Miten saada mies sulkemaan vessan pönttö ja ovi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nalkuttamalla.
Tai liimaa vessanoveen (tai siihen pöntön yläpuolelle) lappu jossa lukee jotain "jos osaat lukea tämän osaat varmaan sulkea vessanpöntön kannenkin"

Yks vanha koulu tuttu kertoi, että heillä oli ennen vessanpöntön kansi AINA ylhäällä, siis se päällimmäisin. Yksi kaunis päivä sinne oli tipahtanut lasinen partavesipullo tms ja oloi menny pönttö rikki. Siinä sit kävivät kusella nurkalla ja paskalla naapurissa ennen kun saivat uuden pöntön hommattua :whistle: olis se kansi alhaalla pelastanu pöntön. ja voitte arvata pitivätkö kantta ylhäällä enää sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja nipottaja:
Moneen kertaan olen vihjannut ja yrittänyt sanoa melko suoraankin

Sano suoraan eikä melko suoraan, ja tarjoa luomupalkkio jokaisesta onnistuneesta suorituksesta. Sopivalla palkkiolla ohjetta ei tarvitse toistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Sitten voidaankin lähteä periaatevääntöön siitä, että pitääkö pöntön kansi olla ylhäällä vai alhaalla.

ainakin perheessä, jossa on pieniä vipeltäjiä on itsestäänselvyys että sekä pöntön kansi että vessa ovi ovat kiinni. muutoin löytyy pöntöstä isin kännykkä, sisarusten hammasharjoilla on pesty lattiat ja lavuaarit ja vessapaperit on revitty ympäri huushollia. mutta mun mies onneksi ymmärtää tämän ihan ilman vuosikausien koulutustakin, liekö poikkeuksellisen ajattelukykyinen ihminen.

Meillä saa pöntön kansi olla ylhäällä... mä olen ainoa naisihminen talossa ja siis enemmistö meidän perheestä pissailee siesoaltaan. Meillä tässä tapauksessa enemmistö "saa määrätä" :whistle: Jos menen touhuamaan vessaan jotain siihen pytyn viereen, lasken kannen alas ettei tavarat tipu sinne. Muutaman kerran jälkeen opin sen sulkemaan ettei tartte onkia tavaroita pytystä :D

Vessan ovi pitää pysyä kiinni jo kissojen takia, kiipeävät helposti hyllyille ja tavarat tippuu. Poika osaa sen sulkea kun perusteltiin kissojen takia ja muistutettiin, mies samoin. Jos se ovi jää auki (tai esim. likaiset sukat olohuoneen lattialle) kiljun miehen paikalle, vaikka nukkumasta :kieh: , ja käsken hoitaa homman. Aikani jaksoin siivota ja kulkea miehen perässä, mutta sitten tajusin etten ole aikuisen ihmisen palvelija ja päätin ajatella itseäni. Jos aina teen kaiken sen mikä muille kuuluu, olen entistä väsyneempi ja kiukkuisempi, enkä toivu tästä masennuksesta ikinä. Tosi hyvin on mies asian ymmärtänyt ja sanonutkin ettei ole tajunnut miten paljon se päivästäni voimia vie, vanhakin "koira" voi oppia uusia temppuja kun muutaman kerran illalla sängystä saa äkkilähdön siivoamaan jälkiään :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Sitten voidaankin lähteä periaatevääntöön siitä, että pitääkö pöntön kansi olla ylhäällä vai alhaalla.

ainakin perheessä, jossa on pieniä vipeltäjiä on itsestäänselvyys että sekä pöntön kansi että vessa ovi ovat kiinni. muutoin löytyy pöntöstä isin kännykkä, sisarusten hammasharjoilla on pesty lattiat ja lavuaarit ja vessapaperit on revitty ympäri huushollia. mutta mun mies onneksi ymmärtää tämän ihan ilman vuosikausien koulutustakin, liekö poikkeuksellisen ajattelukykyinen ihminen.

Tämä on hyvä pointti pitää kansi (se päälimmäinenkin) kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on kaksi vessaa niin sovi että toinen on poikien vessa ja toinen tyttöjen vessa.

Pöntön kannen asennon säätämiseen voisi vielä toimia, mutta kun vähintään yhtä raivostuttavaa on se, että vessan ovet jää aina auki. Kaksi vessaa on kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
Moneen kertaan olen vihjannut ja yrittänyt sanoa melko suoraankin, mutta miten löytyisi oikea tapa sanoa miehelle, jolle asia ei mitä ilmeisimmin mitään merkitse? Aina vaan, jos en minä ole ollut edellinen vessassakävijä, niin sekä pöntön kansi että vessan ovi horottaa auki. Lapsetkin ottavat isästään mallia ja se ei ole kaunista katsottavaa. :(

miks se vaivaa?? mä jätän aina pöntön kannen auki ja ovenn :ashamed:

Mua ainakin vaivaa, samoin avonaiset kaapinovet, joku neuroosi. Sitten taas en pidä että huoneiden ovet ovat kiinni, koskaan juuri kukaan ei ole pitänyt huoneensa ovea kiinni, ehkä tytär aikoinaan kavereiden kanssa supatellen.
Ja tosiaan vessan kansikin täytyy olla kiinni, sieltä tulee huonoa energiaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja se vaan vaivaa:
Moneen kertaan olen vihjannut ja yrittänyt sanoa melko suoraankin, mutta miten löytyisi oikea tapa sanoa miehelle, jolle asia ei mitä ilmeisimmin mitään merkitse? Aina vaan, jos en minä ole ollut edellinen vessassakävijä, niin sekä pöntön kansi että vessan ovi horottaa auki. Lapsetkin ottavat isästään mallia ja se ei ole kaunista katsottavaa. :(

Mua ainakin vaivaa, samoin avonaiset kaapinovet, joku neuroosi. Sitten taas en pidä että huoneiden ovet ovat kiinni, koskaan juuri kukaan ei ole pitänyt huoneensa ovea kiinni, ehkä tytär aikoinaan kavereiden kanssa supatellen.

Mjoo, mutta kyllä sinänsä saatte olla onnellisia, että parisuhteen ongelmat on tuolla tasolla. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Moneen kertaan olen vihjannut ja yrittänyt sanoa melko suoraankin

Sano suoraan eikä melko suoraan, ja tarjoa luomupalkkio jokaisesta onnistuneesta suorituksesta. Sopivalla palkkiolla ohjetta ei tarvitse toistaa.

Jätä nuo "luomupalkkiot" kuitenkin ihan omaan mielikuvitukseesi. Mies ei ole seksissä minua aktiivisempi ja saattaa jopa jarrutella intoani, joten luomupalkkiot menisi vähän hukkaan.

Mjoo, mutta kyllä sinänsä saatte olla onnellisia, että parisuhteen ongelmat on tuolla tasolla. :flower:

Jepjep. Näyttää siltä kuin asuttaisiin sikalassa, kun kahden vierekkäisen vessan ovet ja pöntön kannet on yhtä aikaa auki, mutta onneksi nämä ongelmat on näinkin pienet. :)

Jepjep. Näyttää siltä kuin asuttaisiin sikalassa, kun kahden vierekkäisen vessan ovet ja pöntön kannet on yhtä aikaa auki, mutta onneksi nämä ongelmat on näinkin pienet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mies ei ole seksissä minua aktiivisempi ja saattaa jopa jarrutella intoani, joten luomupalkkiot menisi vähän hukkaan.

Miestä koulutetaan kuin koira, joten sinun täytyy vain löytää toisenlaisen palkkion joka toimii juuri tällä yksilöllä. Koiraa jota ei kinnosta herkkupalat joutuu valitettavasti lopetukseen.

No nimimerkkisi kyllä oaljastaa sinusta aika paljon :)
Pienet on sun murheet jos tollasia päässäsi pyörittelet. En ymmärrä miksei vessan ovi voi olla auki.

Mies ei ole seksissä minua aktiivisempi ja saattaa jopa jarrutella intoani, joten luomupalkkiot menisi vähän hukkaan.

Miestä koulutetaan kuin koira, joten sinun täytyy vain löytää toisenlaisen palkkion joka toimii juuri tällä yksilöllä. Koiraa jota ei kinnosta herkkupalat joutuu valitettavasti lopetukseen.

Mä en kyllä miestä veis jonkun pöntön takia piikille. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mä en kyllä miestä veis jonkun pöntön takia piikille. :o

En mäkään! :)

Pahan mielen ja piikin välille mahtuu aika monenlaista fiilistä. Ei kaiken aina tarvitse ihan niin äärimmäistä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja namsu:
TAI: opettele olemaan välittämästä asiasta. Mitähän mies ajattelee sinun tavoistasi, mutta jättää sanomatta ja antaa olla, koska kyseessä on pikkuasia :)

Enpä tiedä. Toivon, että sanoisi ihan suoraan vaan, jos minun tavoissani on ilmeistä parannettavaa!

TAI: opettele olemaan välittämästä asiasta. Mitähän mies ajattelee sinun tavoistasi, mutta jättää sanomatta ja antaa olla, koska kyseessä on pikkuasia :)

Enpä tiedä. Toivon, että sanoisi ihan suoraan vaan, jos minun tavoissani on ilmeistä parannettavaa!

Sulla on tosi hyvä mies jos tuo on ainoa asia missä hällä on parannettavaa. Oikeasti, mieti nyt. Ja joo, mikset sitten sano suoraan jos se on niin vakava paikka, ja asia on sulle tärkeä.

Sulla on tosi hyvä mies jos tuo on ainoa asia missä hällä on parannettavaa.

Muutakin parannettavaa saattaa toki olla, mutta yksi asia kerrallaan ja aloitetaan vaikka näistä pienemmistä jutuista! Mahdolliset isommat parannettavat asiat otan esiin ihan omien otsikoittensa alla, ei kaikkea samaan soppaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Sitten kun tulee kunnon parisuhdekriisi niin tajuaa, että se vessanpöntön kansi ei todellakaan ole kaiken sen ahdistuksen arvoinen.

Millähän selvännäkijän kyvyllä päättelet, ettei mitään isompaa ole koskaan ollutkaan?

Yksi asia kerrallaan.

Sä toivot, että mies sanoisi suoraan? Silti sä itse vihjailet tai sanot MELKO suoraan. Uskoisin, että miehesikin toivoisi sun sanovan suoraan asioista, jotka sua vaivaa, eikä murehtivan niitä netin keskustelupalstoilla.

Yhteistyössä