miten saada synnytys käynnistymään????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä.

Vieras
Viikkoja 40+0 tänään, miten saan tuon vauvan jo pois yksiöstään.
Joka paikkaan kolottaa enkä enään pysty kirjaimellisesti olemaan..

Monet sanovat että myöhäisessä alapää tutkimuksessa jos tekee ronskisti voi alkaa tapahtua. Mutta voiko tuota itse sörkkiä ja miten?
Missä siellä pitäisi se kohdunsuu tuntua, itselläni on monta viikkoa ollut paikat 2cm auki ja silloin 6vk sitten oli 3cm kaulaa jäljellä, mutta voiko tota jollailailla ronkkia itse että olisi se "sisätutkimus" niinku siinä, ja miten, heiluttelenko vaa sormiani kova kouraisesti sisällä ? :D

+ muita vinkkejä että saataisiin baby ulos :)

Onko sinne vk 42+0 asti pakko kestää. vai voinko uudelleen synnytäjänä ja sillä että selkä aivan paskana niin saada käynnistyksen jo vaikka vk 41+0. mä en vaan kestä enään :S

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä.;26394469:
Onko sinne vk 42+0 asti pakko kestää. vai voinko uudelleen synnytäjänä ja sillä että selkä aivan paskana niin saada käynnistyksen jo vaikka vk 41+0. mä en vaan kestä enään :S
Voihan sitä kysyä. Kyllä mä olen kuullut, että jotkut on saaneet käynnistyksen aikaisemmin kun eivät vaan enää ole jaksaneet.

Ei mitenkään paitsi menettämällä toivosi kokonaan.
Oon kokeillut varmaan kaikki kikkakolmoset matonpesusta, 3 s:stä ja pitkistä kävelyistä alkaen mutta ei auta.
Viidestä lapsesta kolme mennyt yli la:n. Ja menee varmaan tälläkin kertaa...

Mulla vaan se tilanne että en pysty nukkumaan enkä kävellä ku joka paikka niin kipee ja mikään ei auta. Maha isompi ku esikossa joten sekin vaikuttaa selkään mutta ei tää nyt ole kiva, kun en pysty kohta esikkoa hoitamaan ja saatika sit vauvaa ku oon jo näin paskana..

Joillakin nännien hierominen saattaa aiheuttaa supistuksia. Mulla alkoi synnytys samana päivänä ku tota kokeiltiin. Tosin alkoi vesien menolla, joten ehkä oli vain sattumaa.

No kyllä se sieltä tulee. Koeta nyt vaan jaksaa odottaa. Ja älä uhraa energiaa liikaa matonpesuun ym. Kylla kai sen tiedät viiden lapsen äitinä että tarvitset energiaa synnytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä.;26394469:

en mä ainakaan saanut yhtään sen aikasemmin käynnistystä, vaikka esikoinen syntyi käynnistyksellä 42+2 ja kuopuksesta kävin yliaikaistarkastuksessa 41+5, sain käynnistysajan 42+1, vaikka esitin toiveen, että käynnistettäisiin samantien..

eli tää on vaan se kuuluisa oma valinta, elä vaikka päiväsi itkuen ja kivuliaasti mutta käynnistetään vasta 42viikolla. Kuitenkin vauva valmis, hyvänkokoinen miks ei voisi jo nyt??

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä.;26394523:
eli tää on vaan se kuuluisa oma valinta, elä vaikka päiväsi itkuen ja kivuliaasti mutta käynnistetään vasta 42viikolla. Kuitenkin vauva valmis, hyvänkokoinen miks ei voisi jo nyt??

Koska vauvalla ei ole mitään hätää siellä kohdussa ja jos oikein muistan, niin sekä äidille että vauvalle on parempi, jos synnytys käynnistyy itsekseen eikä käynnistämällä.
Lapsillasi on varmasti isä?Isä voi hoitaa esikoista ja tehdä kotihommia ja sä lepäät aina, kun siihen on mahdollisuus.

No kyllä se sieltä tulee. Koeta nyt vaan jaksaa odottaa. Ja älä uhraa energiaa liikaa matonpesuun ym. Kylla kai sen tiedät viiden lapsen äitinä että tarvitset energiaa synnytykseen.

Olikohan tää mulle? Kirjoitin vähän hassusti, siis aikoinaan isompien lasten kanssa oon kokeillut nuo kaikki keinot (ja todennut toimimattomiksi). Nyt mulla on viikkoja vasta 35 ja kalenteriin ei todellakaan sovi synnytys vielä pariin viikkoon. Eikä kyllä oo mitään intoa mennä synnyttämään muutenkaan, mieluummin kärvistelen vaikka sinne viikolla 42 ja toivon että vauva jostain syystä sektioitaisiin kun yrittäisin saada synnytystä käynnistymään :D

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä.;26394569:
jep, on isä mutta hänkin on päivät töissä. Liika makaaminen sattuu/istumine ja seisominen. Mutta jos tää pitää kuitenkin käynnistää ni miks ei voi nyt.

koska siihen ei ole aihetta vielä pariin viikkoon, ellei vauvalla ole ahdinkotila tai äidin terveydessä tapahtuu muutos, esim. raskausmyrkytys.

• Tykkää
Reactions: as if
Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä.;26394606:
onko äidin terveyden muutos vaan myrkytys? Eikö oo syynä että äiti on niin kipeä että ei voi kun itkea ja kärsiä. :o

no on sulla ainakin osuva nimimerkki :D en tiedä, en ole kätilöö tai lääkäri..voithan sä yrittää itkeä käynnistystä itsellesi..

Ajattelinki et tää nimimerkki olisi osuva tähän mun aiheeseen. Mutta eihän se nyt voi niin olla että jos raskaus on täysiaikainen ja vauva hyvänkokoinen jne,niin raskauskäynnistetään näillä viikoilla vaan jos on myrkytys. Eikö ne yhtään ajattele sitä äidin vointia, jos vointi vaan pahenee kipujen kannalta..

Yhteistyössä