Miten saamme lapsemme uskomaan, että me olemme äiti ja isä, emme äijä ja täti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ja isä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti ja isä

Vieras
4v tyttö ja 2v poikamme kutsuvat meitä, äitiä ja isäänsä, itsepäiseksi äijäksi ja tädiksi. Heidän mielestään isä on siis äijä ja äiti täti. Tätä on jatkunut siitä lähtien, kun tyttö alkoi 1-vuotiaana puhua. Hän alkoi sanomaan meitä äijäksi ja tädiksi jota tapaa veljensä on matkinut. Vaikka tekisimme mitä, he eivät suostu sanomaan äiti ja isä. He kyllä osaavat sanoa kyseiset sanat, sillä tänäänkin tyttö kertoi, että "Veetin äiti on tosi kiva" ja poika osoittelee usein lehdistä miesten kuvia ja kyselee, että "Kuka isä tuo on". Itse asiassa heille kaikki muut aikuiset ovat isiä ja äitejä, vain me äiti ja isä olemme äijä ja täti tai sitten he sanovat meitä ukoksi ja akaksi tai käyttävät meistä etunimeä.

Ei voi mitään, mutta mua nauratta hulluna tuo tilanne...

Uskoisin, että aika parantaa ongelman. Älkää kiinnittäkö mitään huomiota tuohon "nimittelyyn", niin häviää aikanaan.

no meillä alkuun lapsi kutsui isäänsä äijäksi (siis kuulostaa kyllä enemmän jäijältä) ja aika harvoin on käyttänyt minusta sanaa äiti, vaikka toki osaisikin. Nyt hän kutsuu meitä pääasiassa etunimillä, joka sekin on kyllä hassua , vaikka itse kerromme itsestämme tyyliin tuleppa nyt tänne äidin luo...haeppa isiltä auto...jne

ei mua tosin haittaa..kutsukoon miten haluavat :)

niin se unohtui sanoa,että en ole tainnut koskaan kuulla lapsen sanovan isää isäksi...siis joko jäijä tai etunimeltä kutsuu. Ikää on kohta 3 vuotta.

minun lapseni sanoi monta vuotta minua ämmäksi tai yhdellä m:llä ämäksi ja isäänsä äijäksi. Nyt kun tyttö on 15, sanoo jo äidiksi ja isäänsä iskäksi.

yritimme opettaa 1v. tyttöä sanomaan isäänsä iskäksi isin sijaan,lopputuloksena tyttö alkoi sanomaan isäänsä sedäksi ja kaikkia muita tapaamiaan mieshenkilöitä iseiksi... :o Minua,äitiään ei kutsunut miksikään,ennen kuin n.1½ vuotiaana alkoi äidiksi kutsumaan ja ajan mittään isäänsä taas alkoi isiksi kutsumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;26490510:
yritimme opettaa 1v. tyttöä sanomaan isäänsä iskäksi isin sijaan,lopputuloksena tyttö alkoi sanomaan isäänsä sedäksi ja kaikkia muita tapaamiaan mieshenkilöitä iseiksi... :o Minua,äitiään ei kutsunut miksikään,ennen kuin n.1½ vuotiaana alkoi äidiksi kutsumaan ja ajan mittään isäänsä taas alkoi isiksi kutsumaan.

:D