Miten saan liman pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Limaa irrottavaa yskänlääkettä en voi ottaa, kun olen raskaana. Koko päivän on tuntunut limaklöntti kurkussa, mutta ei irtoa millään, vaikka kuinka kakoisi. Tuntuu tosi iljettävältä, kun se vaan on tual kurkus, ekä saa pois. Ideoita?

on se, että KURLAA!
Siis vettä suuhun kuten hammaspesun yhteydessä ja kurlaa. ja Sylkäse. Poistaa bakteereita, laimentaa niitä nielussa.
Joku neuvoi, en muista kuka. Ihan mainio juttu.

Samoin juoda kannattaa, se notkistaa tavallaan sitä limaa, ohentaa.. tämä oli saman vanhan kansan ajattelun neuvo, joku terkka taisi olla.

Ain niin, meillä oli joskus semmonen lehtileike kaapin ovessa, että lima irtoaa kun pullossa on vettä, letku pulloon ja puhalletaan.
En muista mikä oli se vaikutusmekanismi mutta liittyi keuhkojen "ilman vaihtoon".

Alkuperäinen kirjoittaja vanhan ajan neuvo:
Ain niin, meillä oli joskus semmonen lehtileike kaapin ovessa, että lima irtoaa kun pullossa on vettä, letku pulloon ja puhalletaan.
En muista mikä oli se vaikutusmekanismi mutta liittyi keuhkojen "ilman vaihtoon".

Ei siihen letkua tarvitse, pillikin kelpaa.

Ei noista kuumista juomisista ole tähän minun limaköhääni ollut hyötyä. Lämmintä pitkää suihkua suosittelen minä, se saa ainakin jotain irti.

Kiitos neuvoista! En mä mitään lämmintä Keittoa nyt saa käsiini, mutta voisin tuota kurluttelua ja kuumaa suihkua kokeilla. Vettä olen juonut paljon raskaudenkin takia ja teessä on aina hunajaa.

Oletko varma että se on "limaa" närästys voi myös tehdä tunteen kurkkuun, että siel olis limaa, mut se ei mene alas eikä tule sieltä pois.. mulla oli niitä tuntemuksia ennenkuin sain refluksi diagnoosin ja lääkkeet..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Oletko varma että se on "limaa" närästys voi myös tehdä tunteen kurkkuun, että siel olis limaa, mut se ei mene alas eikä tule sieltä pois.. mulla oli niitä tuntemuksia ennenkuin sain refluksi diagnoosin ja lääkkeet..

Mulla on ollut nenä tukkoinen joulusta asti ja olen saanut jo muutaman limaklöntin pois yskiessäni, paitsi tämän, joten kyllä se taitaa limaa olla.

Minulla on ollut jo vuosia se vaiva. Kun kerran valitin lääkärille vaivasta niin totesi vaan että se on totuttu tapa . Ei muuten pidä paikkaasa . Olen huomannut että määrätyt ruuat , maitotaloustuotteet,etenkin jäätelö, hillot , marjat ,kuumat juomat,ja joskus mikä vaan ! Mutta mulla auttaa kun syö kuivan kovan rinkelin tai korpun , ajan kanssa ,siis rauhallisesti .Minulla on todettu 20v sitten refluksi , oisko osasyylinen .Kurjaa se on .

Yhteistyössä