miten saada mies suostumaan 3:een lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----------

Vieras
Taustaa: olen sairastanut vaikean masennuksen jo 2 kertaa, olen 34v vuotias eli riskit kasvaa. Mies sanoi että katsotaan vuoden päästä mutta jos ei haluakaan. Vetoaa rahaan ym. Mies paljon poissa kotoa eli vastuu lapsesta jäisi minulle. Muut lapset alakouluikäisiä eli kierrättää ei voisi ja leikkikaveria ei välttämättä löytyisi. Mutta vauvakuume vaan on kova. Lisäksi olen itse turhamainen eli tykkään ostella itselleni laukkuja ja vaatteita eli jos 3 lapsi syntyisi niin tämä vähenisi.

Miten voit sanoa, että 3. lapsen jälkeen laukkujen ostelu vähenee. Ilmeisesti mies ajattelee talouspuolta ja terveyttäsi molempia. Melkoinen riski, jos mies paljon töiden takia pois kotoa ja sinulla masennustaipumus.

Et sitten millään jos mies ei halua 3.lasta.
Oletteko jutelleet miten paljon mies on "kärsinyt" sun masennuksesta, kuinka iso taakka hänellä on ollut niiden aikana , miten hän on sen kokenut ?
Kannattaisiko ?
Ettet vaan nyt hae taas orastavaan masennukseen/ tylsyyteen /elämän tyhjyyteen helpotusta hankkimalla lapsen

olen sitäkin miettinyt. Mutta mistä sisältöä elämään? haluisin kyllä lapsia ja olen haaveillut salaa suuresta perheestä eli 4:stä lapsesta mutta mahdotonta. =( Rakastan vaan lapsia...

Sisältöä elämään saa harrastuksilla, ystävillä, sukulaisia tapaamalla, touhuamalla lasten kanssa. Et voi hankkia lapsia lisää ja lisää vain että saisit sisältöä elämään.

Lähde vaikka opiskelemaan, Vapaaehtoistyöhön esim. perhekahvilaan, hanki koira.

Ehkä se mies lämpenee ajatukselle. Siinä on varmaan vaan niin paljon epävarmuutta, koska ei tiedä ikinä onko kuinka vaikea raskaus ja onko tuleva lapsi terve, tai sairastutko masennukseen uudelleen, hormonien voima on niin valtava...Mutta kyllä ymmärrän vauvakuumeesi. Mies tarvitsee uskallusta luottaa siihen että elämä kannattelee teitä vielä vaikka tulisit raskaaksi. Mutta viisaasti teet, jos annat hänen kypsyä täysin ajatukselle, jos saisitte lapsen, niin että se olisi molempien hartaasti toimiva, siis koko perheen odottama. Mutta elämään sisältöä kannattaa hakea muista ihanista asioista, äitiys ei ole ainut, ja sinulla on sen ikäisiä lapsia että tarvitsevat vielä aikaasi ja sinua, joten sisältöä on yllin kyllin, yritä elää hetkessä! suunnittele jotain kivaa vaikka lasten kanssa ja ole iloinen kun ei tarvitse koko raskauspahoinvointeja jne!