ja sitten lapselle vähän enemmän päälle? Kesällähän ikkunaa voi varmaan pitää auki ihan huoletta. :)

no 1 bruukkas nukahtaa syliin ja sit kannettiin sohvalle
no 2 meni ite sohvalle kun alko nukuttamaan
no 3 pitaa nukuttaa (kans viel 1-v), tuon karryt sisalle ja karryttelen edestakas matkaratteiden kans ja lamminta maitoa pullossa niin kyl nukkuu

No kyllä se siitä tasaantuu. Ota yksi rutiini käyttöön, siis et kokeile montaa sorttia. Laitat sänkyyn, taputtelet ja poistut ja annat itkeä. Ja jos joinain päivinä menee myöhempään nukahtaminen, mitäpä se haittaa? Oppii kyllä aikanaan.

Joo kai se on vaan sitkeästi sänkyyn laitettava. Mutta jotenkin mietin että kuinka kauan voin siellä oikeen pitää. Jos menee normisti ulos päikkäreille jo 11.30 tai klo 12 ja sisälle laitan samaan aikaan ja vielä tunninkin päästä vaan riehuu sängyssä, niin eikö sieltä pidä jo ottaa pois silloin?

Olis vaan pitänyt sitkeesti jatkaa tuota sisälle nukuttamista, mutta kävi jotenkin sääliksi sekä hermoille itselle että jatkoi vielä ulos ja ajattelin että myöhemmin sitten.... Sitten kun ne sisäpäikkäritkin jäävät paljon lyhemmiksi, mutta pisenisköhän ne vähän sitten kun oppisi ensin kunnolla nukahtamaan sisälle ja rytmi löytyisi niin?

Sitkeästi vaan.Itse jouduin aikoinaan opettamaan 6kk ja 3v nukkumaan sisällä kun naapuritontilla ensin paalutettiin kahden rivarin pohjat ja alettiin sitten rakentamaan niitä.Ei siinä onnekis kauaa mennyt.aluksi olin itse huoneessa mukana köllimässä.

Meillä poika nukkuu myös vain ulkona, tosiaan kun sisälle oon yrittänyt nukuttaa niin riehuu, hyppii, leikkii yms. sängyssä yli tunnin ilman aikomustakaan alkaa nukkua, joten siinä vaihees oon luovuttanut ja laittanut rattaisiin ulos, minne aina nukahtaakin heti ilman rattaiden heiluttelua tms. Ja illalla on aina nukahtanut sänkyyn itsekseen, eikä halua silittelyä vaan työntää käden pois. Ja ikää poitsulla kohta 1v3kk.

Meillä oli sama ongelma kun yleensä nukutan lapsen vaunuihin niin annas olla kun talvella pyrytti lunta ja tiet tukossa niin pakko oli sisälle jäädä...
Noin tunnin huusi sängyssä,välillä kävin rauhoittelemassa ja selitin että ulos ei päästä kun vaunut ei lumessa liiku yms. Lopulta nukahti ja nukkukin 1,5 tuntia enempi kuin yleensä vaunuissa =)

Juu ei kai auta kun yrittää pikku hiljaa totutella sisällä nukkumiseen kun kesähelteillä se on edessä kumminkin. Nyt jo parvekkeella tosi kuuma. Onko teillä mielipiteitä tohon, että kauanko mä pidän siellä sängyssä kun uni ei heti tuu kuitenkaan? Että menisi mahd. loogisesti.

Yhteistyössä