Miten saada vaimo lopettamaan sivusuhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselläni on lähes vastaava tilanne, vaimo pettänyt tosin "vain" Suomessa noin puolen vuoden ajan. Ensinnäkin kannattaa kerätä aukottomat todisteet, jolloin vaimon on pakko myöntää sivusuhde. Tunnustuksen jälkeen voit kysyä häneltä itseltään syytä tekoonsa.
Käsittääkseni olet kerännyt aukottomat todisteet siitä että vaimo pettänyt tosin "vain" Suomessa noin puolen vuoden ajan, jolloin vaimo on myöntänyt sivusuhteen. Ehkä kannattikin.
Teit kuitenkin sen virheen, että ajattelit vaimon katuvan törkeää loukkaamistasi ja lopettavan tällaisen pelleilyn.

Tunnustuksen jälkeen voit kysyä häneltä itseltään syytä tekoonsa.
Kun kysyit häneltä itseltään syytä tekoonsa, ei vaimo katunut törkeää loukkaamistasi eikä suinkaan aio lopetaa vieläkään tekojaan.

Ei siis mennyt suunnitelmien mukaan, nyt hän haluaa minun luvallani käydä treffeillä toisten miesten kanssa! Siis useiden miesten eli vaimoni ei ole toistaiseksi vielä rakastunut kehenkään, vaan kyse on ainoastaan seksistä ja läheisyydestä.
Näyttää siltä että meni vaimon suunnitelmien mukaan. Nyt hän haluaa luvan luvattomaan suunnitelmaansa, mihin hän sellaista jatkossa tarvitsee ja miksi?

Tosin terapiasta ei välttämättä ole apua, jos toinen ei ole siellä omasta halustaan.
Kenen halusta parisuhteessa missäkin ja milloinkin ollaan on kimurantti kysymys. Missä olet ja oletko omasta halustasi, jos olet tähän saakka suostunut olemaan?

Viimeksi muokattu:
Vaimosi taitaa pitää sinua itsestäänselvyytenä. Ota etäisyyttä häneen, älä missään nimessä rupea takertumaan. Sinäkin voisit alkaa katsella ympärillesi ja huomata, että vaimosi ei ole ainoa nainen maailmassa.

Mulla on vähän sama tilanne mutta kuitenkin erillainen kun on kaksi lasta, esikoinen on kohta 2 ja nuorimmainen 8kk. Ikävintä täässä on se että vaimoni kertoo saman iltana tai seuraavana aamun, mitä on tehnyt likaisia yksityis kohtia myöten ja samaan hengenvetoon sanoo että sillä kaduttaa kuulemma niin paljon että tekee hänet melkeen toiminta kyvyttömäksi mutta silti viestittelee saman mihen kans ja jakaa tälle toiselle miehelle kuvia paljaista intiimi paikoistaan ja näyttää minulle ne viestit, olen ollut yhteydessä tähän mieheen ja sanonut että on naimisissa ja on kasi lasta mies lopetti viesteilyn kahdeksi päiväksi mutta alotti uudestaan heti kun vaimoni oli sanonut että ollaan eroamassa vaikka ei papereita olla tehty eikä vaimoni edes ole mulle puhunut asiasta yhtään mitään, ja vaimoni on sanonut että tämä toinen mies sekoittaa hänen pään, olen tässä yrittäny miettiä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja ja yhdesti ehdotin että mitä jos pidettäisiin viikon verran eroa toisistamme niin vaimoni sanat olivat että en pärjää ilman sinua eikä pojatkaan pärjää.

Olisko kellään ollut saman kaltaista juttua ku olen neuvoton ja rakastan lapsiani enkä haluaisi jättää heitä koska heidän takia en ole vaipunut vielä masennukseen.

Mulla on vähän sama tilanne mutta kuitenkin erillainen kun on kaksi lasta, esikoinen on kohta 2 ja nuorimmainen 8kk. Ikävintä täässä on se että vaimoni kertoo saman iltana tai seuraavana aamun, mitä on tehnyt likaisia yksityis kohtia myöten ja samaan hengenvetoon sanoo että sillä kaduttaa kuulemma niin paljon että tekee hänet melkeen toiminta kyvyttömäksi mutta silti viestittelee saman mihen kans ja jakaa tälle toiselle miehelle kuvia paljaista intiimi paikoistaan ja näyttää minulle ne viestit, olen ollut yhteydessä tähän mieheen ja sanonut että on naimisissa ja on kasi lasta mies lopetti viesteilyn kahdeksi päiväksi mutta alotti uudestaan heti kun vaimoni oli sanonut että ollaan eroamassa vaikka ei papereita olla tehty eikä vaimoni edes ole mulle puhunut asiasta yhtään mitään, ja vaimoni on sanonut että tämä toinen mies sekoittaa hänen pään, olen tässä yrittäny miettiä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja ja yhdesti ehdotin että mitä jos pidettäisiin viikon verran eroa toisistamme niin vaimoni sanat olivat että en pärjää ilman sinua eikä pojatkaan pärjää.

Olisko kellään ollut saman kaltaista juttua ku olen neuvoton ja rakastan lapsiani enkä haluaisi jättää heitä koska heidän takia en ole vaipunut vielä masennukseen.

Minä vanha vaimo epäilen, jotta vaimollasi taitaa olla häiriötä hormonitoiminnassa. 2 synnytystä nopeassa tahdissa ja päivät yhtä kakkavaippaa lisäksi. Naisille voi tulla monenlaista oiretta myös synnytyksenjälkeisestä masennuksesta johtuen. Minusta nyt kannattaisi ensin tutkia ja sitten vasta miettiä ratkaisuja.

Mene mukaan aluksi vaikka neuvolaan tai jos se onnistuu, suoraan lääkäriin. Tilanteestanne pitää pystyä kertomaan rehellisesti ja suoraan, ette te ole ainoat, joilla on tämän kaltaiset ongelmat. Saatte asiallista tietoa yhtä aikaa, myös neuvoja ratkaisuun, ehkä hormonihoitoa tai terapia-apua.

Älä toki jätä perhettäsi, ei tilanne sillä parane. Ole lapsillesi turvallinen ja luotettava isä, äiti ei siihen nyt kykene.
Minun mielipiteeni on, jotta tuo toinen mies käyttää vaimoasi hyväkseen ymmärtämättä, jotta hänellä kaikki ei ole nyt kohdallaan.

Viimeksi muokattu:
Minä vanha vaimo epäilen, jotta vaimollasi taitaa olla häiriötä hormonitoiminnassa. 2 synnytystä nopeassa tahdissa ja päivät yhtä kakkavaippaa lisäksi. Naisille voi tulla monenlaista oiretta myös synnytyksenjälkeisestä masennuksesta johtuen. Minusta nyt kannattaisi ensin tutkia ja sitten vasta miettiä ratkaisuja.

Mene mukaan aluksi vaikka neuvolaan tai jos se onnistuu, suoraan lääkäriin. Tilanteestanne pitää pystyä kertomaan rehellisesti ja suoraan, ette te ole ainoat, joilla on tämän kaltaiset ongelmat. Saatte asiallista tietoa yhtä aikaa, myös neuvoja ratkaisuun, ehkä hormonihoitoa tai terapia-apua.

Älä toki jätä perhettäsi, ei tilanne sillä parane. Ole lapsillesi turvallinen ja luotettava isä, äiti ei siihen nyt kykene.
Minun mielipiteeni on, jotta tuo toinen mies käyttää vaimoasi hyväkseen ymmärtämättä, jotta hänellä kaikki ei ole nyt kohdallaan.

Viimeksi muokattu:

. Olen käynyt kaikissa neuvola käynneissä ja muissakin mitä vain on ollut mutta ei ole koskaan vaimoni sanonut että olisi masetunut. Jakun esikoisen synnäriltä pääsyn jälkeen vaimo imetti esikoista kaksiviikkoa ja minä sen jälkeen herännyt joka yö syöttämään pullosta ku vaimo ei ole jaksanut herätä syöttämään ja tämän nuorimmaisen kans melkeen sama juttu paitsi imetti n.2kk ja minä pullosata vaikka olen käynyt töissä. Jos yritän puhua vaimolle tästä toisesta miehestä järkevästi niin on vain tokaissut että "ole hiljaa ei kuulu sulle mitä teen" niin vähemmästäkin alkaa miettimään muita vaihto ehtoja. Tämä toinen mies vain totesi minulle että "älä laita minulle mitään viestiä tai tehen kotirauhan rikkomis ilmoituksen" kun olin kertonut hänelle kaiken mitä vaimostani tiedän, on varmaan vaimo saanut jotenkin mun viestien kuulostamaan valheelta koska tiedän että vaimoni on kova valehtelemaan asioista ettei jäisi kiinni.

Viimeksi muokattu:

Olen ehdottanut vaimolle terapiaa mutta olen saanut vastaukseksi vain "minä en tarvi terapiaa, sinä tarvit kun olen noin mustasukkanen" ja ku hän nostaa ääntään normaali puhe volumista niin vahin poikajuoksee minun syliin ja se äänen volumin korotus tulee jos en ole ottanut suodatin pussia pois kahvin keittimestä vaikka olisin just 5min sitten keittänyt kahvit ja juon ensimmäistä kupillista, että ihmetyttää oikiasti että missä mennään jakun ei suostu puhumaan kellekkään mitään leikkii vain että ei ole mitään mulla menee tosi hyvin ku joku kysyy jotain.

Viimeksi muokattu:
Olen ehdottanut vaimolle terapiaa mutta olen saanut vastaukseksi vain "minä en tarvi terapiaa, sinä tarvit kun olen noin mustasukkanen" ja ku hän nostaa ääntään normaali puhe volumista niin vahin poikajuoksee minun syliin ja se äänen volumin korotus tulee jos en ole ottanut suodatin pussia pois kahvin keittimestä vaikka olisin just 5min sitten keittänyt kahvit ja juon ensimmäistä kupillista, että ihmetyttää oikiasti että missä mennään jakun ei suostu puhumaan kellekkään mitään leikkii vain että ei ole mitään mulla menee tosi hyvin ku joku kysyy jotain.

Kertomasi asiat vahvistavat mielipidettäni entisestään. Ei normaalissa tilassa oleva äiti juokse vieraiden kollien perässä vinkumassa lisää. Tohtoria tarvitaan, järkipuhe menee nyt hukkaan.
Käy puhumassa vaikka sosiaaliviranomaisille perheesi tilanteesta, jotta saat tukea itsellesikin. Et sinä taida nyt yksin pärjätä saati muutettua tilannetta. Jollet pääse tapaamiseen yksin, voit ottaa lapsetkin mukaasi.
- Ja pidä housunnapit kiinni!

Viimeksi muokattu: