Miten saada reilu 1v. nukahtamaan omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten?

Vieras
Ihan vauvana nukahti hienosti kun vaan sänkyyn laittoi. Sitten tuli räkätauti, ja joutui nukuttamaan syliin. Siihen se sitten menikin. Ja edelleen suostuu nukahtamaan vaan syliin sisällä. Jatkaako syliin nukuttamista, kun normaalisti siihen menee max 15min, vai alkaako jotain tekemään asialle?

Esikoisen kanssa nukkumaan menemiset oli aina tuskaa vauvana/taaperona, keskimmäinen on aina nukahtanut hienosti itsekseen, ja tää kolmonen on siltä väliltä... Ei vaan jaksais sitä huudatuskoulua, joten oisko joku lempeämpi tapa, vai jättääkö asian hieman vanhemmalle iälle?

Mun kuopus nukahti syliin 1v6kk saakka, jolloin hankittiin juniorisänky ja päätettiin opettaa nukahtamaan sinne. Lapsi laitetaan petiin, ja tassuttelua mukaillen (silittelen selästä, taputtelen pyllylle) laulan pari laulua. Jos ei ole vielä nukahtanut, jatkan silittelyä ja koitan hillitä hyörimistä ja pyörimistä. Nukahtaa aina alle puoleen tuntiin. Oikein väsyneenä oikaisen itsekin sinne sänkyyn..

Meillä lapsi oppi yllättävän helposti, tosin vähän isompi, 1,5v. Otin ihan turhaan paineita asiasta. Me tehtiin niin, että lapsen isä laittoi hänet sänkyyn, toivotti hyvät yöt ja hetken silitti poskesta, ja kappas, tyttö alkoi nukkumaan. Minun kanssa sitten venkoileekin pitempään, ilmeisesti tietää, että olen helpompi. Mutta mitään huudatuksi ei ole harrastettu.
Mutta ei tuossa sylinukutuksessakaan mitään vikaa ole, jos se ei sinua häiritse.

Meillä nukahtaa 1v4kk ainoastaan viereen. Ei olla nähty siinä mitään ongelmaa, siirretään sitten omaan sänkyyn kun on nukahtanut.

Nyt 5v lapsemme nukahti ainoastaan yksin, en usko että olisi ikinä nukuttamalla nukahtanutkaan.

Niin ne on erilaisia. Ei kannata tehdä ongelmaa :)

ei me ongelmaa siitä yritetä tehdäkään=) Välillä vaan alkaa väsyttämään se nukuttaminen. Tosin nyt ollaan kaikki flunssassakin, joten kai tulee tehtyä asioista isompia kun ne onkaan. Ehkäpä odotellaan sopivampaa aikaa!

Yhteistyössä