Miten saada mummo lopettamaa autolla ajamisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inka"

Vieras
Puhe ei mene perille. On 84v. Ihan hyvässä kunnossa. Kuulo huono, mutta muuten ok. fyysisesti. Lääkäri joka vuosi myöntää luvan ajamiseen ja minä en ole sitä lupalappua enää pitkään aikaan allekirjoittanut, koska minä en halua omalletunnolle sitä jos jonkun päälle ajaa. Joku hänen kaverinsa sen lupalapun kuitenkin aina kirjoittaa.

Mummo ajaa ihan hullusti. Vielä Helsingissä ajelee ja asuu. Liikenneympyrässäkin on mennyt väärään suuntaan ja on vaan ajan kysymys milloin tekee jotain vielä hullumpaa. Ihan tajuamatta. Perustelee vaan ajamista sillä, että ei ole koskaan kolaria ajanut.

En tiedä mitä tehdä!Apuja...

mun mummo lopetti ajamisen vasta, kun poliisit sai sen kiinni ajamasta moottoritiellä väärään suuntaan. Oli menny väärän suuntaisesta liittymästä. Sitä ennen oltiin maaniteltu ja lahjottukin sitä lopettamaan, mutta ei vaan suostunut kun omasta mielestään ajossa ei ollut mitään vikaa (vaikka siinä oli todellisuudessa pelkkää vikaa).

[QUOTE="Inka";26621266]Puhe ei mene perille. On 84v. Ihan hyvässä kunnossa. Kuulo huono, mutta muuten ok. fyysisesti. Lääkäri joka vuosi myöntää luvan ajamiseen ja minä en ole sitä lupalappua enää pitkään aikaan allekirjoittanut, koska minä en halua omalletunnolle sitä jos jonkun päälle ajaa. Joku hänen kaverinsa sen lupalapun kuitenkin aina kirjoittaa.

Mummo ajaa ihan hullusti. Vielä Helsingissä ajelee ja asuu. Liikenneympyrässäkin on mennyt väärään suuntaan ja on vaan ajan kysymys milloin tekee jotain vielä hullumpaa. Ihan tajuamatta. Perustelee vaan ajamista sillä, että ei ole koskaan kolaria ajanut.

En tiedä mitä tehdä!Apuja...[/QUOTE]

Näillä joku yhteys?? :rolleyes:

Noh, kyllä se sen kolarin pian ajaa, sitten ei voi enää perustella sillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Qsipää;26621307:
mun mummo lopetti ajamisen vasta, kun poliisit sai sen kiinni ajamasta moottoritiellä väärään suuntaan. Oli menny väärän suuntaisesta liittymästä. Sitä ennen oltiin maaniteltu ja lahjottukin sitä lopettamaan, mutta ei vaan suostunut kun omasta mielestään ajossa ei ollut mitään vikaa (vaikka siinä oli todellisuudessa pelkkää vikaa).

Siis juurikin tätä pelkään! Olen ollut kaksi kertaa yhteydessä omaan lääkäriin, mutta ei voi tehdä mitään, koska mummo on oikeasti hyvässä fyysisessä ja psyykkisessäkin kunnossa. Olen lahjonut, tarjoutunut kuskaamaan mummoa, kauppaavuksi jne jne. Bussit menee ihan vierestä, varaa on taksiin ja muutenkin varakas ihminen. Ei suostu ei. Poliisilta voisi tietysti kysyä apua, mutta vaikea perään poliisia soittaa kun en tiedä milloin ajelee autollaan.

Teet ilmoituksen poliisille, joka sitten pyytää käsittelykokeeseen. Tai sitten otat yhteyttä todistuksen kirjoittaneeseen lääkäriin - tosin - mummosi voi mennä toiselle lääkärille, joka sitten kirjoittaa todistuksen.

Sano suoraan mummolle että koska rakastat häntä niin paljon et halua pelätä puolestaan. Liikenteessä on niin paljon välinpitämättömiä kuljettajia että eivät he huomaa yhtä viatonta mummoa vaan mummo joutuu päivittäin autonsa kanssa vaaraan.
Josko mummo ymmärtäisi tämän kun häntä itseään ei moitita huonoksi kuljettajaksi.

hämmästyin tänään päivällä Kouvolan Prisman parkkihallissa kun vanha- siis todella vanha, epäilemättä lähemmäs 100v (ainakin 95v!) mummeli ajoi kauppakassillaan inva-ruutuun, nousi autostaan, painoi auton kaukosäätimellä lukkoon, ja kävelykeppi kädessä tuo pikkumummo käveli parkkihallista sisään prismaan. Kiinnitin kuitenkin huomiota mummon "maiskutukseen", hän siis maiskutteli niinkuin vanhat dementoituneet mummot/paapat vanhainkodeissa jossain kahvipöydän ääressä, siis vaikkei mitään olisikaan suussa. Tuskin tuo lähes 100 vuotias jauhaa mitään purukumia..
Ilmeisesti ne vanhat vielä hyvin ajavat kun saavat kerran ajella. Luultavasti ainakin hiljaa, mutta pääseehän sitä ohi :)