Miten saada mies tajuamaan alennusmyynneistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MuM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MuM

Vieras
Lähinnä sitä mietin miten saada mies tajuamaan,että on viisasta ostaa esim. ensi syksyn haalarit jo nyt alesta eikä sitten syksyllä kalliilla. Meillä on nyt hiukan rahallisesti tiukkaa, mutta ei siis mikään katastrofaalinen tilanne. Ehdotin miehelle, että ostettaisiin nyt lapselle vaatteet ja kengät ensi syksyä ja talvea varten. Hänen mielestään olisi tyhmää ostaa ne nyt kun sinne on niin pitkä aika. Hän ei tajua miten ison rahan säästää kun ostaa nyt ja laittaa varastoon.

Toisaalta voi käydä niinkuin meille yleensä käy: me ostetaan alesta valmiiksi seuraavan talven kamppeet, jotka yleensä onkin sitten liian pienet / liian suuret ja lähes joka kerta joudutaan ostamaan sitten uudet. Joskus olen myös unohtanut, että olen jo valmiiksi ne ostanut ja ostanut uudet kalliilla... :o

Annat miehen käydä ostamassa syksyllä ne tamineet normihinnalla, niin saattaa ollaa että menee ymmärrykseen. Mä näytän aina ovh:n ja alehinnan exälle, menee hyvin nuppiin.

Vaatteet ja etenkin kengät voivat olla kuitenkin väärää kokoa ens syksynä, ettei kannata 100% luottaa siihen viisauteen. Rahatilanne voi myös muuttua ens talveksi. Muuten kyllä kannatan sitä, että ostaa alesta ens kaudeksi, ei ne miehet sitä aina ymmärrä :)

Minä ostan alesta sen mitä sillä hetkellä tarvitaan niin tulee tarpeeseen ja oikeaa kokoa. Jos hankkii jotain ajatellen seuraavaa syksyä/talvea, niin taatusti tulee joko väärää kokoa tai ne unohtuu jonnekin kaapin perälle...

meillä sama tilanne kuin ap:llä. rahallisesti tiukkaa ja tuo helpottaisi paljon asiaa. mutta kun ei halua niin ei halua. meillä miehet tulot isommat ja hankinnoista pitää keskustella (eli en voi vain lampsia kauppaan ostoksille vaikka niin tekisin heti mikäli vain voisin).
Sitten syksyllä ihmetellään et onpa kamalan kalliita haalareita/kenkiä jne ja jos sanon että ois pitäny ostaa silloin viime aleista niin tokasee että ei ollu rahaa. no, eipä ole silloinkaan.

Osta kirpputorilta, kun todella tarvitset ja lopeta toi juppeilu. Ostat alesta merkkikamaa ja keulit hiekkalaatikolla. Pieni lapsi käyttää vaatetta niin lyhyen aikaa että kelpaa useammankin mukulan käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja huono vierailija:
Osta kirpputorilta, kun todella tarvitset ja lopeta toi juppeilu. Ostat alesta merkkikamaa ja keulit hiekkalaatikolla. Pieni lapsi käyttää vaatetta niin lyhyen aikaa että kelpaa useammankin mukulan käyttöön.

Miksi mun pitäisi ostaa lapselle kirpparikamaa kun saan samalla hinnalla uutta ja laadukasta kaupasta? Kyseessä ei ole mikään keuliminen tai egoilu vaan ihan lapsen mukavuus ja vaatteiden kesto/toiminnalisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja huono vierailija:

Jotta kirppiksellä riittäisi myytävää, niin jonkun on ostettava ne vaatteet uutena...

Meillä tajusi tosi hyvin, kun eka kerran näki ovh-alehinta-kuitin.

Ja on erikseen kiitellyt jopa kylässä, että olen todella hyvä löytämään hyvät vermeet lapselle aleista ja ostamaan muutenkin kirppareilta hyviä ja siistejä vaatteita tytölle ja säästämään rahaa sillä lailla :D .

Minusta tuo on turhaa koska kyllä niitä hyviä lastenvaatetarjouksia on syksylläkin. Ja yks syy miks en osta mitään mielellään etukäteen on myös meillä tilapula. Neljä ihmistä kun kerrostalokolmiossa asuu niin on muutenkin jokapaikka häkkivarastoa myöten tavaraa pullollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja röh:
miksi sun pitää siitä miehen kanssa neuvotella ? Menet ja ostat jos on edullista !!!

Niinpä. En minä kyllä kysele mieheltäni lapsien vaatetusjutuista. Toki minähän ne vaatteet maksankin...

Koska mies tienaa meillä ne rahat niihin vaatteisiin kun minä olen hoitovapaalla.

No jos te oikeesti ootte nyt tiukoilla , niin miksi pitäs ostaa alesta . Ostamisen ilostako, kyllä ne vaatteet syksyllläkin löytyy, aivan varmasti. Järki käteen nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja röh:
miksi sun pitää siitä miehen kanssa neuvotella ? Menet ja ostat jos on edullista !!!

Niinpä. En minä kyllä kysele mieheltäni lapsien vaatetusjutuista. Toki minähän ne vaatteet maksankin...

Koska mies tienaa meillä ne rahat niihin vaatteisiin kun minä olen hoitovapaalla.

Kyllä meilläkin yhdessä aina päätetään miehen kanssa lapsia koskevat asiat. Onhan se oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jaahah. No laadi sitten kaksi vaatelaskua. Yksi alehinnoista laskettuna, toinen normaalihinnoista. Laita laskut miehesi nenän eteen ja kysy häneltä, kumman hän mieluummin maksaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onko se järkevää oikeasti, kun ei välttämättä tule ostettua sopivan kokoista?

Mä oon kyllä tähän mennessä saanut oikeaa kokoa ostettua ennakoiden. Jopa kengiss, vaikka se on hankalampaa.

Mä voisin kuvitella ostavani haalarin, mutta kenkiä en voisi ostaa. Kengät pitää kokeilla, eikä kaikki sopivankokoiset kengät ole kuitenkaan hyvän tuntuiset jalassa. Toisaalta mun lapset on kasvaneet aina vuodessa enemmän, kuin mitä olen kuvitellut. Siksi en ehkä ostais etukäteen mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos te oikeesti ootte nyt tiukoilla , niin miksi pitäs ostaa alesta . Ostamisen ilostako, kyllä ne vaatteet syksyllläkin löytyy, aivan varmasti. Järki käteen nyt.

Jos nyt löytyy hyvä 40 % alennuksella, niin miksi ostaa syksyllä ovh-hintaan? Loppualesta voi löytää jopa 50-70 % alennuksellakin.

Eri asia jos talous olennaisesti paranee siihen mennessä eli ap menee syksyllä töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onko se järkevää oikeasti, kun ei välttämättä tule ostettua sopivan kokoista?

Meillä ainakin on onnistunut ihan hyvin ja ollut järkevää koska yhtään haalarikokoa ei ole "kasvettu ohi". Eli käytössä on ollut joka kokoa niin talvihaalari kuin välikausivermeetkin 80 senttisistä lähtien ja seuraava hankinta olis 110 senttinen ensi talveksi. Kenkiä en kyllä uskalla ostaa varastoon paitsi tyyliin -70% joista tod.näk. saa omansa takaisin jos sattuu väärä koko.

Yhteistyössä