Miten saan miehen kosimaan ja alkamaan vauvanhankintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bride
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bride

Vieras

Mä haluun naimisiin ja vauvan :)

Yhdessä oltu pitkään.
Naimisiinmenosta ja lapsesta on puhuttu, "sitten jos meillä on lapsi..." tyylillä.

Haluan että mies osoittaa haluavansa sitoutua minuun. Se vahvistaisi minun tunteita häntä kohtaan. Että ei enää roikottaisi "löysässä hirressä"

Tuskin mitenkään, jos se ei tähän mennessä ole sitä tehnyt.

Sen voin sanoa, että jos sulle on tärkeää päästä naimisiin, ÄLÄ suostu tekemään lapsia, ostamaan taloa, tekemään yhtään askelta sitoutumisen suuntaan ennenkuin olette naimisissa, vaan tee se selväksi, että nämä sitoutumisenosoitukset tapahtuvat vasta sitten, kun olette sitoutuneet myös paperilla. Muuten et tule pääsemään naimisiin ikinä, ja ottaessasi asian puheeksi mies valittaa että eikö sulle muka riitä lapset ja talo sitoutumisen osoitukseksi. Sinuun sitoutuminen on kuitenkin eri asia kuin lasten isäksi tai talon maksajaksi sitoutuminen.

Lastenhankintapuuhia voi vauhdittaa lopettamalla pillereiden syönnin tai jättämällä kierukan uusimatta (siihen voi olla vaikka miten hyviä terveydellisiä syitä, ei siis voi pitää minään pelkkänä miehen kiusaamisena) ja käskemällä miestä käyttämään kondomia, ellei vauva ole vielä ajankohtainen hänen mielestään. Eli et enää tee miehen puolesta jotain, minkä pitäisi olla yksistään hänestä kiinni.

lue korulehtiä ja jätä se sormussivuilta auki,osta hää lehtiä ja muuta siihen liittyvää.. osta vauvalehtii, 2+lehtii ym.. ja imotat että ehkäsy on poissa.. siis jos pillerit ym..

Mutta siis mitään keinoa saada nämä asiat mieheltä "nätisti" ja oma-aloitteisesti ei kyllä ole, jos hän ei tähän mennessäkään ole mitään kunnon aloitetta tehnyt niiden suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minsku82:
lue korulehtiä ja jätä se sormussivuilta auki,osta hää lehtiä ja muuta siihen liittyvää.. osta vauvalehtii, 2+lehtii ym.. ja imotat että ehkäsy on poissa.. siis jos pillerit ym..

Ilmotat.....?eipähän noita päätöksiä kuitenkaan ihan yksin tehä, kerta ei oo muuta ku puhuttu vähän sinne suuntaan..

Minkätakia miestä pitää painostaa?Kaikki aikanaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

Ilmotat.....?eipähän noita päätöksiä kuitenkaan ihan yksin tehä, kerta ei oo muuta ku puhuttu vähän sinne suuntaan..

Eiköhän se ole naisen oma asia, syökö pillereitä vai ei. Niistä on kuitenkin useimmille jonkinlaisia ikäviä sivuvaikutuksia.

Ei se musta ole mitään painostamista, että tahtoo vaihtaa ehkäisymuotoa ja vähän tasata vastuuta ehkäisystä huolehtimisesta välillä miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eiköhän se ole naisen oma asia, syökö pillereitä vai ei. Niistä on kuitenkin useimmille jonkinlaisia ikäviä sivuvaikutuksia.

Ei se musta ole mitään painostamista, että tahtoo vaihtaa ehkäisymuotoa ja vähän tasata vastuuta ehkäisystä huolehtimisesta välillä miehelle.

Kylläpähän parisuhteessa on meillä ainakin ruukattu puhumaan niistä asioista eikä vaan "ilmoteta" toiselle mitään...Oli kyse sitten ehkäisystä tai mistä tahansa...Mun mielestä se nimenomaan menee painostamiseksi.

Tota... Jos puhuisit miehes kanssa avoimesti teidän parisuhteesta, tulevaisuuden haaveista jne? En oo mikään expertti tällä alalla mutta mun mielestä parisuhteessa noi on aika isoja päätöksiä eikä pitäis jättää miehen harteille ruveta kosimaan ja ehdottaa vauvanhankintaa jne...

Et edes tiedä mitä mies haluaa, joten jos aloittaisit kysymällä häneltä? Kysyisit, että miten hän näkee teidän/oman elämänsä 5 vuoden päästä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kylläpähän parisuhteessa on meillä ainakin ruukattu puhumaan niistä asioista eikä vaan "ilmoteta" toiselle mitään...Oli kyse sitten ehkäisystä tai mistä tahansa...Mun mielestä se nimenomaan menee painostamiseksi.

No kyllä meilläkin puhutaan, mutta loppuviimeksi jos en pillereitä tahdo syödä miten hölmöstä syystä tahansa, niin ei se ole mikään neuvotteluasia sen enempää kuin vaikka miehen sterilisaatioon meneminen. Jokaisella on parisuhteessakin oikeus päättää omasta ruumiistaan.

Kuinka pitkään voisitte odottaa kosintaa?
Jos on ollut yhdessä yli 10 vuotta, niin kyllä mun mielestä sitä voisi jo odottaa että suhteen voisi virallistaa ihan paperillakin.
En haluis isoja häitä, käytäis vaikka maistraatissa, vieraina vain perhepiiri ja muutamia kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja hirnukirnu:
Tota... Jos puhuisit miehes kanssa avoimesti teidän parisuhteesta, tulevaisuuden haaveista jne? En oo mikään expertti tällä alalla mutta mun mielestä parisuhteessa noi on aika isoja päätöksiä eikä pitäis jättää miehen harteille ruveta kosimaan ja ehdottaa vauvanhankintaa jne...

Et edes tiedä mitä mies haluaa, joten jos aloittaisit kysymällä häneltä? Kysyisit, että miten hän näkee teidän/oman elämänsä 5 vuoden päästä?

Tätä 5 vuoden päästä- kysymystä olen kysellyt häneltä monta kertaa yhdessäolon aikana.

Vastaus on aina "en tiedä". Mies on luonteeltaan sellainen, ettei hänellä ole kunnianhimoa tai isompia tavoitteita. Mutta hoitaa siis silti työnsä kunnialla ja on ihmisten tykkäämä tyyppi :)

Minä tietenkin toivoisin, että hän vastaisi, että "sinun kanssa naimisissa ja pari lasta ja oma koti" :)

Yhteistyössä